Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

“Disse lovende foreløpige dataene antyder at bemcentinib tolereres godt i disse sårbare pasientgruppene og kan mulig reversere ervervet motstand mot sjekkpunkthemmere ved å målrette mot AXL-positive makrofager og regulatoriske dendritiske celler. Disse funnene støtter videre utvikling av AXL -hemming med bemcentinib for å utvide effekten av immunterapi i biomarkør-valgt motstandsdyktig NSCLC.»”

“Interim data fra kohort B viser at den totale responsraten blant de syv evaluerbare cAXL-positive pasientene var 14% med en sykdomskontrollrate på 86% og en 2,5 ganger forbedring i progresjonsfri overlevelsesrate hos cAXL positive pasienter. Hos de syv cAXL-negative pasientene viste alle klinisk progresjon hvorav 29% av pasientene demonstrerte klinisk nytte etter behandling.”

Positiv effekt hos noen som virkelig er syke. Dette er uhyre lovende!

18 Likes

BGBIO får skryt på Twitter.

18 Likes

Hva sa du sa du? :grin:

1 Like

Begynner å bli mer klart at bemcentinib blir medisin.

7 Likes

n = lav , men disse resultatene er faktisk ganske mye mer fantastiske enn de fleste forstår. De ser 14% og tenker at det er lavt , men om de hadde satt seg inn i hva det tallet representerer så hadde nok kjøpsknappen blitt god og varm. Tallene de nå er iferd med å vise knuser Algeta resultatene så vidt jeg forstår, og det på de sykeste av de syke.

21 Likes

Ja lever jo tross alt 150 prosent lengre.ja takk

1 Like

Var det ikke 70-80 prosent?

Jeg er en av de uvitende som leser 14% og tenker det er lavt. Tror jeg dessverre har forelsket meg litt i BGBIO-aksjen, men klarer ikke forstå dette språket. Har du eller noen andre mulighet til å forklare betydningen nærmere?

Fortsatt gode resultater fra Bergen.

Det ser veldig lovende ut for fase 3, spesielt mtp pasientgruppene her. (Forsåvidt også AML).

Det blir spennende fremover. Nå skriver vi Februar 2021 over helgen og fortsatt har sykehusene kun Remdesivir, Plasma (svindyre!) og Deksametason i kampen mot covid… Anser det som mer og mer sannsynlig at Bem skal spille en rolle her mtp fraværet av alternativer. Det er ikke store effekten som trenges før det vil bli pushet igjennom som alternativ.

3 Likes

Se på Disease control rate istedenfor… (86 %)

2 Likes

Jeg er godt fornøyd men skjønner at man opplever 14 % som lavt. Biomarkør og fortsettelsen blir spennende.

Men jeg nevner igjen: jeg er i Bgbio for AML indikasjonen for dem som ikke tåler standard behandlingen, som er så og si alle over en viss alder. Den japanske uselektive AXL hemmere fin svært rask godkjenning av FDA men har så fæle bivirkninger at Bem vil slå den rett ut.

Corona er jokern i dekket, får man resultater findint men om ikke tar jeg billige aksjer i noen dager. Følger også med på alle investigator drevne studiene, men kun som krydder, AML er esset og gjør investeringen til en trygg en. Mcap under 10 mrd når den godkjennes i fremtiden er helt usannsynlig og da får jeg x5 på pengene mine :sunglasses:

13 Likes

For de som trenger en forklaring av resultatene: BerGenBio Virtual R&D Day on Vimeo
Fra 39:24. Forklart av Dr Krebs som presenterte idag.

14 Likes

Syntes kursen oppførte seg litt labert og fikk først med meg nå at det er en annen kjent og kjær aktør fra Bergen (Cirmes) som har bestemt seg for at BgBio er en fin aksje å låne/selge short i…

Flink fyr, så har sikkert tjent godt en periode nå, men også veldig positivt når det kommer kraftigere bullmeldinger og det må dekkes inn.

Ihvertfall for min del så ble det en del enklere å nå plukke mer på dippene når jeg vet årsaken til volatiliteten i fravær av vesentlige endringer i top 50 og news :slight_smile:

2 Likes

Kudos til Yngling på HO som fant denne.

Oppsummert, vi er muligens fu**** in the a** med dagens vaksiner. Hvis det ikke kan tas frem bedre vaksiner blir vi ikke kvitt viruset. Teorien er at selv om dagens vaksiner har vist seg effektiv i å forhindre alvorlig sykdom, så hindrer de ikke nødvendigvis infeksjon og pre/asymptomatisk spredning.

Det er ihvertfall marked for behandlinger som kan hjelpe med denne situasjonen. Det bør helst være en pille med god safetyprofil, som kan produseres i volum.

“Our findings suggest that vaccines that do not prevent infection will allow extensive endemic SARS-CoV-2 spread upon a return to pre-pandemic social and economic conditions. Vaccines that only reduce symptomatic COVID-19 or mortality will fail to mitigate serious COVID-19 mortality risks, particularly in the over-65 population, likely resulting in hundreds of thousands of US deaths on a yearly basis.”

og

“…and in order for partially-effective vaccines to play a positive role in SARS-CoV-2 elimination, other stackable (complementary) interventions must be deployed simultaneously.”

8 Likes

To av alfred berg fondene reduserte noe i forrige uke. 14. og 20 plass.

Positiv artikkel om fredagens nyhet:

29 Likes

Covid studien i Sør-Afrika og India burde være ferdig i disse dager i følge lenken under (der står det antatt varighet 3 mnd og 7 dager fra 03/11).

Nå har riktignok antall nye tilfeller falt noe siden begynnelsen av november i India, men regner med at de fleste pasientene var rekruttert ila noen uker. Utviklingen i Sør-Afrika er motsatt, antall nye tilfeller har bare økt siden begynnelsen av november.

Resultatene fra covid-19 studiene kan dermed komme når som helst!

http://ctri.nic.in/Clinicaltrials/showallp.php?mid1=48797&EncHid=&userName=bemcentinib

17 Likes

Jepp. Vi lever i meget spennende tider. Vi er altså kommet til februar 2021, og selv om andre medikamenter som er blitt testet mot covid-29 er blitt terminert, så har den skjebnen ikke rammet Bemcentinib. Det er absolutt grunn til å være optimistisk på at det kan komme positivt nytt når tid som helst. Samtidig må vi erkjenne at ikke noe er sikkert før en positiv bekreftelse foreligger.

Men et svar burde foreligge innen dager eller uker.

4 Likes

Forundrer meg ikke om det er Indisk byråkrati som er litt vanskelige å forstå, men dataene her er litt motstridende syns jeg:

|Date of First Enrollment (India)|03/11/2020|
|Date of First Enrollment (Global)|20/10/2020|
|Estimated Duration of Trial| Years= “0”, Months= “3”, Days= “7”|
|Recruitment Status of Trial (Global)|Open to Recruitment|
|Recruitment Status of Trial (India)|Not Yet Recruiting|