Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BergenBio - Småprat (BGBIO)

Er det noen som har en link h or man kan logge seg inn på morgendagens presentasjon hos Arctic?

Feil post.

Statistisk signifikans" har vel hensikt siden den er tatt med i meldingen

Jeg tror nok ikke det er riktig. Studiene i fase 2 var lagt opp slik at den skulle kunne identifisere en sannsynlig effekt. Målsettingen i studien var lav usikkerhet - ofte operasjonalisert som p < .05 og også slik i dette tilfettet: børsmeldingen nevnte eksplisitt at “statistisk signifikans” ikke var oppnådd. At folk misforstår det utsagnet, er en annen ting.

All seriøs kvantitativ forskning er opptatt av usikkerhet ved funn. Medisinske forsøk er ofte orientert mot p < .05, og BGBIO var så i dette tilfellet.

1 Like

Denne er litt oppklarende

3 Likes

Fase 3 skal brukes for å oppnå P-verdi lav nok til å gi statistisk signifikans, IKKE fase 2.
Det har, såvidt meg bekjent, hele tiden vært planlagt for en fase 3 i tilfellet Bemcentinib dersom fase 2 kan forsvare den ved å gi lovende resultater og en sannsynlig effekt – man trenger ikke statistisk signifikans for å vise en sannsynlig effekt. Man trenger statistisk signifikans for å kunne søke en medisin godkjent.
Dersom noen har forventet at fase 2 skulle forsvare en godkjennelse tror jeg de har vært i overkant optimistiske. (og ihvertfall om de trodde OS-parameteret skulle kunne gi denne godkjennelsen all den tid vi vet at flesteparten overlever uansett)

Ja, all seriøs forskning innen medisin bruker statistisk signifikans p<,05 i sin forskning og dette skal oppnås i fase 3/Pivotalfasen når man har et høyere antall pasienter! (Og ikke i fase 1 eller 2 hvor man har mange færre pasienter og det derfor gjør at P<,05 er vanskelig å oppnå)

For øvrig kan denne muligens være lærerik, spesielt under overskriften “Phases”:

Phase 2: " Establishing the preliminary efficacy of the drug in a “treatment group”, usually against a placebo control group"
Phase 3: "Final confirmation of safety and efficacy "

6 Likes

Nei, definitivt ikke. Større og størr deler av forskningen er bedre enn som så.

Men jeg tror vi må forholde oss til at BGBIO ønsket “statistisk signifikans” i akkurat disse forsøkene. Men, data er langt fra ferdiganalysert. Og børsmeldingen med henvisning til manglende statistisk signifikans viste til dødelighet hos akkurat disse pasientene, ikke noen annet.

Uenigheten mellom oss er vel flisespikkeri.

1 Like

Det dere glemmer er at planen har vært nødgodkjenning for bruk mot covid samtidig som de kjører i gang fase 3 :blush:

2 Likes

Fikk en god link fra Pmoney på Shareville. Vet ikke om den er postet før…

Noen som kan tyde noe signifikant utifra tracker?

Nei. Den viste til det primære endepunktet:

Det primære
endepunktet for studien er tid til klinisk forbedring med minst to punkter (fra randomisering) på WHO’s 9-punkts ordinær skala, eller direkte utskrivning fra sykehuset, avhengig av hva som kommer først. En foreløpig analyse viser at det primære endpunktet trender i bemcentinibs favør, selv om det i denne mindre studien, i en mangfoldig populasjon og demografi, ikke nådde den forhåndsdefinerte statistiske terskelen på p<0,05.

Henvisningen til 0,05 gjelder vel bare det primære endepunktet “tid til klinisk forbedring med minst to punkter på WHO’s 9-punkts skala”, og ikke annet.
(Edit: Tekk kom meg visst akkurat i forkjøpet med kommentaren ovenfor)

2 Likes

Noen som tror top line data kommer før eller etter 19.mai? (Q1 kvartalsrapport)

Det var dette jeg viste til.

Hva tror folket om seminaret idag? Repetisjon eller mer inngående info?

Kommer vel som oftest ikke noe nytt i slike presentasjoner, men de kanskje klarer å formulere gammelt nytt på en slik måte at markedet forstår det mer positivt.

1 Like

Mulig de vil presisere og nyansere hvilke forventninger markedet bør ha til BGBIO fremover?

2 Likes

Det er short posisjonene som styrer kursen, når det er usikkerhet for hva som egentlig meldes utnyttes dette, resultatene var utelukkende positive, ikke umulig at markedet plutselig forstår dette om man klarer å forklare resultatene på en slik måte at markedet forstår.

3 Likes

Er presentasjonen lagt ut?

Det fordrer i så fall at man holder en presentasjon som er alment tilgjengelig. Regner med at dette er for Arctic kunder, og at alle andre igjen må forholde seg til en pdf.