Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Betsson (BETS-B)

Hva tenker folk om Betsson? Er jo en aksje som har steget veldig mye. De gjør det godt med sine nysatsinger, men aksjekursen har falt litt i det siste. Kommer Betsson til å merke dyrtiden?

Kjøp/Salg/Hold?

Jeg har vært investert i Betsson en god stund og synes fortsatt den er for billig. De har vokst resultatet i snitt 13% årlig de siste 10 årene (mer i den siste perioden), over 20% ROIC de siste 10 årene, driver en meget lønnsom virksomhet på veldig mange ulike markeder i verden og prises til P/E 7 selv med netto kasse og en bunnsolid balanse. Selskapet drives bra og Pontus (CEO) har skin in the game.

Aksjen er presset pga. høy andel av inntekter fra uregulerte områder, og særlig Tyrkia er man skeptiske til. Såvidt jeg vet er det ingen konkrete planer om endringer her, men har lenge vært rykter om at kanskje noe kan skje. Betsson utvider stadig til nye markeder og har god historikk med å finne nye markeder for å dekke eventuelt tapt inntekt fra enkelte marked. De mistet Nederland som følge av reguleringer for et par år tilbake, noe som var med på å gjøre at man kunne kjøpe aksjer for SEK 50 pr aksje.

I det siste har man gått inn i Belgia og Frankrike, noe som vil bidra økt vekst i vestlige og regulerte markeder samtidig som man for en stund tilbake gikk inn i Latin-Amerika og har vokst (og vokser) fortsatt veldig godt der. Også Italia har vært en sukssesshistorie i det siste og bidrar til god vekst.

Inni CEECA segmentet ligger Tyrkia sammen med andre land som Latvia, Litauen, Estland, Hellas, Serbia, Georgia, Kroatia, Polen og muligens flere. De spesifierer ikke hvor mye som gjelder Tyrkia av dette.

1 Like

Greit å huske på ekstraskatten Betsson nesten helt sikkert får neste år. Foreløpig ingen vei utenom, hvis de ikke setter igang med oppdeling av selskapet. Men selv med skatten er selskapet veldig rimelig priset. Og litt rabatt vil det nok også være pga regulatorisk risiko. Jeg sitter selv med aksjer i selskapet.

1 Like

Verdt å huske det ja, men ser ut som om det er kommet gode nyheter for Betsson her.

1 Like

Publiserer Betsson hvor mye av earnings som er fra CEECA (Tyrkia) eller bare omsetning? Ref. bildet du la ved. Jeg burde sikkert klart å forstå det, men tar gjerne litt hjelp.

Bettan som svenskene kaller den virker grisebillig om dagen. Forward p/e 7,5. Jeg jobber med å forstå iGaming, men er ikke helt der ennå.

Bra tråd her:

https://x.com/siddhar59844987/status/1744781037538787499?s=20

Analyse av Betsson AB

• En sterk finansiell stilling

• Høy avkastning på kapital

• Ekspansjon inn i Nord-Amerika

• Lav prising

Jeg tenkte denne analysen var interessant for folk i her :slightly_smiling_face: Les hele analysen og verdsettelsen av Betsson :point_down: