Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Biofish Holding - Småprat

Da er dette usikkerhetsmomentet ute av verden , og en normalisering av kursen kan starte

1 Like

BFISH: 2 NYE KUNDEKONTRAKTER, VERDI CA 20,8M

Oslo (Infront TDN Direkt): BioFish Holding har mottatt to nye kontrakter for levering av smolt, og begge de to er nye kunder.

Det opplyser selskapet i en pressemelding onsdag morgen.

Kontraktsverdien er oppgitt til å være omtrent 20,8 millioner kroner, hvorav halvparten vil bli gjort opp høsten 2021 og resterende høsten 2022.

“BioFish har etter notering på Euronext Growth mottatt betydelig økning i forespørsler for nye leveringer av smolt, og flere faste kontrakter er derfor forventet å bli formalisert”, legger selskapet til i meldingen.

Lars Henrik Bjerke [email protected] Infront TDN Direkt

1 Like

Obligasjonslånet til Biofish er innfridd. Ganske enestående å være gjeldfri i denne bransjen

1 Like

Ser ikke ut som det hjelper på kursen, men det kommer vel.

1 Like

Jeg tror ikke en bør ta kursen så alvorlig siden omstningen bare er noen få tusen aksjer hver dag

1 Like

Er tegn til at trenden er i ferd med å snu. Hvis dette stemmer kan en få en meget rask oppgang

Hvilke tegn er det? Jeg så kun algoritme handel i dag…

Greit det

Men hvilke tegn er det du ser?

Det er ikke sikre tegn, så det vil jeg helst ikke svare på. Jeg fikk i det minste rett sist da kontraktene kom
På den annen side er dette en langsiktig aksje for meg, så det betyr ikke så mye for min del

Aksjen begynner å fastne til. Ingen bør selge under 16.-
Kjøper en av de større aksjonærene for en mill går aksjen lett over20 i løpet av noen timer for ikke å si minutter
PS
Og husk -vil du at aksjen skal virke seriøs så skriv aldri om den på HO
Det er bare å lese våset til ‘mister-83’ så forstår en hvorfor

1 Like

Postiv artikkel om Biofish:

1 Like

21.9.2021, 08:26 · TDN Finans

BFISH: FEARNLEY SECURITIES STARTER DEKNING MED KJØP, KURSMÅL 27

Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities starter dekning av BioFish Holding med en kjøpsanbefaling og kursmål 27 kroner.

Det fremgår av en oppdatering fra meglerhuset tirsdag.

TDN Direkt [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

1 Like

Ledelsen i Biofish har vist at de er handlekraftige, så oppskaleringen vil skje raskt
Selskapet begynne rnå å få betalt for sine tidligere oppdateringer av anlegget
Det er vel for tiden det mest moderne smoltanlegget?
Så at Fearnleys mener at en kursstigning på 60-70 % er passende kan en forstå

1 Like

21.9.2021, 09:36 · TDN Finans

BFISH: FEARNLEY SER ATTRAKTIV INNGANGSMULIGHET ETTER KURSFALL

Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities ser en attraktiv inngangsmulighet i BioFish etter kursfallet siden noteringen.

Det fremgår av en innledende analyse fra meglerhuset tirsdag, hvor selskapet får en kjøpsanbefaling med kursmål 27 kroner pr aksje.

BioFish gir en unik pure-play eksponering mot post-smolt, som er med på å utligne utfordringer knyttet til kostnadsinflasjon og begrenset vekst, heter det.

“Som følge av tidligere gjennomførte investeringer estimerer vi at det kun er nødvendig med 40 millioner kroner for å nå full produksjonskapasitet på 2.200 tonn”, skriver meglerhuset.

Sjømatanalytiker Nils Olav Furre Thommesen verdsetter selskapet gjennom en kombinasjon av kontantstrømanalyse og multipler, hvor kursmålet impliserer et resultat pr aksje på åtte ganger 2023-estimater, som ifølge meglerhuset er en betydelig rabatt til tradisjonelle norske oppdrettere.

BioFish stiger 3,8 prosent på Oslo Børs tirsdag etter en halvtimes handel.

TDN Direkt [email protected] Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70

1 Like

BioFish - First half interim report - 2021 - q2 - ytd

Ganske sterkt å gå i pluss etter det de har gått igjennom av refinansiering og omstilling
Hadde personlig ikke trodd de skulle klare noe bedre, Det er fra nå og utover at ivesteringer og refinansiering begynner å bære frukter
De har investert i topp moderne anlegg med rundt 10.-/aksje
Hadde e beholdt disse pengene i banken ville de hatt en P/E på 1,5 !

1 Like