Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bionor Holding (BIONOR-unotert)

Jeg solgte halvparten av beholdningen min på 0,45 nå.

2 Likes

hmm, bionor går oppover den…kunstig eller ikke, mangen prosenter for dei som tok sjansen vertfall

3 Likes

Noen som vet når TRene i emmisjon 2 ( altså den vi dødelige kan delta i) skal benyttes? Altså betales for / når aksjene kommer osv.

1 Like

ikke helt sikker i farten, men om ca 2 uker tror eg

1 Like

Vet du når de kan handles fritt?

da må eg inn å lese meldingen

Har du lyst? ( siden jeg ikke har leseflate tilgjengelig).

fant det ikke i første augekast, nå skal eg i ett møte, så får ikke sett mer, men mener bestemt å hugse at det va ca 14 dager etter den går ex retter, rett meg gjerne om noen har fakte foran seg

2 Likes

“The subscription period in the Rights Offering will be two weeks and will commence as soon as practically possible after the extraordinary general meeting and the approval of the prospectus.”

Sånn som jeg forstår det så vil tegningsrettene kunne handles i 2 uker og perioden vil settes i gang så fort som praktisk mulig etter “extraordinary general meeting”, som jeg mener ble holdt på Fredagen som var (9 September). Så da virker det som om vi vil få rettene når 2 ukers perioden begynner?

2 Likes

Investtech skriver i dag:

Bionor falt kraftig med 28.57% og sluttet på 0.40 kroner. Vi må tilbake til 21. januar for å finne en like kraftig nedgang. Den gangen falt aksjen med 41.38%. Aksjen er trendmessig negativ på mellomlang sikt.

2 Likes

… og så mye er teknisk analyse verdt! :smiley:

3 Likes

Det samme tenkte jeg…

1 Like

I en verden uten nyheter med positive / negative triggere hadde teknisk analyse vært gull :wink:
I noen tilfeller som feks Funcom, som jeg jo kjenner best, så var det tekniske bildet faktisk spot on på hele oppturen før emisjonen. Bare nok mennesker hører på det så blir det jo en realitet.

4 Likes

Teknisk analyse fungerer dårlig hvis du ikke tar hensyn til utbytte, emisjoner, splitter osv

Dessuten så trumfer fundamentale nyheter teknisk analyse. Men det betyr ikke at det ikke er verdifullt som et av flere verktøy.

Det beste er så klart når flere faktorer sammenfaller, du tror på selskapets grunnidé og nøkkelpersoner, det er attraktivt priset på cash flow og det tekniske peker i samme retning.

6 Likes

Noen som kan gi meg en forklaring på hva jeg må/kan gjøre fremover med datoer etc ift kjøpt og salg av retter, og når må jeg ha penger på konto etc. Jeg hadde aksjer riktig dato så jeg får retter. Jeg er for lat til å lese på disse tingene atm, men må ha alt klart for meg :slight_smile:

Hmm, vær forsiktige her

1 Pursuant to the extraordinary general meeting held in the Company on 9 September 2016 both Mr. Høie and Mr. Krøyer have been replaced as board members, effective from 15 September 2016. They are, from 15 September 2016 accordingly no longer to be classified as primary insiders of the Company.

2 Likes

Hadde jeg hatt aksjer her, hadde jeg jobbet knallhardt for å få låne aksjer og short-selge før emisjons-aksjene kommer i omløp. Det tror jeg flere større vurderer.

6 Likes

Jeg fikk ut alt på 0,38/39 i går, og glad er jeg for det i dag.
Sitter nå med ca 700k t-retter som jeg tror kan bli god butikk.

Edit: ser de har kommet inn allerede også.

3 Likes

Eg kjøper gjerne rettene for ett øre :wink:

4 Likes