Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bionor Holding (BIONOR-unotert)

Leser jeg meldingen rett når jeg leser at de har kjørt en rettet emmisjon hvor de har hentet inn 52,5mill, men at det kommer en runde til på 52,5mill sånn at totalen blir 105mill hentet inn og totalt 1mrd nye aksjer?

1 Like

I teorien skal man ned til emisjonskurs lærte jeg en gang, men jeg har sett så mange tilfeller der det ikke skjedde, at den spådommen stoler jeg ikke på lengre.

2 Likes

Vi har sett flere eksempler på at det siste tiden, at det ikke skjer.
Eg er av samme oppfatning I utgangspunktet at kursen skal ned, samtidig var jo selskapet på forhånd priset som at det ikke var noe håp, så kommer det inn store aktører og mye penger…spennende å se…

1 Like

Nå kommer det en runde 2 med 525mill aksjer, hvor alle som eier kan tegne seg usikker hvor mye retter man får men kan vel anta 1,5retter ish pr aksje. Og så lenge aksjene selges med retter vil de ikke falle sååå lavt.

Enda et eksempel på hvilke fantastiske betingelser du kan få hvis du er stor nok.Jeg kunne også tenke meg mange aksjer til 10 øre.

2 Likes

Yep, og jeg mistenker det vil være flere slike muligheter for grupperinger som kan hoste opp større mengder cash. det gjengen på XI fikk til med Funcom var igrunn ganske imponerende, og det ga dem rimelig fet gevinst på kort tid.

1 Like

Vi ser vel det samme som i Funcom at investorene skal fort ut for å få fortjeneste. Hvis 525 mill. aksjer skal ut i nærmeste fremtid blir vel ikke kursen liggende rundt 50 øre, det gir jo fortjeneste 5x for investorene. Spørsmålet er når de nye aksjene kommer i omløp. Her er det bare å vente til det blir press tenker jeg. Det kan bli lønnsomt å treffe riktig.

1 Like

Husk at det faktisk kommer 1 milliard nye aksjer. 525mill i den rettede emmisjonen og 525 i den delen vanlig dødelige kan delta i som krever T retter.

1 Like

Tipper også funcom kjører en spleis iløpet av året for å få ned antallet aksjer.

Joda, men store aktører skaffer seg låneavtaler slik at de kan selge litt før resten.

Bionor til 10 øre er interessant. Biotek-aksjer er så eksposive at selv en investering på 50-100 k kr kan gjøre deg til en rik mann hvis de lykkes. Mislykkes de er pengene nok tapt.

1 Like

Foreløpig gjort det bra Dei som kjøpte på den stor duppen idag, eg skal handle mer, men venter litt.
Trulig blir det en kamp om aksjen vertfall Før den går eks retter, samtidig sikkert mulig for noen å selge emiaksjer allerede gjennom låneavtale, men med begrenset antall.

2 Likes

De har drift i 2 år nå. Skulle de velge å følge bioskill planen og den viser gode resultater så er det oppkjøp/partner innen 2,5 år når den er ferdig. De har ikke tenkt å ta fase 3 selv.

Selv med utvanningen så er det jo stor dag for alle, vertfall Dei som har mulighet til å delta i emisjonen, noe eg definitivt skal, eg må vare finne ut hva eg skal selge for å frigjøre penger.
Usikkerhet er fjernet, fremtiden er sikret.
Hadde håpet på en høyere kurs og mindre aksjer, men får eg nok aksjer til emikuts så spiller det ingen rolle

Hvor mange retter får man per aksje? Jeg er fristet, men kursen er litt høy ift emisjonskurs for øyeblikket.

Er det/blir det mulig å kjøpe rettigheter til emisjonen?

1 Like

Ja, det blir mulig.

2 Likes

Blir det korrekt at 1 aksje gir 0,61 tegningsretter? Antall aksjer nå er 860.669.097 og med 525.000.000 i fortrinnsrettet emisjon etter GF 9/9 blir forholdet ca. 0,61.

Hei

Det kommer litt ann på.

Det var 350mill aksjer, så kom det 525mill nye idag i dagens emmisjon så kommer det 525mill nye i den neste.

Spørsmålet er om alle 850mill aksjene får retter til 525 mill emmisjonen eller bare de 350mill orginale.

Noen som vet svaret?

1 Like

De som er med i første emisjonen nå får ikke tegningsretter.

1 Like

Det er slik jeg også tolket det men jeg klarte ikke å finne bekreftelse på det i meldingen, Men det betyr ca 1,5 tegningsrett pr aksjonær.