Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bionor Holding (BIONOR-unotert)

Slutt 52, får vi en bratte stigning ?

1 Like

Ser ut som kursen er ned idag, så om noen tenker seg “billig” inngang for å få T retter kan det være muligheten kommer iløpet av dagen/uken.

1 Like

Spørs hva sparebankkunden vil, skal han øke mer fra 3,5 mill fredag eller angrer han og alt skal ut ?

Kjøp, selg eller hold ?

Jeg holder men spørsmålet er om den raser under 0,27 ca den 10 sep eller ikke.

Kursen holdes vel oppe av tegningsretter. Og om man fjerner 25øre fra kursen så har du jo fasiten :wink:

Om vi bare kunne vite hva emisjonsgruppa har slags planer videre for Bionor.
Hvorfor valgte å gå inn i emisjonen nå, og hvorfor ble kursen 10 øre, er ikke vaksinen / patentet verdt noe som helst ?
Er det skallet som skal brukes til andre formål eller hva skjer ?

Noen kompente og formellt flinke folk her, som kan forme ett skriv til selskapet ?
Vi trenger å vite hva som skal skje

1 Like

Skjer vel ikke så mye den 10. september, men 12. september blir interessant. Hvis det blir stort salgspress kan det bli en kjøpsmulighet. Jeg venter og ser hva prisen blir ex tegningsretter.

1 Like

Ja det er pre mcap equals post mcap argumentet. Kan godt være det slår til men har litt mistanker om at ting ikke skjer like rigoriøst og stringent i praksis. Usikker…

Tror ikke det er noe så dramatisk, men helt enkelt at hovedeier ikke ville eller kunne gå inn med mer penger. Veldig lignende situasjon som Funcom der selskapet må gå utenfor aksjonærbasen da de ikke tror små-aksjonærene vil ta i mot en ikke garantert fortrinnsrettsemisjon, og tredjepart ønsker stor rabatt for å ta på seg denne rollen. Går som vanlig ut over minoritetsaksjonærene, men tross alt mer fair gjennomført hvis vi sammenligner med emisjonen i Funcom.

2 Likes

Personlig har jeg nå 100k aksjer i Bio, tenker å fulltegne meg i emmisjonen som skulle gi rundt 250k totalt. Og om kursen faller øker jeg mot 500k. Så skal jeg sitte å ruge på det et år eller to.

Hmm har ikke helt fått med meg ting de siste dagene. Kom q2 i går og forklarte noen ting?

Jeg trodde at bioskill var noe de vurderer å droppe (vurderer). Og at de vurderer å enten gå bare for bionab istedenfor eller potensielt få stoffet sitt til et mindre marked men kjappere ved å bruke vacc4 som monoterapi.

1 Like

Du har rett angående Bioskill, leste litt feil på sidene dems tidligere.

The company is evaluating whether to conduct the BIOSKILL clinical trial, but has currently put the further
planning of BIOSKILL on hold.

1 Like

Eg hadde kanskje trodd at patentet ville kunne være attraktivt for andre, og at det således var interessant å kjøpe hele bionor ellerpatentet for å kunne ta forskningen videre.
Så lenge dette ikke skjer, så tyder det jo på at konkurrenter eller andre forskere mener å ha komt lenger enn hva bionor har.
Om ikke lenger, så vertfall at man har troen på å komme lenger på annen måte.
Men tenker man mcap, så er det klart at bionor sin prissetting ikke kan gå altfor høyt, før man har resultater å vise til, synd at det ikke har vert gjort forskning i bredere format tidligere, det har vert gjort en del feilgrep i bionor på aksjonærene sin regning.

Vel, nå har de jo fått inn 100mill eller fått garantert for det beløpet. Så noen har trua. Husk at hiv/aids forskningsmiljøet ble greit ramma av nedskytningen i Ukraina fordi flere forskere var ombord på det flyet på vei til en konferanse i Asia. Så hele forskningen er satt tilbake en god stund på verdens basis.

Ville det ikke være fornuftigt med investormøte underveis i emisjonen ?
Ser i fra artikkelen i finansavisen for noen uker siden, at Shahin Gharakhanian, en av verdens fremste eksperter på HIV, er hyret inn for delta på investormøte for å ska pe entusiasme.

Kunne kanskje vert ett riktig tidspunkt å gjennomføre ett sånt møte nå ?

" For selv om selskapet er svakt er teknologien svært sterk "

Ta deg litt til i dag @Kronn så får vi jekket opp kursen litt :smile:

Tja, tror eg venter litt til :wink:

1 Like

sikkerhetsbelte er spent fast

Pust i bakken og kjøper siden får lagt på seg litt…holder den seg over 40 eller ryker den før helgen ringes inn…har ingen kjøpsordrene inne, ser heller ann litt…