Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bionor Holding (BIONOR-unotert)

Ikke uventet så skal Spetalen inn i styre

Pump and dump eller kampen om 10øre aksjene som er igang ?
At Spetalen skal inn i styret, var vel kanskje ikke den store overraskelsen

1 Like

Spetalen har en plan, Han kjøpte jo restene av Clavis, og brukte det fremførbare underskuddet for å gjøre god butikk med Weifa.

Enda ikke bestemt meg om det er positivt eller negativt med spettet inn i Bionor, men om han skal inn i styret så er han kanskje mer langsiktig :wink:

1 Like

For å ha det klart, dersom det noen ganger er i tvil, EG LIKER IKKE Spetalen, men han vet hvordan verdier skapes, å det har han garantert en plan for også i Bionor.
Hvordan det skal gjøres og hvilket tanker han har med Bionor, vites ikke, men at det er spennende levner det liten tvil om.
Når han går inn i styret, så antar eg det er en mening og ikke bare en kortsiktig investering fra han

Jeg tror Spetalen øker sjangsen for salg. Høie har jo hele tiden sagt at han ikke ønsker å selge selskapet før medisinen er på markedet.

Det at vi får et salg om 1-2år ( forutsatt at ting forsetter i samme leia som nå) er jo en bra ting for oss aksjonærer. Men Spetalen pleier jo kun ha fokus på seg selv, og driter vel i småaksjonærene.

Det menes naturligvis mye om prisingen til bionor, og at den nå er langt over emi kurs, samt en stor utvanning.
Ja det kommer mangen emi aksjer til ti øre, men eksisterende aksjonærer får også 10 øre aksjer.
Ser på HO at det regnes på. Mcap og justering med nytt antall aksjer tilsvarer sånn og sånn kurs.
Eg mener det blir håpløst feil å sammenligne mcap på ett selskap med og uten finansiering på plass, nå sitter bionor med penger på bok ( når den planlagte emisjonen er i boks ) og da midler til å videreføre forskningen.
Mcap nå skal være langt over det den var før emisjonen.

PS : har ingen mening om kursretning, og eg har heller ikke gjort handler etter emisjonsmeldingen.

1 Like

Du har et poeng. De har penger, og de har en teknologi det er forsket og testet mye på som fungerer. Spettet går inn i styret.

På lang sikt, kan dette være en aksje det er greit å ha på lottokupongen.

1 Like

Til orientering så er Myrset medlem av valgkomité i Bionor, var vertfall det, egantar det ikke er forandret noe der

Edit : da eg så Hegnar TV litt senere, så såg eg det ble nevnt der at han fortsatt er i komiteen

2 Likes

https://www.norskbulls.com/SignalPage.aspx?lang=en&Ticker=BIONOR.OL

Gledelig med høyt volum i aksjen

Men tullekurs, sånn seriøst.

Antall aksjer idag
335 669 097

Nye aksjer gjennom emisjonen 525 millioner * 2
Som gir

1 385 000 millioner aksjer etter gjennomført emisjon.

525 millioner av desse er kommer i eie for 10 øre, man kan anta salgspress, men ettersom flere av desse eies av Spetalen som igjen kommer inn i styre, så antar eg at det er mer enn kort investering og at det her handler om ett lengre perspektiv.

525 av dei andre millionene som kommer, kommer gjennom emisjonen som alle kan delta på, å det er ingen andre som da vil ha ett snitt på sin investering som dagens kurs tilsvarer, vertfall ikke mangen, det er i så fall om noen har kjøpt seg inn etter emisjons meldingen, å vil kunne klare ett snitt rundt 30 øre da.
Dersom det ikke blir fulltenget rep, så garanterer emisjonsgruppa for resten, så sånn sett kan vi teoretisk komme dit hen at vi nærmer oss en milliard aksjer til 10 øre, noe eg neppe tror skjer.

Det blir spennende å se hvilket prosent Høie klarer å opprettholde etter gjennomføringen av emisjonen, eg antar han vil gjøre hva han kan, for å fortsatt kunne sitte på flertall og kunne styre skuta etter eget ønske.
Så lenge insidere har vert med i emisjonen, og dei nye som kommer inn gjennom emisjonen, skal delta i styre, så forteller det meg at det fortsatt er Bionor sine verider som skal videreføres, ellers hadde vi ikke sett insidere delta, men at Spetalen "kuppet " det hele på egenhånd, å resten hadde bare blitt dratt rundt som slipps.

Det er lett å mene at kursen skal ned mot emi kurs, eg har jo selv stadig nevnt det, bl.a i Funcom, men vi har sett mangen eksempler siste tiden på at det ikke altid skjer.
Skal ikke mene noe om kursen her, men eg føler meg sikker på at bionor verdsettes til mer en 700millioner ( med nye aksjer )den dagen en evt. vaksine når markedet.
I dag prises det kun til verdien av ett fremførbart underskudd

FEF shopper litt, rettene til emisjonsaksjene kan være lukrative

Edit : eg kjøpte ikke mår den var nede i 40, men eg kjøpte litt ifrå og idag, eg har bestemt meg for å delta i emisjonen

2 Likes

Bionor kommer ukentlig med nye aksjonær liste, nå viser listene at det økes blandt toppene, noen reduserer menst andre øker og totalt sett er det en økning.
Det er komt nye inn på lista, høyt oppe.

Lister blir hver mandag lagt ut på bionor sin hjemmeside, og ønsker man en sammenligning så fikk eg hjelp av en hyggelig kar igår, på denne tråden HO :

http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2337649

1 Like

liker hva eg ser i Bionor nå, kan den smelle oppover utover dagen ?
FEF kjøper også i dag

Hvor mange aksjer trenger man for 1 tr?

2 Likes

For 1 aksje så får du 1,5 tegningsretter har jeg blitt forklart. f.eks. Hvis du eier 100 aksjer så mottar du 150 tegningsretter, som gir deg mulighet til å kjøpe ytterligere 150 aksjer til 0.10 kr pr stykk. Jeg er ganske fersk i aksjemarkedet så andre må gjerne bekrefte eller avkrefte det jeg skriver her, gjerne med en link til hvor det står svart på hvitt :).

2 Likes

Eier du 1 aksje ved stengetid 09.09.16 så har du rett på 1,56 aksjer til a 10 øre.
Det er 525 millioner aksjer som skal deles på dagens 335 millioner aksjer, Tegningsrettene vil ikke bli tildelt på grunnlag av aksjene tegnet i den rettede emisjonen.

Anbefaler sterkt å lese seg opp selv, så man selv setter seg inn i " key inormation" å gjør investering i utfordrende case basert på egne vurderinger gjort etter nøye vurderinger på børsmeldte opplysninger fra gjeldene selskap

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=407533

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=407755

3 Likes

Kjøper man aksje nå til 52 øre, å benytter seg av emisjonen, så vil det gi snittpris på 0,27øre PR aksje eks gebyr

Med forbehold om regnefeil :slight_smile:

1 Like