Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

ArcticZymes Technologies (AZT)

Jeg tipper dette blir som for photocure, fint hakk opp fra bunn, men så mye traderherjing og den store reprisingen kommer ikke før man faktisk ser ekte salgstall

2 Likes

Ja, så kom det da endelig. Satt med aksjen fra rundt 2013 og solgte i år, på rundt 11 kr med rundt 40k i tap. Angrer ikke på det, men vurderer ny inngang her om den kan kjøpes for under 7 kr igjen senere.

1 Like

hoppet over hit fra funcom med det 5-50k prosjektet igår, håper jeg traff nå da :wink:

3 Likes

Sikkert mangen som tar gevinst, men eg tror enda flere vil ta posisjon, dette er jo ett milestone som vil endre alt, først ble det avslag, nå er det godkjent, det er nå det bwgynner.
Samtidig er det jo klart at det går lang tid førd det vises igjen i regnskapet,
Så sånn sett kan det kanskje by fortsatt tørkeperioder i biotec, men eg velger å sitte, med mitt snitt på 6,5 ish

Car er på kjøperen, Car har også dekning på biotec aksjen

:+1::cowboy_hat_face: ble en fin dag

1 Like

Men oppgangen idag ble større enn den heftige nedgangen igår :beer:

Nå mente jeg i salgstall, ikke aksjekurs. Men dette var en flott melding, som gir grunnlag for håp og oppgangen i dag var helt begrunnet. :slight_smile:

Men det er langt igjen for biotec før de hat bevist at de klarer å kapitalisere på dette.

1 Like

Helt enig, og menst det fortsatt er ett stykke frem, så renner pengene ut, blir ikke overrasket om det kommer en emisjon her i løpet av den nærmeste tiden

Biotec Pharmacon inn i Storbritannia
HELSE: Biotec Pharmacons sårsalve får grønt lys av britiske helsemyndigheter fra januar.
JEANETTE E. HAMMER
Fra nyåret vil Biotec Pharmacons sårsalve Woulgan komme med på «UK Drug Tariff»-listen. Denne oppdateres månedlig og brukes som referanse av helsepersonell for å finne priser og hvilke legemidler som er refusjonsbelagt.
Sårsalven Woulgan er utviklet for å hjelpe sår til å heles raskere. Dette kan for eksempel være diabetessår, liggesår eller operasjonssår.
Spesielt har selskapet rettet seg mot pasienter med diabetes, som er utsatt for alvorlige komplikasjoner på grunn av sår som ikke vil gro.
Ved å bli del av refusjonsordningen, får Biotecs sårsalve et nytt kvalitetsstempel.
– Dette er en hovedmilepæl for oss fordi det gir Woulgan tilgang til et stort europeisk marked. Det er også et signal til andre markeder fordi en objektiv analyse har konkludert med at Woulgan ikke bare er klinisk effektiv, men også kostnadseffektiv i behandlingen av utfordrende sår. Vi vil nå fokusere på en vellykket lansering i januar 2018, sier adm. direktør Christian Jørgensen i Biotec Pharmacon.
Jørgensen overtok sjefsstolen etter Svein Lien i begynnelsen av oktober.
Salget falt
Selskapet la tidligere denne uken frem tall for tredje kvartal, som viste salgsinntekter på 14,4 millioner kroner, ned fra 21 millioner samme periode året før. Selskapet forklarte salgsnedgangen med tidligere lageroppbygging.
Ifølge selskapet er forbruket av Woulgan økende, etter hvert som flere sårsykepleiere får kunnskap om produktet.
En godkjenning for to ledende medisinske sentre i en ny evaluering av sårsalven er ventet å føre til raskere pasientrekruttering.
For tiden testes et produksjonsanlegg for å lage en tørrlagsversjon av Woulgan. Dette er ment å være et bedre alternativ til væskende og mer omfangsrike sår.

CEO kjøper

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=436958

4 Likes

Strong Woulgan results from 300 patient study

(Tromsø, 1 March 2018) Biotec Pharmacon ASA’s (”Biotec”, OSE: BIOTEC) subsidiary Biotec BetaGlucans has evaluated data from a 300 patient study, showing significantly improved outcome for wounds using Woulgan® Gel compared to standard care.

Biotec BetaGlucans has received complete data sets from the 300-patient study where Woulgan® Gel was used for treating various types of stalled wounds. During 12-weeks, 150 patients were treated with Woulgan® Gel and 150 patients were treated with standard care. The study included typical chronic wounds such as diabetic foot ulcers, venous leg ulcers, arterial leg ulcers and pressure ulcers (N=76), as well as more acute wounds such as burns, surgical wounds, donor sites and a variety of trauma wounds (N=74). All wounds included were considered stalled, having shown less than 40% reduction in size during the 4 weeks prior to treatment.

The study showed that Woulgan® Gel significantly increases the likelihood of wound healing compared to standard wound care (p < 0.01) for stalled wounds of all types. The most significant effect of Woulgan® Gel was seen in chronic wounds where over 60% of the wounds healed within a 12-week period compared to about 30% for standard care. Woulgan also had a striking effect in patients with more acute wounds such as burns and surgical wounds, where time to heal was reduced by more than one week compared to standard care. In the group who had pure trauma wounds (cuts, bites and skin lesions from, for example, traffic accidents), there was almost 100% healing in both groups in the first 6 weeks, with a slightly shorter average healing time in the group treated with Woulgan (less than 4 weeks) compared to standard care (just over 4 weeks).

The study confirms that Woulgan® Gel can have a dramatically positive effect for patients with stalled wounds compared to standard wound care. Stalled wounds require long treatment periods and are very costly to treat. Based on this study, Woulgan® Gel is shown to have a significant health and social economic benefit which is crucial for every successful innovation in the market.

“We know that Woulgan has powerful documentation from multiple case series and documented case stories, but this extensive UK study shows Woulgan’s effectiveness on an even larger population of diverse stalled wounds. We will now use this data in our marketing efforts to persuade more clinicians to adopt Woulgan into their local practice." says Biotec Pharmacon’s CEO Christian Jørgensen

For more information, please contact:

CEO Christian Jørgensen, tel +47 47 79 24 57

3 Likes

Gode resultat her, eg er ikke inne, har vurdert ny inngang men eg har vert redd for ny emisjon her, får se idag om det blir sell on news eller det gir en ny tro fra markedet på at biotec kan få fart på sakene

+20%, markedet virker positivt på den i dag.

Vil vente å se litt, biotec har en tendens til å falle raskt tilbake

Ved du om de refusionspenge de venter på kan gøre at de undgår en emission?

Hvornår ventes de og hvor meget drejer det sig om?

Det et ikke meg kjent at biotec venter på refunsjonspenger, refusjonsordning som eg Evt har nevnt, gjelder at woulgan kan kjøpes, og at kjøperen får refundert penger fra staten, altså at da staten er med og sponser produktet til brukerene, da vil igjen produktet oppleves billigere og forhåpentligvis vil det da bli brukt mer, og biotec igjen kunne øke volumet ut.
Så man kommer ikke unna at woulgan salget må opp i langt høyere volum, så emisjon tror eg man må regne med, selv om det enda er noen kroner igjen og drifte for, 2-3 kvartal

I dag er der givet tilladelse til at sælge Woulgan biogel uden recept

https://woulgan.com/shop/woulgan-biogel/

2 Likes

De gør da ekstra for at sælge og udbrede kendskabet til deres produkt blandt aktieejerne.

https://biotec.no/news/limited-offer-buy-woulgan-gel-discount/

2 Likes

Woulgan: A new treatment option for stalled wounds

Woulgan is an easy to use gel intended as a primary dressing for hard to heal wounds. Woulgan has been developed and manufactured in Norway, Europe, and is coming to North America soon.

https://woulgan.com/us/

1 Like