Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Lager en egen trÄd til Bitcoin for teknisk analyse sÄ kan man heller diskutere fundamentale og andre ting i den andre trÄden. Denne trÄden er forbeholdt teknisk analyse og bare det :slight_smile:

For Ă„ gjĂžre ting oversiktelig og mest mulig nyttig tror jeg det er lurt med noen tommelfingerregler.

1). Post hele chart nÄr du poster (med prisintervaller og timeframes)
2). Forklar best mulig hva du ser i chartet (ikke alle skjĂžnner strekene dine intuitivt!)
3). Oppgi targets / price ranges og begrunn disse i tekniske indikatorer og signaler.

Grunnen til at jeg skriver disse tingene er at jeg selv fÄr mest nytte av Ä se pÄ chart folk poster hvor de utdyper det de ser. Enkelte poster bare chart og en rekke indikatorer og tror alle skal forstÄ hva de mener med det. Diskuter gjerne folkens og se gjerne om det er noen standarder som bÞr innfÞres @pdx :slight_smile:

Her er et forslag til format:

Chart: BTC/USD
Exchange: Bitfinex
Timeframe: Hourly
Date 20.03.18

Etter Ä ha brutt opp fra den bratteste fallende trendlinjen (gul stiplet linje), har BTC mÞtt motstand pÄ rundt $8600. Dett nivÄet er nÄ testet minst 3 ganger (ABC i chartet) uten at vi har klart Ä etablere oss over (lilla linje Þverst).

PÄ nedsiden er det noen kortsiktige stÞttenivÄer pÄ rundt $8440 og $8355.

Mine tanker:
Personlig tror jeg oksene enda er redde for Ä pushe denne hÞyere, og at vi kommer til Ä bevege oss mellom den grÞnne stiplede linjen (hvor vi formet toppen av stangen i flaggformasjonen jeg skrev om i gÄr) og den lilla linjen til vi fÄr et brudd pÄ en av disse. Brytes den grÞnne med litt volum sÄ er det veldig langt ned til neste stÞttenivÄ. Brytes den lilla pÄ volum kan vi fÄ rally opp mot $8800-9100 - sistnevnte som vil vÊre potensialet i flaggformasjonen.

Rent teknisk tror jeg det ville vÊrt sunt om vi gikk ned og testet den grÞnne linjen ($8200) for Ä sementere en potensiell ny bunn her, fÞr vi gÄr videre oppover.

Holder meg utenfor sÄ langt dag og lar chartet fÄ spille seg ut. En av de smarteste tingene jeg har lÊrt av Ä daytrade krypto, og fÞlge noen tradergrupper pÄ Discord, er at sometimes the best trade is no trade :slight_smile:

9 Likes

Dette er et wiki-innlegg som alle kan redigere for Ä lage en oversikt over alt man bÞr vite om denne investeringsmuligheten. Det hjelper nye og eksisterende medlemmer raskt forstÄ og ta stilling til en investering. Bruk Rediger-knappen nede til hÞyre for Ä legge til noe :slight_smile: Takk!

Synes det ser veldig pent ut nÄ. Mulig brudd opp fra taket i fallende kilde siden 06.03. Kan by pÄ en oppgang opp mot 11k ish igjen.

Mnja, mulig. Jeg synes volumet ikke er helt DER enda. Men kan komme. Vil likevel ikke kjĂžpe noe annet enn etablert brudd over $8600 :slight_smile:

Edit: det “lille” flagget jeg tradet i gĂ„r kan potensielt vĂŠre et mye stĂžrre flagg.

Synes det er vanskelig Ä se pÄ denne long-term @holmes . Den er sÄ volatil og uforutsigbar at jeg holder meg til daily og hourly. Men om man ser pÄ weekly kan man fremdeles gjÞre caset for at vi fremdeles er i en bulltrend, og at vi nÄ er i bunn av trendkanalen.

Samtidig skal vi ikke ha mer enn brudd pÄ $8100, $7200 og $5700 fÞr det ser meget stygt ut
 :roll_eyes:

Det er mulig, men man bÞr vÊre obs pÄ begge scenarioene. Med tanke pÄ media hypen vi har hatt og at hvermansen har funnet frem til bitcoin ville jeg vÊrt ekstra forsiktig.

Absolutt. Sorry, trodde jeg hadde skrudd pÄ logchart. Jeg trader bare, er ikke long pÄ noen som helst mÄte i BTC. Er ganske greit Ä trade den og ikke ha noe emosjonelt forhold til om den gÄr opp eller ned :slight_smile:

1 Like

Potensiell inside hammer hourly. PrĂžver den opp mot tak.

Edit: takk gud for stop loss :smile:

Edit II: Note to self - ikke sett SL sÄ thight! :roll_eyes:

1 Like

Teknisk update

Fikk inn en pen trade i gÄr nÄr det tredje flagget gikk inn. Det var 3 av 3 pÄ trades :blush:

Entry og exits:

NÄ ser jeg for meg vi skal konsolidere fÞr den gÄr videre opp. PÄ lengre sikt er det test av den fallende trendlinjen som stÄr for tur. Dette vil skje ila. denne eller neste uke tipper jeg. Denne syretesten blir veldig viktig for veien videre de neste mÄnedene. Bryter vi opp eller ned her? FÞlg med :slight_smile:

Edit: prÞver en ny entry da vi har en inside bar pÄ hourly + potensielt nytt bullflagg pÄ gang.

1 Like

4 av 4 pÄ bullflag trades! :slight_smile:

Tar korte trades av gangen. FÞler vi er litt overextended pÄ disse nivÄene.

Entry: 9043
Exit: 9111

4 Likes

Lagt merke til en rising wedge. Ville gÄtt short her om jeg kunne.

3 Likes

Veldig thight her pĂ„ wedge’n. Blir spennende Ă„ se om den bryter opp eller ned herfra.

4 hours:

Hourly:

1 Like

Merk MA200 pÄ daily.

EDIT: Ser ikke ut som vi hadde nok gass. Short pÄ 8960.

Do not underestimate the power of the wedge. Og folk sier TA ikke fungerer :roll_eyes:

1 Like

Litt usikker her, gikk long 8900, og short igjen 8930. Handler med litt gearing, sÄ noe blir det jo ut av det


Neida, all good. Believe in the wedge :smile:

Som sagt
 jeg mÄ fÄ fikset shorte-mulighet :smile: @cagey2

1 Like

Tror heller den skal opp og prÞve seg pÄ 9000 igjen.

1 Like

Hvorfor ikke bruke Bitmex? Eneste grunn jeg kan se er faren for Ă„ bli avhengig og gire for hardt


Ja, jeg ogsÄ. Den er vel der nÄ?

En mÄ huske at bevegelsene jeg ser pÄ er intradag. Jeg daytrader bare. Hadde jeg shortet wedgen ville exit vÊrt rundt $8800 som du kan se av den hvite stÞttelinjen i chartet.

Er bear pÄ kort sikt men bull pÄ lang sikt. Klarer vi ikke ta ut $9200 denne gang heller kan det bli stygt.

@VargVemund Ja, skal overfþre 1/2 parten av tradepengene til Bitmex
 :slight_smile:

1 Like