Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

:laughing:

Feirer litt i kveld for Ä si det sÄnn :stuck_out_tongue:

4 Likes

Vi nÊrmer oss 200ma ganske greit nÄ

Call me bear men jeg er ikke helt overbevist om at bunnen er satt enda. Men det ser mer positivt ut enn noen gang. Mulig vi mÄ konsolidere litt pÄ disse nivÄene fÞr bullrun kommer?

Satt Ä sÄ pÄ ETH chartet og det fÞrste som slo meg var dette:

Klarer bare ikke la vĂŠre Ă„ vĂŠre bjĂžrn :smile:

1 Like

Kan ikke du endre nick til bjÞrnefar? Eller i det minste fÄ en tag av @pdx :joy:

Men fra spÞk til alvor, setter pris pÄ analysene selv om jeg hÄper du tar feil som regel :slight_smile:

4 Likes

Jeg synes det er viktig Ä se begge sider av saken nÄr man kjenner pÄ FOMO. Hvis flere var flinkere pÄ Ä utfordre gjengsoppfatning, kan man gjÞre bedre innvesteringsbeslutninger. Jeg prÞver Ä tolke chart objektivt, men legger selvfÞlgelig ikke skjul pÄ at mine bjÞrnetendenser spiller meg et puss av og til. Hvis teoriene er helt hinsides blir jeg arrestert tenker jeg, sÄ derfor hiver jeg de ut her sÄ kan vi diskutere for Ä se nÄr det er lurt Ä kjÞpe :slight_smile:

For Ä beholde momentet tror jeg ikke vi bÞr korrigere mer enn ned til $8500, i tilfelle vil vi lage en lower low. En bounce herfra og opp, og om vi ikke tar ut 9k pÄ 2. forsÞk vil gi oss en lower high og nedtrenden vil fortsette. SÄ disse nivÄene er viktige og samtlige tradere ser pÄ disse nivÄene.

Kan forÞvrig nevne at en 50% retracement vil gi $7800 som sikkert heller ikke er et dumt nivÄ for en swing trade.

2 Likes


Vet ikke helt hva min bedre halvdel tenker om at jeg skriver sÄnt pÄ nett, men her ser vi altsÄ en ATR pÄ 4h-chartet med noen veldig elegante kurver. ATR pÄ 1h-chartet antydet ogsÄ rykket vi fikk forrige uke, og dette ser mildt sagt ut til Ä kunne blÄse fedoraen av de fleste fÞr fellesferien. Hvilken vei kursen vil blÄse er en annen sak, men jeg kjenner at solsteiken har provosert fram min indre okse.

4 Likes

Interessant @choo! Jeg satt Ă„ syslet med det samme i mitt chart og fikk potensiell endelig bunn i mai, og bull-market f.o.m juni. NĂ„ kan det jo vĂŠre bullmarket alt har begynt. men jeg tror ikke det ut fra slik jeg leser chartet og tror vi har en siste legg ned fĂžrst.

1 Like

@babyrage - haha, det du postet i Funcom TA trÄden var akkurat slik reisen min i BTC har vÊrt den siste tiden. Man lÊrer sÄ lenge man lever, men fy f
 sÄ vanskelig det er Ä trade av og til. Se bare pÄ BTC nÄ:

  • Stigende kurs med synkende volum (bearish)
  • Flat top triangle + stigende trend (bullish)

What to do? :frowning:

1 Like

StÞrste problemet jag ser folk gjÞre pÄ tekinvestor er Ä hoppe in i 15, 60 eller 240 grafen og leke pÄ kortsiktig trend. KjÞrer man intradag sÄ er det absolut nÞdvendig, men da blir det vanskelig Ä spele med den lange trenden. Den lange trenden avgjÞr vilken retning du skal handle i. Med andre ord, er den lange trenden opp, sÄ skal du ha fokus pÄ Ä ligge long og vise versa.

Trenden jag ser i bitcoin nu er en stĂžrre range, muligens akkumulasjon:

GÄr vi ned litt i grafen har vi ett tredje forsÞk pÄ denne rangen nÄ, der kan man mest sannolikt gÄ long om vi tar ut den nivÄn.

Og den kortsiktige rangen er per idag kort dÄ vi handler under stigende kilen:

Jag har dessverre ingen erfarenhet av Ä handle krypto, sÄ vet ikke hvordan bitcoin pleiere Ä agere. Blir nesten enklere for dere som handler det ofte da man lÊrer seg mÞnstret.

Min egne bild er kortsiktigt negativ. I stÞrre bilde skulle jag Þnske se ett nytt test av low i den stÞrre rangen, evt en bit ned for mulig test av support fÄr Ä hente nytt kapital inn som kan drive priset oppover.

PÄ sikt skal bitcoin kanskje teste av tidligere AR toppen pÄ $11.700 - 12.000, visst ikke burde vi bryte ned under $6500 mot neste stÞtte nivÄ. Parabolic rÞrelsen er heller ikke over ennÄ, om vi regner pÄ ~70-80% korreksjon.

2 Likes

FĂ„r du ikke slike % korreksjon om du regner fra toppen (19920 USD ned mot bunn (5900k)) ?

Slik jeg idÚelt ser den lange trenden er slik jeg postet tidligere, altsÄ at vi kommer til Ä teste 9.1-9.2, og at vi korrigerer ned herfra. Slik som du sier blir stÞttenivÄ viktig for Ä etablere support. Vi fikk en dipp ned til 8.6k i gÄr - og er kjapt oppe igjen mot 9k nÄ. Om 8.6-8.5 ryker, sÄ tror jeg vi kan slÄ fast at nedtrenden vil fortsette en stund til. Hvis vi derimot bryter over det blÄ feltet i chart nr 2. sÄ tror jeg ogsÄ vi skal opp mot 11.5-12k.

Jeg ser pĂ„ de lange linjene, men i og med at mine entries are girede sĂ„ er det mest nyttig for meg Ă„ se pĂ„ 15 min og 60’min charts. Er med pĂ„ tanken dog om Ă„ handle MED trend, akkurat nĂ„ er jeg bare usikker pĂ„ hva trenden er. Å gĂ„ long fĂžr en skikkelig breakout gir dĂ„rlig r/r.

PrÞvde Ä kjÞre en short tidligere i dag pÄ $8900, men rÞk ut pÄ stop loss ca. 30 min etterpÄ :smile:

Har lyst Ă„ tolke prisutviklingen slik (4 t):

Men den ene wick’en gjþr at formasjonen ikke er gjeldende (markert med gul pil).

Tror dette er mer riktig - og det er en vesentlig forskjell pÄ de to formasjonene:

1 Like

Trader du Bitcoin hver dag?

Gjorde det i perioden midten av mars til begynnelsen av april. Etter en uheldig opplevelse med overtrading endret jeg strategi til Ă„ bare trade A+ setups med god r/r. StĂ„r mer om det lenger oppe i trĂ„den. Har nesten utelukkende shortet og tjente en del pĂ„ det helt til dette bullrun’et begynte. Tapt en del pĂ„ Ă„ prĂžve Ă„ shorte i det siste sĂ„ sitter nĂ„ rolig og avventer situasjonen.

Jeg tÞr ikke gÄ long pÄ disse nivÄene da jeg ikke helt stoler pÄ rally / bullmarket som mange andre snakker om, og shorterne fÄr svi da bot-aktiviteten virker Ä ha tatt seg opp (veldig lavt volum), sÄ sitter rolig og ser pÄ akkurat nÄ :slight_smile:

Vi er pÄ et veldig spennende tidspunkt der vi kan bryte veldig opp eller veldig ned.

2 Likes

Chart 6h og 12h har passert og krysset, men det gjenstÄr bare pÄ 1D Ä komme seg over og krysse, fÞr vi kan si bull, blir det riktig da Mr.Bear?

1 Like

Riktig @vesa. Prioriterte ikke trading i gĂ„r men det bruddet var opplagt (tegnet den hvite fallende streken inne i wedge’n i gĂ„r kveld og det var interessant Ă„ se utviklingen i chartet nĂ„r jeg Ă„pnet det i morges).

Bulls are in control, og nÄ hÞres det sikkert ut som jeg er en gammel plate med hakk i, men jeg kjÞper ingenting pÄ disse nivÄene. Vi har gÄtt opp i rasende tempo uten en skikkelig retracement av noen stÞttenivÄer.

Forventer vi faller tilbake til minimum $8758 og den lange trendlinjen fra desember for Ä etablere stÞtte. Om det skjer nÄ eller fra hÞyere kurser gjenstÄr Ä se, men sentimentet er for all del bull, det benekter jeg ikke. Jeg er svakt bear pÄ mellomlangsikt og bull pÄ lang sikt.

2 Likes

PrÞver en short med thight SL. Burde vente pÄ breakout men har ikke tid Ä fÞlge med sÄ nÞye i dag.

1 Like

Er en fryd Ă„ lese dine konstruktive innlegg, @Nocturne :blush::clap:

1 Like

Dette er @Nocturne :laughing:

Haha :smile:

Ble stoppet ut pĂ„ det bruddet ser men ser den har falt tilbake. Oh well, fĂ„r vente til en skikkelig lower high pĂ„ 15’min chartet. SĂ„ lenge vi forts. med higher highs sĂ„ vil vi naturlig nok gĂ„ oppover :slight_smile: