Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Skulle gjerne vÊrt vant til fÞlelsen av Ä slenge millioner av dollar rundt pÄ en nettside en random person har laget. SÄnn er det dessverre ikke for meg!

Veldig lĂŠrerik og god TA.

VĂŠrt litt stille fra meg her en stund, mest fordi jeg har tradet aktivt og gjĂžr mye intradagstrading som ikke er sĂ„ relevant for det “store” bildet men tenkte det var interessant Ă„ se pĂ„ bull-momentet som begynte i gĂ„r.

Det er flere fallende trendlinjer som er brutt pÄ vei opp hvor vi er nÄ. Her ser dere eksempel pÄ perfekt set-up for en trade som kan gi $100+ dollar ene eller andre veien. Symmetrisk triangel med thightere og thightere range. NÄr prisen kommer til slutten av dette triangelet vil den bryte opp eller ned, og da i en ganske stor bevegelse. Dette skjer i 9 av 10 tilfeller etter min erfaring.

Jeg har ingen posisjon akkurat nÄ, men venter pÄ en trigger som angir retning til bruddet.

1 Like

Triangel-brudd re-cap!

Som jeg skrev i forrige post kom det til Ă„ skje en bevegelse i en grei stĂžrrelsesorden ene eller andre veien +$100 og det var akkurat det som skjedde. Her kommer en post trade analyse av det jeg synes er var en ganske perfekt trade (minus 1 exit).

SĂ„ jeg satt Ă„ ventet pĂ„ at denne kilen skulle spille seg ut og fulgte chart og handelsvolum pĂ„ Gdax, Bitfinex og Bitmex. Satt klistret i nĂŠrmere to timer fĂžr det begynte Ă„ skje ting. Her er 15’min chartet jeg brukte. Jeg liker Ă„ bruke 15’min chart nĂ„r jeg trader og kryss-sjekker dette med hĂžyere timeframes.

SĂ„ det fĂžrste som skjedde var at vi fikk fallende topper og hver test av den fallende linjen i trianglet ble avvist. Dette var fĂžrste tegn pĂ„ at kilen ville bryte ned. Jeg tok en posisjon pĂ„ den rĂžde candle’n (hvor det stĂ„r “falsk brudd”) og brant meg litt pĂ„ den inngangen fordi - ja, det var et falskt brudd.
Kom meg ut igjen ganske kjapt og ventet videre.

Igjen fikk vi en ny test av taket i triangelet og igjen ble dette avvist. NĂ„ var det pĂ„ tide med ny inngang siden range’n var sĂ„pass thight. Legg ogsĂ„ merke til at volumet var fravĂŠrende pĂ„ denne legge’n opp, nok et bear-tegn.

Jeg gikk all inn pĂ„ denne og giret med 25x (short). Var ganske sikker pĂ„ at bruddet ville komme ned. Og det gjorde det noen minutter etterpĂ„. Inngangen min kunne ikke vĂŠrt timet bedre. Toppen av den lange rĂžde candle’n var 7039, min inngang var 7035. NĂ„r bruddet pĂ„ kilen kom gikk det rasende fort nedover.

Problemet var at jeg ble grÄdig. Jeg hadde egentlig satt opp et target for tilbakekjÞp pÄ forhÄnd (6893 - grÞnn linje) men nÄr vi brÞt gjennom denne ogsÄ, lot jeg det stÄ til og gikk og laget meg noe kveldsmat. NÄr jeg kom tilbake var en bounce pÄ gang og jeg solgte alt rimelig kjapt. Kom meg ut pÄ +47.14% pÄ denne traden men det kunne vÊrt over 50%.

image

Dette er 2. gang et slikt triangel har fÄtt brudd ned pÄ mer enn $100 i BTC. Fra nÄ av skal jeg slutte Ä trade smÄ bevegelser slik jeg har gjort frem til nÄ, og bare gÄ for slike store varp. Kicket man fÄr nÄr man treffer pÄ en slik er ubeskrivelig
 :smile:

9 Likes

Takk for tipset, Noc. Vimpel har jeg sett en del av
 Grattis med god trade! :sunny:

1 Like

Takk skal du ha! @F-Tosca

Du vet morgenen blir god nÄr du vÄkner opp og sjekker chartet og fÄr servert en ny shortmulighet pÄ sÞlvfat.

Da er jeg nesten all inn igjen short! :smiley:

Edit: og der var jeg ute. Target reached. Pene 84% pÄ all in :smile:

5 Likes

Fin trade! Ja det er alltid interessant, bruker samme princip i aksjer men med 1h chart nÄr jag handler intradag i aksjer.

Takk @babyrage - mÄtte gÄ pÄ noen smeller fÞrst for Ä lÊre! Det som er sÄ fint med BTC er jo traders paradise. Volatiliteten er skyhÞy og med giring kan man virkelig gjÞre store penger pÄ kort tid. Opplever at det er vanskelig Ä fÄ til samme type trades i aksjer, men det finnes kanskje pennystocks hvor man kan gjÞre dette?

Traden jeg hadde i morges var helt insane og set-up var identisk med den i gÄr kveld.

NĂ„ tar jeg pause til i kveld :slight_smile:


Grei gjennom gang, hvor han sammenligner 2013 med det som skjer nÄ, gir et greit perspektiv over hva vil skje.
Jeg er da Long pÄ krypto, orker ikke daytrade, men fÞlger hva du legger ut @Nocturne selvom du daytrader, sÄ lÊrer man noe av dine analyser osv.
2 Likes

@vesa sÄ bra dere har nytte av disse tradene :slight_smile:

Det er ikke alltid det gÄr like bra heller. Man kan ikke bare skrive om nÄr det gÄr bra. Alle tradere vil tape penger, ogsÄ meg. I gÄr gikk jeg pÄ 2-3 store smeller som gjorde at 50% av gevinsten fra foregÄende trades ble hvisket bort. Ganske utrolig men jeg var trÞtt etter Ä ha stirret pÄ chartene hele dagen og den bevegelsen opp hadde mye mer kraft i seg enn jeg forutsÄ.

NÄr det er sagt sÄ kommer det alltid en ny dag, og nye muligheter sÄ lenge man ikke blir rekt. I dag ser jeg pÄ trekanter og er inne med en posisjon i denne (long). Det jeg tror og hÄper pÄ er brudd opp og test av 7.2k. Den som lever fÄr se!

1 Like

Da fikk vi bruddet opp men bevegelsen var ikke sÄ sterk som jeg hÄpet pÄ. Fikk pene 10% pÄ denne.

(Min exit pÄ gul pil).

3 Likes

Har sett litt pÄ BTC/USD pÄ lengre sikt. Bevegelsen vi fikk har fÄtt litt mer moment og den kan faktisk ta BTC et stykke opp, rent teknisk. Interessant Ä se pÄ formasjonen som spilte seg ut mot forrige topp, det var en break-out fra en descending wedge (rÞdt stiplet mÞnster). Det samme mÞnsteret kan man se igjen nÄ (hvitt stiplet mÞnster). Men det er langt opp til breakout enda (ca. $7800). Potensialet ved brudd er opp mot $9500, som jeg tror bli vanskelig Ä bryte.

Edit: ser man pÄ kortere sikt sÄ ser man den samme formasjonen med motsatt (bear) fortegn, sÄ her kommer det virkelig an pÄ om denne spiller seg ut fÞrst, fÞr den stÞrre trenden gjÞr det.

3 Likes

Da fikk vi bekreftet brudd pÄ ascending wedge som jeg omtalte i posten i gÄr. Jeg shortet bruddet i gÄr men var for tidlig med Ä ta profitt.

NÄ har det utviklet seg en pen liten HS som jeg er short i. Trenger brudd pÄ halslinjen for Ä bekrefte. Har likevel tatt en tidlig entry pga. stÞtte for hypotesen i stochastics og MACD.

Target rundt 7.1k.

1 Like

Yessir folkens! :sunglasses:

Det er helt utrolig at teknisk analyse kan treffe sÄ bra, og at folk er skeptiske til tekniske analyse


HS completed og target reached. Ble pene 53% pÄ denne traden :wink:

Nocout

Entry: 7328
Exit: 7070
Leverage: 15x
Profit: 53%

12 Likes

Satt Ä sÄ litt mer pÄ chartet her. Det sies at man ikke skal spÄ for langt frem i tid, men what if
? :thinking:

2 Likes

Allerede der @babyrage :japanese_ogre:

Jeg lÊrer enda mye hver dag. Jeg er kjempefan av streker og har tegnet abonnement pÄ tradingview ($10 i mnd). Dette med risk management er noe jeg kommer til Ä ha stort fokus pÄ fremover. Plan your trade og trade your plan. #TAftw

(Med volatiliteten i crypto forstÄr jeg ikke du ikke er inne enda - join the revolution brotha!)

GĂžy =)

Mja, kunde kanskje hatt litt succé i krypto, men intradag handel passer ikke min livsstill dessverre. Handler sjelden. Swinga krypto er dessverre ikke interessant.

Nei, ser absolutt problemstillingen. Dette med tid er virkelig vanskelig. Jeg har nÄ brukt i overkant mye tid pÄ dette men det har bÄret frukter.

Har laget meg et sett med regler slik at jeg ikke overtrader slik jeg gjorde i helgen. Den fÞrste er: «Only A+ trades w/ favourable r/r». Hva er en A+ trade? Minimum 10% (u/ giring). Favourable r/r i denne settingen er 1:3 som minimum. Welcome to crypto :smile:

1 Like