Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

Hvordan har du tegnet den fallende linjen i log? I mitt chart har vi ikke vĂŠrt i nĂŠrheten av Ă„ teste denne linjen enda


Mulig jeg ikke traff 100% altsÄ. Men vi er i nÊrheten

I see. Jeg har tegnet fra toppen av wick’en pĂ„ candle’n (19920) og ned, gir store utslag nĂ„r man kommer sĂ„passlangt ned selv om differansen pĂ„ toppen kanskje bare er 100-200 dollar :slight_smile:

1 Like

Hm
 :smile:

Ganske greit Ă„ fĂžlge Alessio, ganske enkelt og greit forklaring av hva som skjer i markedet.

On frickin’ fire over here! :smile:

2 Likes

Slutt, TA funker ikke :laughing:

3 Likes

Var mer ment som et retorisk spÞrsmÄl, @Nocturne
Satte en limit ordre pĂ„ €6300, men den ble desverre ikke trigget pĂ„ droppen. Satt en ny litt hĂžyere nĂ„.

Du mener vi er i en bullrun altsÄ? Hm. FÄr hele tiden mixed signals ifht. mer langsiktige posisjoner, derfor jeg bare daytrader BTC. FÞler det er enklere enn Ä spÄ kursen om uke :wink:

Jeg tror vi fÄr en bullrun etter en dobbeltbunn, ja.
Men ser, som sagt, ikke bort i fra muligheten for en ny leg ned fĂžr bullrun.

OK. Jeg er skeptisk frem til vi bryter den fallende trendlinjen i log chartet. Anbefaler denne:

Denne analysen var ogsÄ veldig bra. HÞr spesielt det han sier om hidden bearish divergence!

Synes mye TA funker pÄ formasjoner som dannes over en tidsperiode, gjerne noen uker, men vi har jo sett utallige eksempler pÄ at formasjoner pÄ kort sikt ikke stemmer, og at kursen gÄr i motsatt retning enn hva man forventet. Hadde teknisk analyse fungert i alle settinger kunne man jo bare laget en bot som genererte evig med penger


Poenget mitt er bare at (jeg synes) vi bÞr fokusere pÄ det litt stÞrre bildet, og helst i sammenheng med psykologien i markedet.

Selv sitter jeg med en long, giret posisjon i Iota fra litt rundt 1 dollar per coin med 60% avkastning i tillegg til posisjonen min, og jeg har positiv tro fremover. I hovedsak pÄ grunn av at salgsvolumet har ebbet av. Det er ikke lengre noen stor frykt i markedet. Kurser i de fleste coins er allerede ned alt fra 60-90%, sÄ her er det likevel begrenset nedside.

Synes mÞnsteret til BTC fÞlger historiske patterns, der man har et kraftig fall over en periode (par mÄneder, selv om det var en litt lengre periode denne gangen). For at kursen deretter flater ut og beveger seg rolig opp / flatt over en periode. Dette mÞnsteret kjenner jeg ogsÄ igjen fra bobler i aksjer, som f.eks i Funcom da volumet og hypen var pÄ topp, fÞr krasjet kom, og aksjen flatet ut.

Det er mye som nÄ tilsier at vi beveger oss mot et nytt bull marked som vil bygge seg opp rolig fremover. Blant annet er det flere fond som har posisjonert seg, og flere som skal gÄ inn. SÄ mÄ vi heller ikke glemme prediksjonene til bÄde deutsche bank, og royal bank of canada om at markedet vil vÊre mellom 10 til 20 trillioner innen 2025. AltsÄ 20-40 dobling fra dagens nivÄ i total market cap innen 2025.

Interessant Ä se pÄ holdningene til folk fra da aksjemarkedet ble introdusert ogsÄ. Det er mye likheter med dagens kryptomarkedet. Mange som er skeptiske, pÄ lik linje med aksjemarkedet. Skal likevel ikke sammenligne disse markedene for mye, da det er store forskjeller
 Aksjemarkedet har f. eks en hovedfunksjon som er Ä skaffe penger til selskaper.

Krypto handler mer om Ä revolusjonere det finansielle systemet, og om hvordan tilliten er fordelt. NÄ er ikke dette like relevant her i Norge som i mange andre land, derfor er det naturlig at nordmenn er litt mer skeptisk enn hva man f. eks er i USA hvor Þkonomien gÄr i dass, og middelklassen snart er visket ut. Det gjÞr noe med tilliten til folk.

2 Likes

Jeg er enig i en del av det du sier, blant annet at den store frykten for div. uroelementer er borte, og at det har generelt vÊrt lite annen FUD Ä spore. Sentimentet til folk virker ogsÄ Ä vÊre «nÄ er det billig nok» eller har «falt lenge nok».

Likevel klarer jeg ikke Ä se argumentet (om man ser pÄ stÞrre bilde som du foreslÄr) at vi har gÄtt bull. Kan vÊre enig i at vi er pÄ vei mot et bull marked, men vi er fremdeles i et bearmarked og jo tidligere man posisjonerer seg med en langsiktig posisjon, jo stÞrre risiko tar man. De fleste teknikere jeg fÞlger pÄ Tradingview er bearish til BTC, og jeg tror det er en sunn holdning Ä vÊre skeptisk til det motsatte er bevist. Men nÄ snakker jeg ut fra perspektivet til en som trader.

Hvis du sÄ forrige video jeg postet burde du se videoen (av samme brukeren) som kom fÞr denne.
Her forklarer han hvordan hele denne oppgangen er manipulert av Tether og Finex. Det er ganske tydelig nÄr man plutselig fÄr en shortskvis av den typen uten noen som helst form for nyheter eller noe. Hadde dette vÊrt et regulert marked hadde det garantert blitt etterforsket. Men enn sÄ lenge mÄ man bare tÄle Ä gÄ pÄ slike smeller om man sitter short (rÞk en del kroner pÄ Ä prÞve shorte bevegelsen videre opp).

Et bullmarked for meg vil vĂŠre brudd pĂ„ log-linjen + etablering av BTC over 11-12k. Da skal jeg gĂ„ long. I mellomtiden shorter jeg bare – har en short posisjon inne nĂ„ med lav giring jeg har beholdt siden i gĂ„r. Tror vi begge vil fĂ„ rett til slutt, enten om BTC gĂ„r ned fĂžrst for Ă„ sĂ„ gĂ„ opp, eller opp fĂžrst for Ă„ sĂ„ gĂ„ ned :smile:

Blir spennende Ä se om den tar ut motstanden her nÄ :wink:

Synes det hÞres risky ut Ä shorte nÄr det er et sÄ positivt momentum i markedet som nÄ, og spesielt ettersom kursen fortsatt er under 60% av ATH. SpÞr du meg er dette tiden Ä kjÞpe pÄ, etter et kraftig fall, shorte bÞr man gjÞre nÄr kursen viser tegn til svakhet, f. eks etter en ny ATH. Men jeg kan selfÞlgelig ta feil.

Kursen har nÄ dobbel bunn og det er mye positivt fra flere hold og i media generelt. Venter du til 11-12k med Ä gÄ long har BTC allerede gÄtt 100% fra bunn, men bedre sent enn aldri. Jeg har for Þvrig ingen tro pÄ at hele oppgangen er manipulert av tether og finex.

3 Likes

Enig med @FreddyG

Som Peter warren sier, sÄ er Mike novogratz / Dan morehead (store hedgefond forvaltere) pÄvei inn. Eller for Ä si det, de er nok allerede inne. Siden de gÄr ut med det i media :slight_smile:

1 Like

Det spÞrs hvilken tidshorisont man snakker om - jeg driver stort sett med daytrading og det er likegyldig for meg om kursen gÄr opp over lengre tid sÄnn sett. I det korte bildet tror jeg det kommer en ganske grei korreksjon - det er bare Ä se pÄ dette:

Sist gang vi hadde samme formasjon toppet vi ut pÄ ca 8450 og dumpet ned til 7800.
Hvis det samme skjer igjen nÄ har du en dobbel-topp.

Hvis vi derimot bryter gjennom 8400 sÄ vil vi ogsÄ kanskje ha moment til Ä ta ut den fallende trendlinjen som nÄ ligger pÄ rundt 8560. Klarer vi Ä etablere oss over 8.6k sÄ gÄr jeg long :wink:

1 Like

Spennende! :smile:

1 Like

I chartet mitt er det brudd opp allerede. Fra den grĂžnne spiken.

1 Like

NÅ er det brudd i mitt chart ogsĂ„ @FreddyG!

2 Likes