Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Foreløpig topp! :grin: . Er jo svært bra bounce/oppgang fra bunn!
Håper vi kommer oss litt over 8 før vi begynner konsolidere.

1 Like

Bitfinex.

Har startet med Bitmex for litt lengre posisjoner fordi jeg vil skille daytrading og swingtrading, men trader i all hovedsak på Bitfinex.

2 Likes

Husk på at BitMEX har fees hver åttende time :slight_smile:

Jeg har begynt å forstå hvor viktig volum er i teknisk analyse. Har jo alltid visst det egentlig, men ikke brukt det inn i helheten når jeg ser på formasjoner og signaler etc. Innser nå at mye av det jeg har bommet på av formasjoner og signaler har vært fordi volumet ikke har vært tilstede. Mtp. kortsiktig trading har det også vært en miss å ikke ha live ordrebok på nordnet. Når jeg har tradet krypto de siste dagene har det vært veldig enkelt å ha full oversikt med candles / ordrebok i samme vindu. Slik sett er Gdax veldig genialt. Savner dog litt flere valgmuligheter ifht. andre tekniske indikatorer, men prøver å bruke tradingview til dette. Har også begynt å lese meg mer opp på candlesticks (noe jeg har unngått tidligere fordi det virker så komplisert, men det er ikke SÅ komplisert når man begynner med basics som hammer, doji etc).

Case in point: er bunnen satt i BTC? Volumet i går var det nest største i BTCs historie i følge en trader jeg følger på youtube. Verifiser gjerne selv :slight_smile:

2 Likes

Volumet igår var enormt. MA300 var der alle store traderboter hiver seg på, og større tradere. Dette kan indikere at det var bunnen, og at vi kanskje aldri kommer tilbake ned hit :slight_smile:

Anbefaling: Skriv ut noen A4-sider med Candle Formasjoner, og noen stikkord eller forklaringer, og heng de opp forran dass, så siger det inn når du driter. Gull inn, skjit ut :wink:

3 Likes

Spiser seg oppover mot motstanden på 8k.
Edit: Ble visst mett :stuck_out_tongue:
Tror candlestick-analyse har begrenset effekt på krypto da det ikke finnes pauser i handelen som hos vanlige børser.

Man må ta litt av alt i betraktning :wink:

1 Like


Traff jo denne også samtidig som MA300. Føler meg ganske trygg på at vi har funnet bunnen nå.

2 Likes


Da brøyt vi opp gjennom MA200! Target 9k (potensialet etter OHS)?

Tilsvarende OHS i ETH. Target $900. RSI begynner å bli høy men har brutt opp -
jeg prøver en kjapp trade i BTC. Knotete på mobil :smile:

1 Like

Mobil er definitivt knot, har vurdert å kjøpe nettbrett til å ha med på jobben :stuck_out_tongue:

Nettbrett har litt trege prosessorer, så husk på det ang liv-kurs

Lukket trade på +10 euro. Liker ikke de siste candles. Mulig litt ned nå. Får se etter bedre inngang.

Tror det kommet en test og en overshoot, muligens. Er inne igjen på €6975. SL 6990.
Burde ikke ha kutta den forrige på €6740 så fort, men you live and you learn.

1 Like

Ser ut som 8600 kom ganske fort spør du meg :slight_smile: Dette er BULL! Nå kan vi bare vake her i noen uker for min del.

Ja… jeg er ikke helt overbevist av volumet. Har du sett på den større ned-trenden? Er vi ute?

Du er komisk :slight_smile: Jeg sier bare: det er bull.

Støtte på 7800 nå.

Absolutt bull - trakk salg på €7100, lar den leve litt til. Mulig target på 100 euro til.

Edit: volum begynner å komme, større ordre fylles. Kan vi få skikkelig løft? :slight_smile:

Edit: Ut på SL €7000 :smile:

1 Like

PS. Jeg bruker USD når jeg snakker om pris :wink:

Alle gjør det, men jeg handler i Euro… og det er sykt stress å sjekke to chart hele tiden :smile:

1 Like