Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

USA og deres FED ville absolutt gjort slik jeg ville kjøpt bitcoin hadde jeg vært amerikaner. De er på vei til samme situasjon som Zimbabwe og Venezuela. EUs sentralbank er vel ikke så mye bedre heller kanskje. Men vi vanner ut pengeverdien akkurat slik som desse “usiviliserte” landene gjør. Har bare ikke kommet oss like langt, enda.

Kryptomiljøet har lite å bety i den virkelige bruken av blockchain.

Kommer statoil med blockchain teknologien det prates om vil datakraften som behøves komme fra statoil og andre oljeselskaper. Det er ingenting som sier at blockchain må være desentralisert men når man snakker gutteromsprosjekter som de fleste kryptoer er, så er det praktisk å slippe å stille særlig mye datakraft

Nei, det er det ikke, enig i det, men jeg tror folk i kryptomarkedet er skeptiske til sentraliserte blokkjeder selv om tradisjonelle investorer ikke er det. Så er spørsmålet hvor realistisk det er med en 100% desentralisert verden. Det tror jeg er utopisk i beste fall. Mest sannsynlig tror jeg det vil bli et regulert marked på lik linje med aksjemarkedet og volatiliteten vil gå ned som følge av dette.

Neida og kanskje et litt søkt eksempel, men kryptovaluta er såkallt disruptive technology og kan føre til vanvittige omveltninger i hvordan vi ser på betaling.
Tenk at man nå kan ha penger sikkert som i banken bare at de ikke er i noen bank.

Så kan vi se på betalingsterminaler hvor det koster 1000kr for å få en tilsendt… og så må man betale 100kr i måneden og i tillegg 1% av alle pengene du får inn over visa/mc går til banken.
Behovet for dette kan nå falle helt bort.

Jeg er stadig vekk i utlandet og henter bil, og et stort problem der er tiden det tar å overføre penger til utlandet, tenk at dette nå kan gå på sekunder istedet for at det tar et døgn.

Man er jævli ignorant om man ikke klarer å se potensialet i krypto.

3 Likes

Ser ut som vi kommer til å få en “hammer” i ukeschartet.
Kan være bullish reversal på gang men trenger confirmation neste uke.

image

3 Likes

Folk i kryptomarkedet har nada å si dessverre.

( jeg sitter jo i en bedrift som har masse bankkunder og dermed ser på blockchain i industri sammeneheng). Blir litt som open Source miljøet, masse svette nerder som roper høyt. Men som i realiteten har veldig liten påvirkning på Verden.

svette nerder uten påvirkning:

5 Likes

Jeg tror der blir to forskjellige markeder i krypto. Regulert og uregulert. De store seriøse vil da være på de regulerte børsene og så har man desentraliserte børser som ikke svarer til myndighetene hvor dagens krypto marked fortsetter men i mindre størrelse. Bare min teori :slight_smile:

2 Likes

Felles for dem alle er de som ble vellykka av dem ikke kjører open Source og gikk all corporate whores. :=)

Med andre ord motsatt av det kryptodrømmen til mange er.

Jeg tror du treffer rimelig bra her. Hvor det uregulerte markedet sakte men sikkert vil dø.

Jeg tror ikke det vil dø. Mulig omsetningen blir mye mindre enn på en regulert børs, men for kriminelle og pump and dump gruppper er jo slike børser et mekka. Jeg tenker på hvordan de skal klare å regulere noe som i utganspunktet ikke kan reguleres. Man kan liksom ikke “stenge” en blockchain?

Felles for dem alle er de som ble vellykka av dem ikke kjører open Source og gikk all corporate whores. :=)

Det er jo noe av det Arcblock f.eks gjør nå - koden er ikke open source men de kjører likevel på med ICO og tokensale som andre kryptoer. Tror enten at folk ikke vet om dette eller at de ikke bryr seg for ICOen ble fulltegnet på 5 minutter.

Folk bryr seg nok i mye mindre grad nå en før. Det er mer folk som bare vil tjene penger en idealister som har kommet inn i det siste

2 Likes

Endelig brøt den 8,5.
Bra bevegelse nå. Men fortsatt lavt volum eller? Er ikke på pc så har ikke full oversikt.
Var oppe i vertfall 8645 på bitfinex.


da var vi på returen igjen ?


Jeg er bullish.
Men hva i huleste skal volumet her bety?
Gikk opp på absolutt ingenting? Det kan vel ikke vær så bra haha.

Det må være feil, volumet på Bitfinex sier noe annet

Bra!

Det har vært veldig lav salgsvilje i de siste, det settes høyere bunner/topper, og vi har brutt opp gjennom MA200 igjen. Jeg setter min target på 9500 hvor man har en bunn og topp fra før og MA20. Bryter den opp gjennom 10k går jeg inn long.

Nye highs nå!
Brøt nettopp 8,8!
Edit!:

SHIT! Oppdaget nettopp at Korea overprisene er begynt å komme skikkelig tilbake
500+$ nå!

1 Like

Hvor ser du de koreanske prisene?
Eller så liker jeg veldig godt utviklingen nå, opp på bra volum.