Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Hvilken nettside er chartet fra og hvordan får du opp volum horisontalt?

@TinvesT Tror man må han PRO versjonen på tradingview.com

1 Like

Lavt volum

1 Like

Syntes det er svakt at ikke bitcoin kom seg over 10K.

Jeg holder på mitt om at vi skal ned i under 4 K

1 Like

Bitcoin skal ned og andre ting skal opp. Jeg tror vi har kommet til der hvor “the flippening” begynner. Det er jo litt uvisst hvordan dette kommer til å gå, men ETH kommer nok til å øke, i tillegg til andre mer rene valuater, som Litecoin, Stellar, Nano?

Det vil ta litt tid og det vil være voldsom konkurranse om å ta over tronene de neste mnd og årene.

Når? Jeg tror den skal OPP til 40K før jul.

4 K før sommeren

3 Likes

Alle svake hender, / dumb money / alle som ikke vet hva bitcoin og blockchain er / prøver å løse osv - alle som bare har investert for å tjene USD tror jeg skal ut av bitcoin før det snur. (kan fort bli 2 K og lavere også…)

1 Like

Hvor mange svake hender er det igjen nå da tror du? Bitcoin har rast fra 20k til 8k, tror du ikke disse er ute allerede?

@Irathi - jeg er ikke helt enig på kort sikt. Det ser VELDIG ut som vi har truffet en bunn. Vi konsoliderer nå men jeg vet ikke hvor lenge det varer før vi får nytt rally opp. Flere indikatorer peker nå mot et nytt bullrun - inkl. det generelle markedssentimentet.

4 Likes

Helt enig med deg Noc. Eier ikke BTC selv, men tror den skal se nye høyder på sikt.

Chartet ser forøvirg pent ut nå, mulig brudd opp gjennom motstanden og jeg tror neste tak skal testes.

5 Likes

Hva tror dere om BTC/ETH i tiden som kommer? Hvilken vil gå mest opp?

Jeg vurderer å vekte ned litt i Bitcoin XBT og litt opp i Ethereum XBT.


Da har vi fått et brudd opp på høyt volum gjennom halslinjen i en omvendt HS-formasjon, med potensial opp til ca 12k, men først møter vi mer motstand på MA20, taket i den kortere fallende trenden, og en tidligere bunn ved 9200. Ordreboken ser derimot bedre og bedre ut siden bruddet opp gjennom 9k, kjøperne flytter seg etter. Jeg tipper vi får et brudd opp i løpet av dagen. Target: MA50 rundt 11,7k som ikke er så langt unna taket i den større fallende trenden.

1 Like

Gjetter ETH, Litecoin, Monero og Dash osv…(alts) beveger seg raskest neste mnd.
Dette hovedsaklig fordi jeg tror vi fortsatt er i "alt season"
Kikker man på grafene har det vært slike sesonger flere ganger i løpet av året vertfall de 3-4 siste årene. Tror alts har litt mer å gå på da de kun har vart i 2 mnd hittil.
Ser en f.eks på i fjor q1 og q2 gikk alts mye bedre enn bitcoin. Den brukte 5-6 mnd på å gå 3x
Har en følelse vi kanskje gjør det samme i år. Vil gradvis gå oppover ganske stødig.
Men jeg er egentlig mer bullish, men når jeg tenker meg godt om så tror jeg det er mer realistisk. For endepunktet for året blir det samme uansett.
Eksempelvis slik:
Nærmer oss 25/30 om noen måneder, korrigerer ned å etter den starter vi på ny bullrun fra f.eks 18-40/50. Så stemmer sesongene så vil vi fra i sommer av oppleve den beste oppgangen i bitcoin, men alts vil regjere nå vertfall en liten stund. Men de behøver jo ikke vare i 6 mnd hver, kan fort vare 3-4 så blir plutselig litt annerledes. I fjor varte de 6 mnd, men det er i det lengste laget slik jeg ser det. Så kan jo godt være det starter i april/mai denne gangen.

Tror egentlig vi kommer til ha en relativ stødig oppgang til vi nærmer oss ATH, la oss si 18. Før vi får en mer parabolsk oppgang med FOMO. Skal litt til få tilbake det syke momentet som var før jul, det kom jo etter en laaang bullperiode ikke sant? Kun avbrutt av korte korreksjoner. Men sommeren var en skikkelig korreksjon for alle coins.


Dette er chartet jeg bruker for å understøtte sesong teorien. Utenom den er jeg vanvittig bullish når det gjelder bitcoin, med tanke på institusjonelle penger som allerede er på vei. Men også penger jeg håper kommer etterhvert som finansmarkedene sliter å noen ønsker å diversifisere ut pengene sine.
Vist noen store plutselig sitter med mye penger i obligasjoner o.l trygge posisjoner lokker det nok mer å ha en liten andel i noe som har mer high risk/reward.
2 Likes

Spiser seg mer og mer innpå motstanden ved 9500. Bare spørsmål om tid før det smeller opp.

Prøver å friske opp minnet på backtesting igjen. Noen som vet hvor jeg kan få tak i historisk Bitcoin csv filer? Helst per halvtimes-ticker-data.

Vi nærmer oss $10k, men ligger nok mye salg de neste $100 oppover nå.

Jeg begynner og se etter inngang igjen på krypto, men vil først finne en grei inngang.
Ser litt overkjøpt ut etterhvert her.

2 Likes

Motstand på 9400-ish er tatt ut, og det er lenge siden vi har hatt Bullish Engulfing Candle på Daily :slight_smile: Sist gang var 13. november og sist før dette var 17. juli. De siste 4 dagene har vi hat TO(!!) med en dags mellomrom (…eller den fra igår er ikke 100% godkjent, men når den brøt motstanden rykket det godt opp). Jeg ser på dette som et bullsignal. Dette er gode nyheter, nå trenger vi bare bryte 10K, så er gata nordover ferdig asfaltert :wink:

15

1 Like