Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Nei jeg mente 6700 (ca) som kraftig støtte dersom den plsitive trenden skal snus. Om vi bryter det nivået over tid er det ikke bra teknisk. Da er andre nivåer under innen rekkevidde! Personlig tror jeg rundt 6700 kommer til å holde. Sammenlkgner da med støtten du nevnte rundt 9000 eller noe.

Tror kanskje jeg får amdre nivåer enn deg fordi jeg brukte halen på candlesticks. Jeg har ikke mer å handle for før om en måneds tid så for meg er det utmerket om markedet er dårlig en stund til!

Hehe driver dere fortsatt å surrer rundt med TA på Bitcoin…
:wink:
Som en forsmådd trader sa i Trollboxen en gang:
“Bitcoin is designed to give traders maximum pain”

1 Like

Helt greit du er en av de som ikke tror på TA men hadde man satt shorten der jeg sa brudd i går har du over $1000 ned. Vi snakket jo også om dette for to dager siden når det så ut til å snu mens jeg spådde ned. Du skrev det «bullet som f…» - vel, viste seg å være en bulltrap.

Samme med bear-flagget @Defender så tidligere i dag som slo til.

I nesten samtlige krypto communities jeg følger trader folk etter TA så det blir en selvoppfyllende profeti. En grunn til at den faller nå er jo fordi folk avventer og tror de kan få den billigere. Jo mer folk venter, jo mer faller den.

Lurer på hva du handler etter om du ikke bruker TA. Magefølelse? Den kan i tilfelle ikke være særlig god i BTC akkurat nå :smile:

Tror eller ikke tror, jeg bare ser at disse TA prediksjonene minst like ofte feiler som de treffer… og i Bitcoin som er så uforutsigbart og volatilt så mener jeg det har svært liten verdi, selv om som du sier det er en viss selvoppfyllelse effekt i det.

Jeg handler etter om det er sterkt moment/trend oppover eller nedover og grunnleggende med at jeg mener Bitcoin og de aller aller fleste andre tullecoinsa er vanvittig overpriset…

Skulle likt å vite i hvilken grad disse TA profetene i disse communitiesene du snakker om egentlig klarer å gjøre særlig profitt.

Sjekk rekt loggen på Bitmex, syke syke pengeverdier som blir likvidert ved hver eneste bevegelse oppover eller nedover!

Vel, han ene jeg følger nøye med på har en tradelog alle kan sjekke. Han bokfører alle sine trades her og backer det opp med bilder av handelsloggen på Discord. Han har 3x pengene på 6 måneder uten å shorte. Nå skrev han sist han skal begynne å shorte også, så får vi se om han har like bra hitrate videre. Målet hans er 100x på 10k dollar.

Personlig snakker jeg her om den lange oppadgående trenden som enda ikke har blitt brutt. Om kursen går under 6700 brytes denne trenden. Det vil for mange ses på som veldig negativt.

Når det gjelder at Bitcoin er vanvittig overpriset som du hevder ser jeg omvendt på det. Jeg tror Bitcoin blir en av de viktigste faktorene i betalingssystemene verden over. Markedet for Bitcoin og «disse andre tullecoinsa» er ekstremt mye høyere enn noen form for fiat-valuta vi har i dag.

Til aktiv trading å være, er jo ikke akkurat 3x på 6 måneder et veldig godt eksempel… Kunne like så godt kjøpt lavt i september, solgt høyt i desember, og gjort det like godt på 3 måneder… Mye rød “L” i det spreadsheetet, står jo svart på hvitt at han har tapt 65% av tradingen, og da er man vel nesten på et punkt hvor magefølelsen er like så grei…? Mye av grunnen til at han er 3x er vel kanskje takket være rallyet som var.

1 Like

Skulle til å si det samme, 3x i det ekstreme boblemarkedet som har vært er ikke så imponerende. Men uansett så er jo det bare ett eksempel.

Og klart av 100 tradere, så vil det alltid være noen som har hatt griseflaks og truffet på omtrent alt

Fra Wikipedia:

Vinterstid går brunbjørner gjerne en dvalelignende tilstand kalt (uekte) vintersøvn.[9] De senker ikke forbrenningen og kroppstemperaturen tilnærmet like mye som smådyr i ekte dvale gjør (f.eks. pinnsvin og flaggermus). Binna pleier å føde under vintersøvnen, og bjørner kan faktisk våkne og ta seg en kort rusletur utenfor hiet fra tid til annen om vinteren. Vintersøvnen begynner vanligvis i oktober–desember og varer til i mars–mai, avhengig av habitat, lokale forhold og individuell kondisjon blant bjørnene. I sydlige populasjoner kan vintersøvnen være kortere, og i noen tilfeller helt utebli.

Høres ganske riktig ut, spør du meg. :rofl:

1 Like

Er enig i at det ikke er bra i perioden, men se på statistikken. På tross av 65% misses så får han betalt hver gang han treffer. Strategien er utformet i et dokument - skal finne det senere. Han kutter tapene på 1-2%. Da kan ta seg råd til å ha mye feil så lenge man treffer 4/10 ganger. I dette bear markedet har han også tjent en del, mens mange som bare har hodlet sitter med tap.

I et så intenst bullmarked som vi har hatt de siste 6 månedene, er det naturligvis mulig å oppnå god avkastning, også for jeger bom-bom. Forøvrig er det å kutte tap tidlig noe mange kan ta noe fra. Prøver ikke å snakke ned om strategien, er jo tross alt bare en liten sample size man kan ta fra loggen hans, så spørsmålet blir hvordan ting ser ut om 6 ytterligere måneder.

Drop ned til 7800 området nært forstående (hvis det ikke kommer radikalt mer kjøpere på banen)
Penger på gata igjen :wink:

Jeg unngikk i allefall en smell ved å fölge hans strategi. Sitter 45% cash (siste to ukene) og trader med dette innimellom. Resten står i ICOs som ikke er på markedet enda (tipper de holder igjen til markedet er mer stabilt - passer meg veldig bra :slight_smile: )

1 Like

Rick Reacts to the Lightning Network

Rick Reacts to Lightning (Again) and brings up a previously undiscussed flaw

1 Like

Satser på at dette var bunnen

2 Likes

vel det håper jeg virkelig… bitcoin fortjener en liten Bounce nå

Tror nok desverre ikke det…

Siste stopp før fallet ned til bunnen? Forøvrig tror jeg ikke dette blir bunnen.

That’s the bottom! I demand it!

1 Like