Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

D er IKKE klar for crpyto med andre ord :wink: Hold deg langt unna Bitcoin og krypto gutten!

Her er det bare og handle :sweat_smile::joy:

@Larsen dette skal lenger ned tror jeg. Så lenge usikkerheten råder er bears in control. Så trodde man ikke man skulle få en ny dipp så fort. Noen ble fanget på litt høyere nivåer, disse vil selge for å komme seg ut.

Mcap fredag morgen: 165 bn USD
Mcap lørdag morgen: 149 bn USD

Er man langsiktig vil dette likevel fortone seg som en fartshump på veien.

Da ser det ut til at vi snur opp. Det med Kina må ansees for å være kortsiktig støy.

2 Likes

Tok nok feil, ser ut til at korreksjonen enda ikke er over

2 Likes

Magefølelsen sier et dypere fall. Det er jo snakk om en ny hardfork i november også. Gjør ikke situasjonen bedre. På lengre sikt er det bra for markedet da, men jeg er spent på de ICOene som er annonsert nå i september. Bør man delta eller avvente?

1 Like

under 4200

1 Like

HS på gang her ?

Mulig. Ikke umulig den skal ned og teste motstanden den brøt gjennom ved sist nivå, likevel god støtte rundt 2.5k. Siden mye annet av krypto er knyttet tett opp mot BTC bør en vise litt forsiktighet nå. Jeg har noen ICOer jeg har sett på men er mer i tvil nå om jeg skal bli med eller vente til markedet roer seg?

Edit: Ser ETH er tilbake over $300 så det svinger veldig!

Hva ser folk for seg med omtrentlig bunn ? Forrige støtte?
Kunne tenkt meg og fått inn flere Bitquence, omg og neo men litt usikker på timing :confused:

Problemet med støtte og sånt er at Bitcoin har ingen reell verdi forbundet med seg. I motsetning til norma valuta, aksjer o.l. er ikke Bitcoin verdt mer enn det folk bestemmer at den er verdt. Den er ikke nært knyttet til næringsområder, land eller noe som helst. Teknisk støtte tror jeg blir forferdelig vanskelig å finne i Bitcoin, bevegelsene utløses så raskt av panikk til panikk eller optimist til optimist fordi det er ingen underbyggende fysiske verdier som faktisk holder bitcoin oppe. Pårope teknisk støtte er som å stikke fingeren i lufta, har du flaks så treffer du.

1 Like

Denne oppfatningen hadde jeg også en god stund. Men den er feilaktig :wink:

3 Likes

Vil absolutt tro denne reagerer hvor investorer føler det blir billig nok til inngang og når gulvet blir dannet ! På lik linje som aksjer ! Så lenge det er en graf og valuta vil det alltid være bunner og topper og noen som følger med.

Hvorfor? :wink:

Vi hadde en lang diskusjon om dette lenger oppe i tråden (husker ikke om det var denne eller krypto tråden) hvor det var en del av kryptoholikerne som klarte å overbevise meg.

Ikke sikkert jeg husker alle poengene her og nå, men da får folk føye til.

Det er flere likhetstrekk mellom gull og Bitcoin. Hvorfor har gull verdi? Det er fordi folk er enige om at det skal ha en verdi. På samme måte som Bitcoin. Mye av verdien ligger i at gull finnes i et begrenset opplag. Det samme er Bitcoin. Gull har en nytteverdi mtp. det kan brukes i mange forskjellige sammenhenger (som betalingsmiddel, i industrielle prosesser, som pynt osv) - Bitcoin kan også brukes til mye mer enn som et betalingsmiddel. Man kan bruke teknologien til å utvikle apper (d’apper) oppå Bitcoins blockchain osv.

Den største fordelen til Bitcoin ifht. alt annet av fysiske valutaer er jo at det er desentralisert og (nokså) anonymisert. Man må jo bare elske en verden hvor myndighetene ikke styrer pengeflyten, eller hvor 10% av verdens befolkning eier 90% av all formuen i verden?

3 Likes

Mhmm… regnet med noe sånt egentlig, det er jo et typisk naivt ståsted blant håpefulle investorer.

Sammenligningen med gull er jo ok i seg selv, men problemet er at gull er fysisk. Gull har vært en verdifull ressurs i tusenvis av år. Du nevner selv nytteverdi som materiale f.eks., det er et litt dumt poeng å dra opp i forhold til bitcoin og krypto da dette ikke eksisterer på en fysisk måte. Teknologien bak bitcoin er en ting, bitcoin i seg selv er ingenting i den sammenhengen. Dvs, om bitcoin er verdt 0 kan teknologien bak fortsatt være verdt noe. Gull kan ikke bli verdt 0 så lenge det som et fysisk materiale er verdifullt pga egenskaper og kvaliteter.

Tror nok det er mange tiår før store økonomiske krefter rømmer inn i krypto fremfor edelt metall i perioder med økonomisk usikkerhet.

Så de som kjøper gull på Oslo børs på spekulasjon får tilsendt vekten av dette i posten!? For investorer er gull og bitcoin det samme ! De kjøper det på spekulasjon om folk som flykter fra andre råvarer for og komme inn i noe som trender opp! Gull kan være like fiktivt som bitcoin!

1 Like


Slike utsagn som passer godt til den YouTube vidoen !? What is this internet !? Could you send a Mail to it and Ask for stuff!?

Utviklingen beveger seg i rekordfart og jakten på effektivisering , desentralisering , fjerne menneskelige avgjørelser osv osv er nærmere enn folk tror!
Finland har prøveprosjekt på borgerlønn i disse dager og det vil uansett bli den nye hverdagen om kortere tid enn mange kanskje tror!

Jeg er ingen fanatiker innen krypto men jeg har valgt og ta lodd i dette som kanskje blir det nye :+1:
At det dukker opp ut av f%#* med nye coins hver dag er så som så men at noen av de blir en hit ! Absolutt !

3 Likes

Tja, naivt? Bitcoin har vel gått nesten 700% bare i år. Hvor mye har gull gått i samme periode?

Dette er jo en av de store fordelene med Bitcoin ifht gull! Istedenfor å drasse med seg 50 store gullbarer kan man ta med seg tilsvarende verdi på en minnepinne i lommen. som @Malvin også er inne på er det vel de færreste som eier gull i form av fysiske eiendeler.

Tror nok det er mange tiår før store økonomiske krefter rømmer inn i krypto fremfor edelt metall i perioder med økonomisk usikkerhet.

Her tror jeg du bommer helt. Bare se på Venezuela og Argentina. Det er flere folk der som har lastet opp med BTC ifht. gull, nettopp pga. at valutaen i landet ikke har noen verdi. BTC kommer ikke til å forsvinne. Folk snakket om en boble når BTC bikket $1000. Samme når den bikket 2000, 3000, 4000 og nå var den helt oppe i 5000. Mulig det er en boble akkurat nå, men så lenge det er etterspørsel og har en nytte for seg, i tillegg til at den eksisterer i et begrenset opplag, så vil den eksistere og ha en verdi. Hva som er riktig pris for BTC er umulig å si. Det kan være $100 eller 100.000… :slight_smile:

Jeg var som sagt av samme oppfatning som deg men har brukt mye tid på research og har endret mening. Altcoins markedet som helhet er jeg skeptisk til, og mange av coinsene som kommer ut nå har ingen verdi. Men BTC kommer nok aldri til å forsvinne.

Edit: Kan også legge til at total mcap for all krypto var 17 mrd. USD 01.01.17.
01.09.17 var total mcap på 176 mrd. USD.

2 Likes

@Hektar @Nocturne

Se fra innlegg 2540 og utover i Kryptovalutatråden