Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Hvordan trader du Vix?

Bull vix sertifikat

Takk tenkte mer på hva du tenker rundt volatilitet og trading av det, i tillegg til at disse sertifikatene virker som har ekstra kort varighet…?

VIX ser jeg på som en proxy på bear sertifikat, men med noen andre egenskaper, f.eks du kunne ikke fått positiv avkastning med høy bear gearing, men Bull VIX x1 ETN er fortsatt opp nesten 140% YTD

Screenshot 2020-06-12 14.57.48

3 Likes

Vix er vel strengt tatt inne indikativt på bear, men på volatilitet. I det siste har jo ting kunnet være bull og volatilt på en gang når indekser trader som penny stocks

2 Likes

2 Likes

1 Like

Ja nå som de vanner ut fiat så er det leit at ikke økonomer og aksje-eksperter finner andre alternativer enn aksjer å plasserer pengene. Vi får kose oss vi andre i mellomtiden. Fed kommer til å sende krypto til himmels. Til og med shitcoins går som en kule nå om dagene :slight_smile:

Jeg tenker at jeg snart må finne annen crypto enn btc å diversifisere til

1 Like

Ja, jeg må ærlig innrømme at jeg tror det vil ligge langt mer avkastning i andre coins eller tokens for den saks skyld fra her og fremover. Men Bitcoin klarer seg best i bearmarkeder da. Ihvertfall det som har vært.

Ser liten grunn til å diversere så mye i krypto, er nok den feilen de fleste nybegynnere gjør; smører investeringen godt utover ulike kryptos og går glipp av større oppgang. BTC er gullstandarden innenfor krypto, keep it simple.

1 Like

Ved rett timing så vil man uten tvil tjene mer på en rekke altcoins fremover, men mange liker jo å kjøpe ting etter at det har steget veldig lenge. Så ved feil timing så vil tapet bli veldig stort i mange av disse i perioder :slight_smile:

1 Like

Har enda ikke sett noen måte å finne noen edge i å velge altcoins å satse i.

Link vil jeg påstå hadde en edge, når alt gikk ned så kunne den finne på å gå opp. Er i hvert fall slik jeg beholdt min posisjon i nedgangstidene.

1 Like

Aldri hørt om engang :slight_smile:

Nå har du det😏

Livet blir aldri mer det samme

Ja falt bare 50% når det stod på?

Om du kjøpte på toppen ja. Hvor mange hundretusen prosent har den steget?

Hehe! Hvis du trodde du brukte mye tid i aksjer, vent til du har 4-6 alts og markedet eksploderer flere 100%.

Min risiko justering er som følger: Kjøper de altsene som har minst sannsynlighet for å være useriøse, dvs. sannsynligheten er mindre for at de dør over natten.

Link f.eks. har mange store partnere og har et stort team med dyktige ansatte. Det er ikke bare noen gutter som sitter på gutterommet og koder, slik grunnlaget til mange andre alts er.