Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Synd jeg ble rekta pga noen minutters fall. Hadde vært morro å gå fra 3000 opp til nåværende med 100x giring…

2 Likes

Hva var det jeg sa? “Eliten” ville billig inn!

7 Likes
5 Likes

Der brøt den opp gjennom 4000

1 Like

I love it :slight_smile:
Tipper nå som den har brutt 4000, så vil den sige til 5000 i løpet av noen dager. Onsdag?

2 Likes

1 Like
1 Like

LOL, sier vel mer om deg enn bitcoin…? :wink:

1 Like

haha, syntes bare det var litt morsomt…

Bitcoin klarte ikke etablere seg over $4000. Kommer nok ny test men det er en lower high. Krysser fingrene for en lower low enn sist så jeg kan få kjøpt nå… :smile:

1 Like

Er det noen som har tenkt noe på at Bitcoin løper på en noe utdatert encryption? NSA som laget sha-256 som er krypteringen Bitcoin bruker. Dette er i dag kategorisert av NSA selv som en B-Klasse, det vil si en klasse de ikke lengre kan bruke på hemmelige dokumenter og lignende. Om NSA ikke tørr å stå bak krypteringen sin, hvorfor skal du det med sparepengene dine?

Dette er jo old news for mange, men fikk vite det av noen kompisser som har vært med fra starten i går :stuck_out_tongue:

2 Likes

Gammel eller ny kryptering - hvis noen vil misbruke koder eller hack noe, så gjør de det - så enkelt er det. Jeg jobber selv med data, og kode er kode - skapt av noen som var på topp igår. Idag er det noe annet/noen andre som kan knekke det. Saken er bare den at med Wallets, så er det lite de kan gjøre mot enkeltpersoner. Servere og domener er en annen sak. Så. Ro ned og nyt :slight_smile:

Du er så absolutt inne på noe der. Krypteringen er for svar og det må komme en ny sterk kryptering som kvante datamaskiner / supermaskiner ikke kan knekke så lett.

Les gjerne denne artikkelen. Er noen som allerede jobber med å få gjort noe med dette problemet, men som det står i artikkelen kan det ta tiår:

Klarer ikke dy meg, shorter litt Bitcoin igjen…

:slight_smile:

3 Likes

Lykke til! Har du oversikt / vil du dele hvor mye % du har tjent på shortingen? :smiley:

1 Like

image

3 Likes

kanskje @pdx skulle vurdert å lage et eget merke til “shorterkongen” her på forumet @cagey2:smile: :chart_with_downwards_trend:

2 Likes

Ok. Kanskje jeg omsider har lært en lekse om Bitcoin. Jeg overførte ca en bitcoin til BitMEX for noen dager siden, har hatt mye gøy med trading på bølgene, stort sett opp/ned 20$ mens jeg har holdt på. Tipper jeg har shortet like ofte som jeg har vært long.

Etter kanskje 50 mindre trades i løpet av dagen kjøpte jeg tilsammen 250.000 kontrakter på vei ned fra ca 3960, mesteparten kjøpt rundt 3930. På 50x leverage.

Så kom min brors samboer hjem (jeg besøker dem), og mens hun prater i vei om dagen sin ser jeg bitcoin rase ned til ca 3850. 250.000$ i bitcoin-verdi tapt (for meg 5000$ tapt) ved likvidasjon.

Hva har jeg lært?

1: Sørg for å ha en god margin igjen på konto. Beholde ca 50% i langsiktig posisjon (long eller short, men i forhold til det jeg har fundamentalt tro på. Jeg tror fundamentalt på kryptovalutaer så jeg vil sitte long).

  1. Sørg for stop loss.

  2. Ikke kjøp på raske endringer i pris (ikke ta imot kniven).

Dette er vel oppleste og vedtatte sannheter fra før, men som vanlig er det lettere å lære ved å feile selv enn ved å lære av andres feil.

Og selvsagt: 50% leverage er egentlig galskap. Gøy galskap, men det ble dyrt.

5 Likes

Det gjør at man får en dårlig dag… Hovedproblemet med så høy giring(noe jeg selv har brukt) er at en person kan gå den ene eller andre retning å trigge din liq.price. Ikke pga fundamentale forhold, men fordi volatiliteten er stor og at bitmex vanligvis ligger i intervallet +20-20 usd per btc sammenlignet med andre børser.

3 Likes