Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bitcoin 1 - Mai 2017 til Juni 2021

Interessert i en super bitcoin/altcoin skeptiker og selvutnevnt crypto shorte ekspert??

Eller skal dette være nok en ukritisk hause-reportasje!?

:wink:

2 Likes

Absolutt interessert i en superkritiker. Jobber du innen finans?

Hehe endelig får vi (kanskje) se et ansikt bak masken!

3 Likes

Send det til Brennpunkt! :stuck_out_tongue:

Stemmer i for intervju av Cagey så vi får se vår superskeptiker (og shorte geni) :smile:

5 Likes

Jeg stemmer også for et tv intervju med Cagey :+1:

1 Like

Nei, gjør ikke det, og har nok ikke så mye tyngde sånn sett (bakgrunn ingeniør og Master grad). Var ment mest på fleip, og usikker på om jeg vil ha hele krypto-nerde-Norge på nakken uansett heller…

:wink:

Men seriøst håper jeg om du skal være med på noe slikt at dere også får frem særlig nedsiden i å investere sparepengene sine i denne objektivt sett svært opp-hypede trenden!

Og at dere får frem at krypto/block chain teknologi ikke er ensbetydende med Bitcoin eller noen som helst coin for den slags skyld!

Holder med Cagey her. Viktig så ikke folk hopper i det uten å forstå risikoen og bare se prosentene folk har hatt!

Enig med dere der, alt kan helt klart gå i null i morra.
Ønsker oss både halleluja og dommedagsprofeter. Kom gjerne med forslag på intervjuobjekter også

1 Like

Finnes ingen dommedag i kryptoverden.

– Noen av mine islandske venner mente jeg burde investere i bitcoin, og dette var mange år siden, men jeg var aldri interessert, sier han til E24.

1 Like

HVordan vet du at bobla nærmer seg topp?

2 Likes

Skjønner ikke hva han mener. Aksjer, eiendom osv er jo pyramidespill også utfra hans definisjon.

1 Like

Enig, men du kan ikke annet enn å konstatere at alle “aktiva” per dags dato er historisk dyrt priset.

1 Like

Ja omtrent alt nå til dags er jo i boble tilstand det burde være greit å akseptere ettersom til og med sentralbank toppene innrømmer de bedriver eksperimentering på makronivå med pengetrykking, rentenivå osv!
Men føler at Bitcoin boblen er noe helt annet, pengene kommer dit mer indirekte. Mens pengetrykking mer direkte går rett til aksje, obligasjoner og eiendom!
Bitcoin er selvsagt drevet av spekulering av oss som er i kryptomarkedet, men den er ikke endel av sentralbankenes boble. Og jeg har lenge lurt på om kryptomarkedet heller vil tjene på at den finansielle boblen vi er i nå sprekker i stedenfor for at den også skal sprekke. Hadde jeg hatt masse dollar samtidig som FED annonserer enda mer kvantiative lettelser og kanskje til og med helikopterpenger i fremtiden ville jeg helt klart foretrekt kryptoer som Bitcoin som er begrenset i mengden og edle metaller. Problemet mitt med edle metaller er at de også er manipulert av papir/digitale “edle metaller” som egentlig ikke eksisterer. Det blir med engang så komplekst jeg ikke med sikkerhet kan si at gulv/sølv prisen vil gå høyt opp selv om den burde det ettersom finanssystemet er så tullete og mange mennesker vil igjen søke ly der.

At bitcoin skal bli et godkjent betalingsmiddel er jeg heller ikke sikker på. Eller at det vil fungere som et, det må bli svært stort skal det være stabillt nok. Og dermed sikrere mot manipulasjon osv.

4 Likes

hele bitcoinvalutaen er jo en motreaksjon på finanskrisen i 2008. men når så skal sies er jo bitcoinverdenen drevet av spekulanter og ingen vet egentlig hvordan bitcoin vil klare seg i en finansiel krise. Noen vil kalle Bitcoin en trygg havn eventuelt digitalt gull, mens andre tror det vil gå med i dragsuget å forvinne for godt.

3 Likes

Bitcoin i Dagsrevyen 21.10.2017

2 Likes

https://support.bittrex.com/hc/en-us/articles/115002320451-Statement-on-Bitcoin-Gold-BTG-

2 Likes