Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnefella: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 2

“Please be afraid”.

Kan ikke se for meg at vi bare durer videre oppover nå, med dette hengende over oss.

Så får man heller relief rally senere om det viser seg å ikke munne ut i flere restriksjoner likevel. Eller bare veldig kortsiktige tiltak.

1 Like

De fleste land har langt større problemer enn lille Norge.
Det er ikke sikkert det blir nedstengning f.eks i USA, men det er trolig at mange vil holde seg mer hjemme istedenfor å gå på jobb eller shoppe.
Faller USA så faller OSE

2 Likes

Hehe, hørt om netthandel?:wink:

Hørt om butikker, restauranter, hoteller, drosjer, nattklubber, pubber ?

2 Likes

Hvis lock down er så ille, hvorfor går økonomien og varehandel så det dundrer da? Jo, pga av netthandel

Stimulanser, gratis penger og troen på at alt løser seg.

2 Likes

Disse pengene må brukes jo på noe, er ikke som at folk fyrer i peisen med dollars. Enda i hvert fall;)

Poenget er, lock down eller ikke, folk bruker pengene sine uansett

Fullstendig unyttig informasjon fra WHO når det ikke konkretiseres hvilke type regioner det er snakk om. Merkelig å bedrive skremsel på den måten når det blir sagt at man ikke vet for sikkert hvorvidt viruset er mildere eller om det gir mer alvorlig sykdom, både med tanke på uvaksinerte og vaksinerte.

Ja, spørsmålet er om prisingen er basert på at alt er over, eller ikke.
Jeg tror også alt løser seg, men ikke før pillene kommer.
Tror denne vinteren kan bli tøff for børsene.
Netthandel er bra, men det er ikke nok hvis folk ikke tør å gå på jobb.
De fleste i USA kan ikke jobbe hjemme slik mange i Norge kan.
Vi får se, jeg tror børsene er dyre :slight_smile:

2 Likes

Tror ikke noen er uenig med deg der

2 Likes

Bjørn Guldvåg nettopp : “Det er mulig at vi unngår stor nedstengning”

(Min tolkning er at han ikke ser det som usannsynlig)

1 Like

Det kommer vel av at man ikke samtidig hører noe om massive sykehusinnleggelser i f.eks. Sør Afrika. Så da høres det jo plausibelt ut at varianten er mer smittsom med mildere symptomer. Noe som er bull, ikke bear.

Akkurat nå så har man ikke nok data til å vite noe.

2 Likes

Den viktigste parameteren er om det rammer vaksinerte

1 Like

Så du tenker det er irrelevant hvis man bare får milde symptomer og ikke må på sykehus? Utfra hva jeg har lest, så er beskyttelsen mot korona-smitte så-som-så for vaksinerte. Derfor ser jeg først og fremst på sykehusinnleggelse som den viktigste parameteren. Ref: svensk undersøkelse av 1.6m svensker.

1 Like

Husk at markedene prises etter tiltakene ikke antall døde.

Tiltakene settes etter kapasiteten til sykehusene, ikke etter antall smittede.

2 Likes

Og indirekte må (burde) tiltakene korrelere med antall døde eller antall som får intensiv behandling.

2 Likes

Tipper at det bevisst blir brukt spissede ordvendinger for å riste litt i en befolkning som i økende grad er utmattet av å hensynta virusets lumske sider. Det ble arrangert festival i Ålesund i helgen med 8000 kjøpte billetter. Som viser en ekstrem holdningsendring på bare få måneder.

Full nedstengning krever en kapasitetskrise i spesialisthelsetjenesten, og der er vi et stykke unna. Især om det skal forårsakes av en mutasjon som kun har fått herje i land med svært lav vaksinedekning og som fortsatt ikke er påvist i Norge og knapt nok i Europa.

2 Likes

Vi har fått litt input på at det er ønskelig at disse bear-trådene får vende litt tilbake til det originale fokuset om hvordan man kan investere i bear enten for å håpe å tjene penger på en nedgang, eller som en hedge-komponent i porteføljen.

Så fint hvis man har det i mente at det var hovedformålet med disse trådene, og at bjørnene også må få ha et sted som er deres. :slight_smile:

4 Likes