Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Har gjort noen grep og kjøpt Bear.Tror vi får et fall i verdensøkonomien nå som følge av Corona virus.Vil fortsatt sitte med mine aksjer.Men da kan man i det minste sove godt om natten.Andre tips om short Bear ? Sitter også litt i bear Tesla.

5 Likes

Jeg har ikke kjøpt bear, men har vektet ned i alle aksjer til fordel for cash.

Hvordan vil du sammenligne de to approachene?

Som deg, så ser jeg ingen grunn til å gå helt ut av markedet, det er kun snakk om mer defensiv risikostyring.

2 Likes

Er vanskelig og si,men får vi bare et moderat fall og markedet henter seg inn er nok din model den beste.Men da jeg sitter i vekst selskaper Pcib,Smoltek og Jon De Tech og noen utbytte aksjer er bare Bear en sikring om vi får et kraftig fall.Regner det som banker at en til to av mine vekst selskaper slår til, og da er tapet i Bear overkommelig om jeg tar feil.

1 Like

Synes det kommer an på hva slags aksjer du sitter med, har du Telenor og Equinor så synes jeg det er bedre å selge litt, har du forskningsselskaper i tidlig fase eller aksjer som du mener er helt feilpriset og kanskje har lav likviditet er det kanskje bedre å kjøpe bear. Personlig har jeg en del penger i fond som jeg er mer aktiv med og lar aksjene stå, så får de ta 10-100 gangeren eller gå til 0, mens fondsporteføljen snirkler seg oppover. Jeg vet at dette er en litt uvanlig strategi, mange gjør omvendt og lar fondene ture og gå, mens de trader vilt med aksjene, men det passer meg veldig godt, sitter ofte med fondene i noen uker eller måneder.

6 Likes

Hej fra DK
Når i snakker bear , hvorfor bruger i ikke CFD i stedet !
De kan jo nul stille den aktie man har i sin beholdning!

1 Like

Har daytradet litt x15 gearet WTI derivater de siste to dagene, med deilige resultater. Tror utviklingen av sykdommen vil være klare innen uken, og til den tid vil den ha spredd seg omtrent globalt. Kjenner jeg CCP riktig, så håndterer de saken likt det Soviet gjorde med Chernobyl. Bevis har begynt å komme frem mot at dette viruset stammer fra et bio-våpen laboratorium i Wuhan, og derav er karakteristikkene til viruset mer ukjent. Selv om det kanskje ikke er så dødelig, så vil det skape kortsiktig panikk - og potensielt sende oljen enda lavere. Nå har jo olja falt ganske mye på kort tid allerede, så kan hende det blir rettere å shorte indekser rettet mot asiatiske børser. Spesielt Hong Kong, som går enormt glipp av den årlige toppen i turisme akkurat nå.

3 Likes

Hvilken plattform bruker du? Edit: megler

Bruker Nordnet, men leter etter en annen med flere alternativ til tilgjengelige instrumenter og markeder. Ikke fornøyd med API-utsettelsene heller. Tradingview for charts!

1 Like

Vurerer og sette inn penger i Corner Trade i Sveits,de er godt dekket i markedet og virker som en solid aktør.

https://www.cornertrader.ch/en/

1 Like

De ser ganske solide ut ja! Thanks :wink:

Ser ut til at Bear var et godt valg.Tror jeg blir sittende da vi ennå bare er i starten av pandamien.

2 Likes

Solgte Bear Starbucks på fredag. Big mistake.

Kikker litt på Bull Hvete og Ris. Som jeg tror blir den sekundære effekten av krisen.

Nordnet tilbyr ikke short utenfor Norge ser det ut som. Var veldig lysten på Short på hotellkjeder.

Bor på et hotell i Barcelona nå. Skulle i utgangspunktet hit for Mobile World Conference, men den ble avlyst pga. Corona.

Han i resepsjonen kunne fortelle meg at de hadde hatt helt fullbooket hotell til 4 000,- per natt mandag-fredag denne uken. 90% hadde avbestilt. Jeg betalte 700,- per natt etter at jeg re-bestilte etter avlysningen.

2 Likes

wow. det er ekstremt, lurer på om hotell i japan blir billigere enn vanlig også.

Mye muligheter her nå. F.eks Starbucks og hotellkjeder.
Bear Dax burde også være et bra bet.

1 Like

Sitter fortsatt i xact Bear med god gevinst,og tror jeg blir sittende da vi nå er i Bear marked.Vi er i starten av pandamien og det vil fortsette ned til det kommer nyheter om snarlig vaksine.

https://www.nordnet.no/market/etfs/16756887-xact-obx-bear

Sitter med Bear Dax x 15 :+1:

Oi oi,ja da satser du hardt,må huske på rekylene som ofte kommer.Lykke til ,fortsetter fallet gjør du store penger.

1 Like

Ute av Bear SP500 x 15 fra 3350 til 3080. Venter å ser om MA200 holder. Tror på en liten korreksjon opp før neste target rundt 2900

1 Like

Kjøpte da ting lå i pluss i går. Både Dax og SP500