Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Ser ut til at nedgangen tiltar,snart går vi over i panikk modus.Børsen under 500 i mai.Fortsatt Bear marked.

1 Like

Jeg sitter med Bear DAX x18, litt usikker på om jeg skal sitte over helga med fare for rekyl på mandag. Men på den annen side kan jeg ikke klare å se hva som skulle komme av positive nyheter i løpet av helga…?

Ja så høy gearing tør ikke jeg og sitte med.Men går det strake vegen ned ,tjener du stort.

Tror den kan bli veldig innbringende i løpet av de neste 14 dagene, men samtidig så kan en rekyl slå den fullstendig ut, så det er risikoen. Når man ser hvor stor inngripen dette gjør i samfunnet på reiser, arrangementer, kontorer osv., så mener jeg bestemt at aksjemarkedet kommer til å fortsette ned. Dette er langt mer alvorlig en korreksjonen høsten 2018. Det er ikke noe vi bare “rister av oss”.

Har sikret ca. 2/3 av innskuddet som er flyttet over i PCIB-aksjer, og er veldig fristet til å la resten stå… Men har vært for grådig før også… :money_mouth_face: :money_mouth_face: :rofl:

2 Likes

Sitter med Starbucks, Dax og SP500.
Milde Moses :smiley::chart_with_upwards_trend::chart_with_upwards_trend:

Overskuddet skal inn i Pcib og Photocure

4 Likes

Selv om index står lavere enn inngangen din, så kan du ende opp med å bli liggende i minus når du girer såpass, og ligger over natt/helg. Husk det.

Hva er årsaken til dette?

1 Like

Sertifikatet resettes daglig. Dvs at dersom du shorter DAX og en stor del av bevegelsen skjer på kvelden når sertifikatet ditt ikke kan handles, så telles ikke det. Selv om indexen handles ned 10% fra din inngang, så vil ikke dette gjenspeiles i din avkastning. Når sertifikatet ditt åpner opp igjen for handel neste dag/over helgen begynner avkastningen din å løpe igjen. Det er derfor ikke lurt å ligge over natt/helg i sertifikater med høy giring.

4 Likes

Takk for info! Men et spørsmål; når DAX åpnet idag så var første mulig salgspris 0,19 mens siste mulige salgskurs i går var 0,14 eller 0,15?

Da må jo svingningene som følge av kursraset i USA og forventninger om nedgang hatt innvirkning på kursen neste morgen?

1 Like

Kan være forhandelen telles med, det er jeg litt usikker på. Du kan sende en mail til Nordnet og høre hvis det er de du handler hos.

1 Like

Vil dette fungere andre veien også, at man kan få en 10% økning når sertifikatet ikke kan handles slik at man slipper det tapet/fallet?

Absolutt. De følger futures. F. Eks om sp500 gikk ned 2% fra og med close i norge kl 16.20 til 09:00
åpning dagen etterpå i norge. Da er bearx10 opp 20% fra close kl 16.20 dagen før

2 Likes

Det er vel det motsatte av det @Hocki sier?

Han vet jo tydeglivis ikke at bear og bull produktene følger futures så :wink:

Jeg kjøpte bear sp500x15 @ 0,20 i morges og i dag tidlig startet den på 0,30 f.eks…

1 Like

lol.

Se her. Kjøper man Bull nasdaq x20 feks, og den går opp slik som på bilde, så kan man fortsatt sitte i minus når det åpner :slight_smile: Jeg har gjort det selv en gang i tiden, og fikk da forklart fra de som utsteder produktet at det fungerer slik jeg har beskrevet over.

Men du vet vel bedre enn de som jobber med det?

Det er såklart mulig at vi snakker om ulike produkter her, og at vi snakker forbi hverandre.

Edit. En ting til. Sertifikatet bryr seg ikke om kostprisen din. Du kan handle bear dax x20 på 40 kr og den åpner neste dag på 60kr uten at du har de 20kr i avkastning. Nøkkelordet ligger i at disse produktene rebalanseres daglig.

3 Likes

Har aldri opplevd noe sånt hos nordea vertfall. Etter flere hundre trade’s med bear/bull. Har aldri giret høyere enn x15, men tror ikke det skal ha noe å si

Som @hocki sier. Om dere er usikre så ring/mail å hør.

1 Like

Fint hvis denne kan bekreftes. Noen som har sendt epost? Lurer litt på dette selv.
Har selv 2 bear produkter fra Nordea.
Den ene på S&P500 men usikker på om den følger børsens åpningstid eller kun futures… Syntes den oppfører seg veldig rart, snakket med Nordea og den resettes kl 20:00 hver dag og det er jo midt i trading tiden til USA. Derav antar jeg kun futures?

Bear OBX derimot er jo enkel å følge… :slight_smile:

Hvorfor ser det ut til at bear sp500x15 sertifikatet igjennom Nordnet er helt blankt? Ser ikke ut til å ha noen aktivitet overhodet?

Skjer ved store og raske svingninger. Kommer som regel kjapt tilbake

Når jeg søker opp bearsertifikatene til sp500 så ser det rimelig dødt ut på de fleste av de, t.o.m chartet henger 2-3 timer bak. Men de svenske, finske og danske sp500 sertifikatene virker å ha aktivitet. Rimelig ny på bear, så prøver å lære litt før jeg kjøper noe.