Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Buy low / sell high er lettere sagt enn gjort :slight_smile:

Likevel, min tanke er å ri neste bølge ned langsiktig, ikke trade inn og ut som jeg har gjort på vei opp. Derfor har jeg bygget denne posisjonen sten for sten. Siste rest skal hives inn når vi spiker opp til 722.

Chart: https://www.tradingview.com/chart/OBX/MIdyrU3U-OBX-index-in-an-ascending-wedge-pattern-when-will-it-break/

Jeg håper vi kommer dit, det er et gap i chartet som bør fylles der – det vil gjøre meg tryggere på at det ikke blir fakeout ned, og så opp for å fylle gap senere. Jeg hevder fremdeles vi er inne i den siste leggen av denne opptrenden, jeg blir derfor overrasket om korreksjonen ikke begynner ila de neste to ukene, men kanskje allerede neste uke.

Spørsmålet er hva som kan trigge det? :thinking:

1 Like

Merkelig hvordan de slipper “gode” nyheter rett, før dårlige tall :thinking: :joy:

1 Like

Er så latterlig naivt å liksom bulle på Gilead igjen nå… :roll_eyes:

Nå kan det se ut som vi treffer 61.8 fib på S&P. Ventet tålmodig på denne i et par uker nå. På tide å sette shorten, så får fremtiden vise om dette var lurt eller ei

4 Likes

Er ekstremt mange som har fulgt med på den, spent på om flere av de agerer nå :thinking:

Yupp, forventer nesten en overshoot. Går inn på minifutures, med litt is i magen så burde det gå greit

Er jo klokkeren rejection det der - og sjekk bearvolumet - endelig tar det seg opp :slight_smile:

1 Like

Tror fort vi når 720 om 1-3 dager, kurven følger jo nøyaktig den blå pila jeg tegnet forrige torsdag :joy:

Isåfall skal ihvertfall jeg kjøpe en real bjørn. Men sitter allerede med en skadeskutt bamse, jeg er alltid for tidlig ute med kjøp, og typisk meg så selger jeg vel bjørnen før det virkelig bratte fallet starter. Ja, om det blir noe fall da.

Kvartalsrapportene for Q1 vil jo være positive, økonomien gikk jo så det suste i 2,5 mnd og de siste to ukene i mars vil ikke påvirke resultatene mye… Q3-rapportene derimot… Men de ligger jo tre måneder frem i tid :see_no_evil:

2 Likes

Mange hevder at suget inn mot aksjemarkedet er så enormt grunnet mangel på andre alternativer. At det vil vedvare. Sitter med litt bear jeg også, men det er eneste posisjonen jeg virkelig taper penger på.

1 Like

Vi er begge tidlig ute men det spiller ingen trille så lenge vi har rett i våre antakelser mener nå jeg.
Har sittet hele dagen og vurdert å lette meg litt mer i Nano for å kjøpe flere bjørner men slått meg til ro med at det får holde for nå. Neste kjøp blir om den kommer opp til 720-tallet. Hvis ikke får jeg være fornøyd med de bjørnene jeg har. Er litt spent på om OBXen kan dra seg videre hvis S&P topper ut allerede nå :thinking:

Lite TA relatert spørsmål. Tegnes alltid fib. retrace med 100% øverst og 0% nederst selv om hovedtrenden er bear?

Har sånn sett lite å si for 38,2 vs 61,8 da det er to sider av samme mynt, tenker heller på utsiden av 100% for å finne continuation targets.

For å finne continuation targets ville jeg brukt trend-based Fib.extension verktøyet.
Normal fib tegnes alltid fra høy / lav pivot såvidt meg bekjent.

image

1 Like

Herlig, børsen opp, la meg slå opp på dn.no og lese nyhetene

4 Likes

Er ikke så mye annet å si enn at vi har ett merkelig marked om dagen…

1 Like

Tror det er flere her inne som deler denne tanken…

1 Like

Her er SpareBank 1 gruppen og dette er bare Q1, så lurer virkelig på hvordan Q2 blir. Mange av sparebankene har jo også hentet inn store deler av fallet…

1 Like

Kult, takk for svar. En 100% extension ned til ~1705 sammenfaller faktisk med trendlinjen til ATH for 2000 og 08 krisene.

Edit: Er et dystert target da. Mye som skal gå galt i samfunnet før vi kommer dit
Edit_2: Da er alle pengene jeg er villig til å sette av til short i spill. Så får vi håpe det ikke går samme vei som min investering i nano:

2 Likes

Mye har gått galt,dette er verre enn 2008 på mange måter. Nå stoppet alt opp, det gjorde det ikke i 2008 :slight_smile:

6 Likes

Vel, verden ble snudd opp ned på en måned, i desember og januar var det vel knapt noen som forutså de voldsomme konsekvensene av koronaviruset. Nå er vi på vei tilbake mot en normalsituasjon, men langt fra alt er normalt. Det er bare å bruke hodet og logikken her.
Lese statistikk. Se på tidligere markeder og hvordan de normalt har reagert på kriser.
Se på vekstprognosene etc. etc. Er denne krisen unntaket fra regelen?

Jeg tror ikke det, som jeg skrev tidligere i dag, vil i tilfelle være tidenes “one off” :sweat_smile:

1 Like

Helt enig, skriften stod på veggen allerede høsten/vinteren 2018 da FED begynte å trappe ned på QE(mener å huske det var det som skjedde) og børsene seg nedover. Så hadde vi yield cure inversion ca. April 2019, denne har jo igjen vist seg å være en god leading indikator på en større korreksjon. Husker jeg fulgte denne på et tidspunkt:
https://www.newyorkfed.org/research/capital_markets/ycfaq.html#/interactive

Så har vi corona på toppen som gjør situasjonen ekstra unik.