Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Beroligende med brudd ned. Begynte å nærme seg SL target nå… Sitter fortsatt med det meste av mini-futures jeg kjøpte litt før toppen 30.04 og lastet opp på derivater rundt toppen 05.05 (Ikke beste inngang akkurat)

Begynner å se mer ut som neste move ned kan ta sin tid før det kommer…

3 Likes

Jeg flytter SL etterhvert som jeg er i gevinst. Nå er jeg i pluss på shorten satt i morges så SL er flyttet ned fra 702 til 696. Jeg forventer vi kan få en test av 695 før videre ned. Potensielt bearflag på gang.

Edit: kom fortere enn ventet. Svak bounce (!)

3 Likes

La inn en kjøpsordre på litt flere bjørner før helgen. Akkurat 1 øre for lavt for å få fylt opp på dagens laveste kurs. Men sitter fortsatt med en god del bjørner.

2 Likes

“Tilbake til normalt etter påske”, they said…

2 Likes

Mark Zandi of Moody’s Analytics is getting increasingly worried states are taking a large gamble by reopening businesses too quickly.

He warns a spark in new coronavirus infections would send the economy further into tailspin — especially since there’s no vaccine.

“If we get a second wave, it will be a depression,” the firm’s chief economist told CNBC’s “Trading Nation” on Friday. “We may not shut down again, but certainly it will scare people and spook people and weigh on the economy.”

Denne bølge to som folk har pratet om kan komme lenge før høsten. Vi ser allerede rapporter fra Sør-Korea og Kina om at det blusser smått opp igjen. US, som setter penger foran alt, åpner i allefall altfor fort. Jeg tviler på de har kontroll overhodet der borte.

https://www.cnbc.com/2020/05/10/us-is-risking-a-second-coronavirus-wave-and-depression-mark-zandi.html

1 Like

jeg vet ikke helt hvordan dere trader, men er det ikke en tanke å se på daily i f.eks månedlige charts for å se etter den store bevegelsen?

Hvordan har dere satt de “lange” short posisjonene deres?

1 Like

Jeg ser på Daily og Weekly men trader kortere timeframes som 1-hr til 15 min.
Den langsiktige bearpotten har snitt på 36ish, og ligger i skuffen.
Tradingen over denne potten er bare for å snitte ned / få flere bjørner inn i bingen.

Bare waster litt tid her med å se på BEAR chartet igjen. Tegnet opp tre trendkanaler.

Trendkanal 1: dette er hovedtrenden i chartet – en svakt stigende trend.

Trendkanal 2: kan knapt kalle det en kanal men voldsom volatilitet medførte rally som ikke var bærekraftig i lengden. Bjørnene gikk nesten parabolic og toppet ut på 56.

Trendkanal 3: bjørnene havnet så i en nedtrend som har vart siden bunnen i Mars.

Vi har nå brutt ut av denne kanalen og havnet tilbake i hovedtrendkanalen – trendkanal 1.
Kursen er nøyaktig der vi brøt opp og ut av kanalen første gangen.

Konklusjonen er at frem og tilbake er like langt :thinking:

2 Likes

Ned i dag og opp i morgen, slik har det vært en stund nå. Så man bør være forsiktig om man har høy giring :slight_smile:

1 Like

Bølger seg bortover, frem mot fossefallet

3 Likes

Det kan bare gå 2 veier, hvilken vil tiden vise :slight_smile: Men tror nedover er av størst sannsynlighet :slight_smile:

1 Like

Amena Bakr@Amena__Bakr

Breaking news: Saudi Arabia has directed Aramco to cut an extra 1 million bpd to its opec plus cuts which brings the kingdom’s targeted production in June to 7.492 million bpd -statement #OOTT #Opec #SaudiArabia

Fikk en liten sving opp på obx og oljeprisen. Trolig kortvarig virkning.

Robotene våknet i alle fall i Equinor, var stort antall handler på 385 og 400 etter oljeprisen gikk opp…

Viser vel også hvor presset Saudi Arabia er på sine statsfinanser akkurat nå.

De kan ikke gjøre stort med etterspørsel, så jeg regner med de har en smertegrensen med tanke på kutt også :slight_smile:

Ser ut til at kuttet skal prøve å veie opp for manglende kutt fra Irak. Det følger vel et kjent mønster…

Amena Bakr
@Amena__Bakr

So Iraq isn’t cutting its share of the Opec plus cuts and Saudi Arabia is now cutting an extra 1 million bpd…deja vu anyone? #OOTT #Opec

2:13 p.m. · 11. mai 2020·Twitter Web App

Liker ikke helt det jeg ser teknisk. Ser man på f.eks. DAX så er det divergens mellom indikatorene og prisutviklingen og en klar stigende kile i tillegg til minkende volum.

4 Likes

I denne tråden så er det mange som liker akkurat det veldig godt :sweat_smile:

6 Likes

Liker og liker, tror det er bra med aksjepriser som reflekterer underliggende verdi, selv om den underliggende utviklingen i verden ikke er “hyggelig” for noen.

6 Likes

Jeg tror det er en overoptimisme i markedene, og er derfor forberedt på å investere i et bear marked.

Tidligere kun investert i aksjer. Når jeg ser på bear produkter på Nordnet så virker de til å ha veldig lavt volum. Hvilke bear produkter investerer dere i?

I hovedsak Mini futures short hos Nordnet og xact derivat bear for lengre sits.