Fra cnbc.com.
Uansett hva som skjer er det tydeligvis positivt.
Blir det atomkrig stiger vel børsen pga økt behov for uran til flere bomber…
Dere som kjøper feks XACT OBX BEAR på nordnet, hvor lenge holder dere slike sertifikater av gangen før dere selger, og evt kjøper på nytt?
Og hvem fikk rett ?
xact kan du holde en stund, de er ikke såå sykt dyre.
Skal si SP500 smalt oppover i slutten. Er det for mye å håpe på rolig ferd oppover noen dager? Har noen Bulls jeg ønsker skal bli dyre før salg
Nok en seier i dag til oksene. Er bare å innrømme det. Men smellen kommer før eller siden, brått og hardt.
Det krever mer tålmodighet å være bjørn enn å være okse, mye mer. Det ligger i markedets natur, trappen opp og heisen ned osv.
Jeg er spent på om du klarer å spå når det snur ned også! Bra treffsikkerhet hittil. Fint å ha noen som prater folk midt i mot. Synes de som skifter syn og ikke er bastante oftest treffer bra. Ikke de som har conviction. De er som klokken som har stoppet, rett to ganger i døgnet.
Ingen ting som har endret seg. Toppformasjonen er intakt, tar bare litt tid før det “ruller over”. Tålmodighet er en dyd for oss bjørner:
for å si det sånn. Q2 er ikke lenger priset inn.
Er vel stadig i nedtrend fra øya på toppen? Burde jo stått i 3250 nå hvis ting hadde vært i opptrend.
“Many businesses are opening their doors, hiring is picking up, and spending is increasing. Employment moved higher, and consumer spending rebounded strongly in May,” he said. “We have entered an important new phase and have done so sooner than expected. While this bounceback in economic activity is welcome, it also presents new challenges — notably, the need to keep the virus in check.”
Ikke helt i mål med de siste punktet der synes jeg.
Etter min mening er det ingen vits i å være skikkelig Bear før (hvis) 3000-støtten på SP500 ryker. Det er dyrt å drive og kjøpe Bear-derivater rett over denne når den bouncer opp igjen, gang etter gang.
Tipper bjørner kjøpt på 3000 kommer til å være helt Greit når vi ser tilbake om et par måneder