Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Ligner at det har vært en bunnformasjon gitt

1 Like

Og nå har det vært en top formasjon? Uheldig at OSEBX snudde på 881 i dag. Jeg tenker det kommer et krakk:

2 Likes

Ser veldig mange tradisjonelle bobletegn i dagens marked. Først og fremst kjenner jeg på en ekstrem FOMO selv, men ser også en usedvanlig økning i delinger av porteføljer som feires på all time high, på twitter.
Vi har ekstreme mengder børsnoteringer, grønne selskap går 10% flere ganger i uken, og en enorm økning i småsparere.

Allikevel ser jeg, etter min subjektive, fremdeles mange spennende kjøpsmuligheter…

5 Likes

ATH og slikt er kanskje litt misvisende, tenker jeg. Man måler sin nåværende portefølje opp vurderinger om hva penger var pre-corona. Kanskje til og med pre-forrige finanskrise. Etter krisepakker/stimulus ad nauseam og en nesten patologisk “call of the void” fra sentralbanker/myndigheter fordi man aldri tør å ta “oppgjøret”, samt drøssevis av småsparere og institusjonelle aktører som ikke ser andre alternativer til å beskytte “verdier” som blir mer og mer flyktige/verdiløse og får flere og flere sifre/nuller er det nesten umulig å vite hva som er riktig pris på aksjer.

Hva gjelder alle børsnoteringene nylig - det minner veldig om ICO-festen i 2017/2018 og DEFI i 2020. Man utsetter ikke noe til 2021 hvor de samme multiplene kanskje blir vanskeligere å oppnå.

1 Like

Sitter på gigabear X10 på OBX. Vi kommer til å få et dypdykk i oljeprisen til 20 tallet igjen fordi Corona tvinger frem stenging av bevegelse. Kostet meg -20% så langt. Men når droppet starter nå så blir det eksplosivt. Vil være klar.

Greit og være føre var enn etter snar :stuck_out_tongue_winking_eye:

X10 er jo ikke akkurat veldig gunstig å sitte med over tid. Det er mer noe man kjøper når man tror noe skjer veldig, veldig snart og det kan godt være du tror det altså, men jeg tror du vil bli skuffet over gevinsten om du sitter med den og det kommer en korreksjon på nyåret.

5 Likes

Tror koreksjonen kommer nå innen 2 uker. Coronastormen kommer, og Norges børs merker det først pga. olja. De sier nedstengninger ikke vil skje, men det blir eneste utvei om man skal klare å stoppe galskapen.

1 Like

Problemet er «uendelig penger» for å holde markedene opp over dammen har fått en ny mening. Personlig tror jeg det kan komme en korreksjon som følge av uro i kjølvannet av valget der borte, men neimen ikke sikker på det heller lenger.

1 Like

Er tryggere å sette den X10-bear’en når scenarioet faktisk slår til (selv om du går glipp av de første prosentene). Hjelper ikke å ha rett hvis man allerede ligger 50-90% i minus når det slår til.

882 er taket. Bear i OBX med eksplosiv Corona økning er sikkerstikk. Oljepris :-1:

Tviler på krakk, men er rigget for å tåle det.

Hadde jo vært interessant å hatt det under aksje -nm på e24. :grin:

Hehe ja det tok helt av nå i går og i dag!

1 Like

Nahh… verden har lært seg tålig greit å leve side om side med covid-19 ved å holde dødeligheten nede gjennom å skjerme de mest sårbare, samt oppskalert testing. Drastisk nedstengning i de større landene hadde allerede vært et faktum gitt de rådende smittetallene. Etter alle solemerker vil influensasesongen bli en svak bris sammenlignet med pre-covid, som også minsker behovet for å gå virkelig drastisk til verks.

3 Likes

Det kommer når sykehusene stabler pasienter i gangene. Menneskeliv>$$

Skal sies at stadig kjøligere temperaturer ikke akkurat er en demper for spredningen. Poenget i denne fasen er uansett at graden av nedstengning er glidende og vil forbli varierende fra land til land og fra region til region, som gjør at man ikke får det samme sjokket som når verden for første gang i historien nærmest gjennomførte en global momentant nedstengning. Og derav heller ikke den samme påvirkningen på markedspsykologien. Særlig så lenge troen på en relativt snarlig vaksine fortsatt lever i beste velgående.

2 Likes

Menneskeliv=$$$$

1 person på respirator i Norge.
Dette greier vi.

Hei. Vi snakker om oljepris . Vi snakkee om global økonomi mens antall smittede exploderer til nye høyder. Klart… man kan gamble på at det denne gang skal være mindre farlig og ikke sykehusene fylles, men krisen blir komplett om det skjer.

1 på respirator i dag i norge har jo ingenting med oljepris å gjøre.

Biden leder 10% og han sier at nå er der dags for å slå ned på selskapsskatten. Kan ikke skjønne annet enn at det må smelle snart.

Hvorfor skal det plutselig smelle når det i lang tid har lagt i kortene at Biden etter alle solemerker kommer til å vinne…? Det er ikke akkurat som om Trump har vært i førersetet og at man således kunne ha antatt at markedet ikke har rukket å ta innover seg et eventuelt skifte i momentumet.

1 Like