Hilsen en som har opplevd skuffelser før (Men som allikevel er god for 1 milliard, så dette er ikke en amatør, men viser bare at alle kan ta feil underveis)
Det har vel alle som driver med aksjer opplevd?
Tiden får vise om dette var korreksjonen eller om den blir dypere. Det er nødvendig iallfall, etter min mening.
Kan fort bli en bulltrap i OBX hvis OPEC møtet som @Hoven sikter til fører til fall i oljeprisen.
Jeg følger Roger Kristiansen sine daglige rapporter. Han er kanskje forsiktig å folk vil nok også kalle han veldig bearish, men veldig interessant å lese hvordan han tolker markedet. Synes han leverer bra. Han traff meget godt ifjor i forkant av korreksjonen/krakket da. Mange likhetstrekk til nå, men da var jo Covid en pådriver for det fallet. Blir spennende å se om indeksene ikveld klarer å svare på reaksjonene futtene har nå. Det må jo følges opp også. Jeg står iallfall på sidelinjen å avventer i cash når magefølelsen er usikker. Men samtidig utrolig vanskelig å gå “imot” strømmen og tenke at, faen, at jeg ikke kjøpte der… Men det kommer alltid muligheter senere når ting roer seg også.
Håper at det dabber av utover dagen. Sitter på hendene her foreløpig.
Du har fortsatt xact bear-posisjonen?
Ja, Xact bear mot OMX
Jeg sitter også med posisjonen jeg tok på fredag. Usikker på om det er rett da
Så lenge dere er hedget med long NANO så går det greit
Er hedget med masse Cardano og Fantom. Så denne bjørneposisjonen utgjør fryktelig liten del av porteføljen Men ja etter å ha fulgt denne tråden lenge og selv hatt et par snare visitter innom de siste 3 årene så tror jeg vi alle kan konkludere med at det er vanskelig å treffe short
Det har vært spesielt vanskelig siden april 2020 Ja, jeg gir det ut uka, det kan fort snu nedover igjen. Har heldigvis bare 1,5 ganger gearing.
Man kan jo alltid bare beskrive det som en forsikring og ikke en trade om det går feil vei
Heheh. Hvordan @Nocturne kan sitte på slike posisjoner i månedsvis fatter jeg ikke. Føler meg helt jævlig allerede første dagen
Det er da man vet at det blir en konge trade til slutt
I don’t really like hedging. To me, if something needs to be hedged, you shouldn’t have a position in it.
Kjøp av bjørner fremstår for meg som det motsatte av å trykke penger
Hver eneste gang jeg forviller meg inn her så er det penger ut av vinduet
denne episoden var veldig gøy. Sjeldent de får med seg så polariserte parter, “boring money vs hedge fonds”, i tillegg til to “amatører” som snakker om bakgrunn for investeringer.
Anbefales!
Bjørnefelle?