Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Hilsen en som har opplevd skuffelser før :wink: (Men som allikevel er god for 1 milliard, så dette er ikke en amatør, men viser bare at alle kan ta feil underveis)

Det har vel alle som driver med aksjer opplevd?

1 Like

Tiden får vise om dette var korreksjonen eller om den blir dypere. Det er nødvendig iallfall, etter min mening.

2 Likes

Kan fort bli en bulltrap i OBX hvis OPEC møtet som @Hoven sikter til fører til fall i oljeprisen.

2 Likes

Jeg følger Roger Kristiansen sine daglige rapporter. Han er kanskje forsiktig å folk vil nok også kalle han veldig bearish, men veldig interessant å lese hvordan han tolker markedet. Synes han leverer bra. Han traff meget godt ifjor i forkant av korreksjonen/krakket da. Mange likhetstrekk til nå, men da var jo Covid en pådriver for det fallet. Blir spennende å se om indeksene ikveld klarer å svare på reaksjonene futtene har nå. Det må jo følges opp også. Jeg står iallfall på sidelinjen å avventer i cash når magefølelsen er usikker. Men samtidig utrolig vanskelig å gå “imot” strømmen og tenke at, faen, at jeg ikke kjøpte der… Men det kommer alltid muligheter senere når ting roer seg også.

3 Likes

Håper at det dabber av utover dagen. Sitter på hendene her foreløpig.

2 Likes

Du har fortsatt xact bear-posisjonen?

Ja, Xact bear mot OMX

2 Likes

Jeg sitter også med posisjonen jeg tok på fredag. Usikker på om det er rett da :sweat_smile:

1 Like

Så lenge dere er hedget med long NANO så går det greit :wink:

2 Likes

Er hedget med masse Cardano og Fantom. Så denne bjørneposisjonen utgjør fryktelig liten del av porteføljen :wink: Men ja etter å ha fulgt denne tråden lenge og selv hatt et par snare visitter innom de siste 3 årene så tror jeg vi alle kan konkludere med at det er vanskelig å treffe short :slight_smile:

Det har vært spesielt vanskelig siden april 2020 :slight_smile: Ja, jeg gir det ut uka, det kan fort snu nedover igjen. Har heldigvis bare 1,5 ganger gearing.

1 Like

Man kan jo alltid bare beskrive det som en forsikring og ikke en trade om det går feil vei :sweat_smile:

1 Like

Heheh. Hvordan @Nocturne kan sitte på slike posisjoner i månedsvis fatter jeg ikke. Føler meg helt jævlig allerede første dagen :joy: :joy: :joy:

2 Likes

Det er da man vet at det blir en konge trade til slutt :rofl:

1 Like

I don’t really like hedging. To me, if something needs to be hedged, you shouldn’t have a position in it.

Stanley Druckenmiller

2 Likes

Kjøp av bjørner fremstår for meg som det motsatte av å trykke penger
Hver eneste gang jeg forviller meg inn her så er det penger ut av vinduet

1 Like

denne episoden var veldig gøy. Sjeldent de får med seg så polariserte parter, “boring money vs hedge fonds”, i tillegg til to “amatører” som snakker om bakgrunn for investeringer.

Anbefales!

Bjørnequiz: hva har jeg tegnet inn her ?

2 Likes

Bjørnefelle?

4 Likes