Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Det hadde vært kjeft for studielånet :sunglasses::sweat_smile:

Ja, usikker på hva som skjer med NOK, om de vanner ut USD… Norge har desverre for deg oljefondet :smiley:

Blir bra dette skal du se. US kommer til å gå som en kule, bruttonasjonal produkt kommer til å stige som ville helvete når du printer stimmies til alle.

Skal se de klarer å printe seg til en debt/GDP ratio som er helt ok til slutt. :crazy_face:

3 Likes

De kan ikke kjøre vanlige skatter og avgifter, det ville bli opprør.

Hidden taxation med inflasjon er veien å gå. 4-6% i 20 år burde rydde unna det grøvste

4 Likes

Nja, tror ikke norsk industri kan konkurrere om inflasjonen utenlands ikke smitter over til oss også. Men, hvem vet

Den smitter nok over. De grunnleggende råvarene for de fleste varer er notert i dollar, og de går opp i pris. Inflateres, på grunn av utvanningen av dollarverdien.

Når det er sagt, etter de 2 siste “aksjemarkedskrasj” så har kronen styrket seg MYE ift dollar. Husker godt dollar på 5,30-5,70 og 7,50-8,0 kroner. Da er det ekstra hyggelig å investere i ting i utlandet. (billig) og en mye tyngere butikk å eksportere noe. (som gjør at krona nok engang må svekke seg) Nå er vi tilbake på 8,50. Problemet nå er at det er dollaren, NOK er fortsatt veldig svak mot EUR og söta bror

Om det gjentar seg, usikker, begynner å bli forbanna lei norges største “industri”. Den overgjærede bolledeigen av en offentlig sektor her i landet… har følt på at NOK er veldig svak og ikke tracker olja godt lenger, og at disse svakheter i valutamarkedet kommer av at “alle” ser at kostnadene bare eser ut, og inntektene synker.

1 Like

Det ser ikke ut som markedet lar seg skremme av slike overskrifter. Stonks only go up :rocket:

Hvis man leser artikelen så står det at OSE ventes ned mellom 0.3 og 0.7 ved åpning. Selvsagt så blir man ikke skremt av det

2 Likes

Veldig individuelt da. Enkelte spår jo krakk bare s&p er ned 0,15%

1 Like

Da skal nest siste pessimist kaste kortene. Dyrkjøpt lekse det her. Håper jeg får slengt meg på litt av oppgangen som kommer når alle på Reddit får tørt krutt å kjøre inn på børsen.

2 Likes

Sitter og vurderer å selge selv. Ifht. analysen er nedsiden i papiret jeg holder fremdeles enn 15-20% til (7.5-10% til på børsen? Mer?) - og det er jo ikke kjekt. Men tror på kortsiktig konsolidering her nå først, ut uken, kanskje til og med litt ned de neste dagene på børsen… får vurdere til fredag og heller sette SL på deler av posisjonen nå. Mtp. melt-up så kommer det gode muligheter for å tjene inn igjen tapet i enkelte papirer. Kikker da spesielt på en del ESG caser, men de er kortsiktig overkjøpt.

2 Likes

Realiserte hele bjørneposisjonen nå. Tror jo fortsatt at vi skal ned, men brøyt opp av chartet mitt og lovet meg å ta tapet om det skjedde.
Sitter med tørt krutt nå og håper jeg klarer å identifisere noen gode caser fremover. Og evt klar for å hoppe kjapt på bjørnetoget (med tight stop loss) om jeg ser at det begynner å gå.

3 Likes

#OOTT | Russia’s Novak: To Increase Oil Output By 890K B/D From May

  • RUSSIA’S NOVAK SAYS RUSSIA WILL RAISE OIL OUTPUT IN APRIL THANKS TO BETTER SITUATION WITH COVID 19 IN COUNTRY
1 Like

Auksjon på US 10-åringen klokka 1900 ikveld. Er det bjørnefamilien sitt siste håp?

1 Like

Ukens viktigste begivenhet for markedet! Kan smelle begge veier. All eyes på 10åringen

16:59:41

TDN Direkt

Råoljelagrene i USA steg mer enn ventet forrige uke

De amerikanske råoljelagrene steg med 13,8 millioner fat i forrige uke til 498,4 millioner fat.

Det viser statistikk fra Det amerikanske energidepartementets statistikkfløy, EIA, onsdag.

Lagertallene fra API tirsdag kveld viste en oppgang i lagrene på 12,8 millioner fat forrige uke.

1 Like

Synes det var spenstig satsing den gang.

3 Likes

“Far more money has been lost by investors preparing for corrections, or trying to anticipate corrections, than has been lost in corrections themselves.” – Peter Lynch

7 Likes

“Bull markets are born on pessimism, grow on skepticism, mature on optimism and die on euphoria.”

3 Likes

Det er så mange tegn… Ingen vet når musikken stopper, men man ønsker ikke å være siste mann ut som må slukke lyset vel? :sweat_smile:

www.bloomberg.com/news/articles/2021-03-10/a-new-etf-named-fomo-targets-everything-from-spacs-to-volatility

1 Like