Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Her har dere bearcaset deres:

All verdens kime til konflikt mellom Russland og Tyrkia på ENDA en front.

1 Like

“Landet unnskylder for hendelsen”… Den er fin :slight_smile:

1 Like

Olja og OSE (og derfor biotek) vil bulle på litt krig, da.

Edit:

Året er ikke over enda :bear:

2 Likes

Tja, eller, så ser de at pengetrykkingen vil fortsette og at ting burde komme på rett vei i løpet av 3-12mnd.

2 Likes

Store bevegelser i dag.

Mitch mcconnell godkjenner ikke Biden/Harris.

Selv Vixen er opp. Rimelig lang wick på daily candle…:blush:

2 Likes

Skikkelig eim av bulltrap

2 Likes

Heftig volum siste dumpene mot close også vel ?

USA litt over 2% ned etter Oslo close…

2 Likes

Stinker litt av av avslutningen i USA. Blir en heftig børsuke.

1 Like

https://www.cnbc.com/2020/11/09/president-elect-biden-coronavirus-advisor-osterholm-says-us-is-about-to-enter-covid-hell.html

2 Likes

Det er jo ikke offisielt før uti desember?

Logga av for kvelden, orket ikke å følge med i US, men angrer jo litt nå når jeg ser den enorme wicken på Daily og dumpen på hourly. Wow, det lukter bulltrap lang vei som @savepig er inne på. I tillegg er OBX rett ved motstanden på 780! My fellow bears, on my command, aim!

Tror ikke Trump gir seg, dette blir interessant!

1 Like

2 Likes

kastet bear tesla , flyttet det over i obx bear, men føler meg ikke trygg på dette blir gevinst.

(men nå er det ment som sikring i fall alt skulle krasje, så slikt sett ok)

Mtp vaksine triggern, Er ikke bear tesla fornuftig da det virker som det er salgspress i Tech og kjøpsvilje i Olje/fisk/råvarer aka Oslo børs?

jo, men den var opp 17% fra der eg snittet ned i går. og gevinst er gevinst, for den er mild sagt uoversiktlig i bevegelse.

men tar den nok inn igjen om eg syntes det er gunstig.

1 Like

Tanker om at Trump sparka forsvarsministeren og satte inn en hardbarka krigsveteran/agent i stillingen? Lukter snart militær maktovertakelse spør du meg. For en kjempetosk. Jeg var bull etter Biden’s inspirerende og overbevisende tale, og etter at til og med FOX News utropte Biden som vinner. Nå vet jeg ikke helt lenger…

Så forøvrig en dokumentarserie om Tyskland fra 1. til 2. verdenskrig og hvordan Hitler kom til makten. Det som skjedde i Tyskland på 30-tallet er veldig likt det som skjer i USA nå. Polarisering, skaper fiender av politiske motstandere, oppildning av militante grupper, spiltting av folket, innsetting av tvilsomme, lojale personer i sentrale stillinger, propaganda, gjentakelse av falske påstander, demonisering av meningsmotstandere osv.

Han har bygd en historie over lengre tid om at poststemmer er falske stemmer, noe som selvfølgelig er løgn. Spørsmålet er nå hvor mange han har på sin side om han prøver seg noe mer enn advokatjag mot domstolene.

Kanskje har han fått satt inn nok lojale dommere på strategiske plasser, nok til å vinne søksmålene?

Trump har jo vært helt kanakas på Twitter i det siste. Det holder at én militant gruppe løsner et skudd, så bryter helvete løs. Trump kan da fort finne på å bruke militærmakt mot sin egen befolkning, altså mot demokratene. Uansett hva som skjer så blir det fengslinger av nøkkelpersoner fra den tapende siden, det må det nesten bli nå.

Hitler satt forøvrig i fengsel han også på 30-tallet, for lignende retorikk og maktmisbruk. Men vi vet jo hva som skjedde videre.

Skumle dager for USA’s demokrati og for hele verden egentlig.

3 Likes

Jeg tviler sterkt på at det militære i usa er noen løse kanoner. Nei, hvis kan prøver å få til noe sånt bærer det rett i en elektrisk stol eller noe.

1 Like

Hm, moralsk dilemma, er det totalitært å gi noen dødsstraff for statskupp? :roll_eyes: