Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Så her inne poster bjørnene kun tapertradene hans, det vil si hver gang han går short?

Egentlig tjener han rått på longposser?

1 Like

Tjente vel det meste tidligere i år og har tradet veldig forsiktig / lite nå i det siste.

1 Like

Minervini er en opportunistisk særdeles dyktig trader, med en definert strategi. Om han bommer på en trade er han ute før du får sagt bull

1 Like

Skjønner, men det er stort gjennom å treffe papirer som stiger i verdi, ikke faller?

Opp 0,24% nå, så opp 0,5% fra der @holmes postet grafen sin.

Ja, tidligere i år, når ting gikk opp :wink: NÅ skal det ned igjen.

1 Like

He he, ja, det er ny take her inne på tråden :wink:

Ja vel, jeg har tjent flere millioner på long posisjoner i år

2 Likes
2 Likes

Wyckoff er vel egentlig bare kraftig bruk av fakeouts…

Institusjonene spiller mot de som bruker teknisk analyse og derfor gjør de det motsatte av det som er naturlige bevegelser. Gjerne for å akumulere flere aksje/token men også for å tjene penger på trading.

Jeg skrev her inne på tråden; bjørnetråden.

Nydelig å høre at ikke alle kaster alle long-posser over ripa bare fordi markedet kjøres av drivere på alle kanter. Skjønner at dere har mange tanker i hodet samtidig, men de som blir delt på denne tråden har ikke vært utpreget bullish akkurat.

1 Like

Det som hadde vært interessant her hadde jo vært litt diskusjoner om hvorfor man beholder longposisjonene sine samtidig som man spår alt ned hver uke =) Er lite å lære av denne tråden dersom man ikke skjønner at deltakerne er mest long.

3 Likes

Det typiske er vel at long-kandidatene har grei finansiering og er 5-10x kandidater? Så 6 mnd krakk ikke påvirker sjansen for at de går 5-10x.

1 Like

Stoppet muligens her for denne gang. Mye volum og lite resultat til nedsiden til tross for svakhet og dommedagsprofetier i forkant.

La oss si at man har 4-5 investeringsideer hvorav en av dem er xact bear, så får man summen av avkastningen til slutt. Kanskje er det xact bear som står for avkastningen eller PM, Episurf (el andre aksjer) osv el flere av dem, eller i verste fall ingen og da får man trøste seg med at man har en god del cash. Jeg tror ikke det er lurt å plassere alle sjetongene på ett nummer…

5 Likes

Syns bjørnetråden har hatt en fin balanse siste tiden med gode argumenter fra både bull, og bear. Det er vinn-vinn for alle! Lett å få tunnelsyn begge veier (egen erfaring😅)

Følger FED opp med en mini-tapering annonsering neste uke ala det ECB gjorde ? Markedet taklet det helt greit i vertfall! Er det casen med FED evt?

Makro som kan røre på ting fremover

  • gjeldstaket
  • taper
  • bearsesong
  • inflasjonstall(cpi)
  • Utfall av Evergrande?
  • “Eviction moratorium”?

Jeg vil forøvrig minne på at når så og si alle var bearish og trodde vi skulle lenger ned i mars/april 2020 så call’et @holmes bunnen nesten på dagen :ok_hand:

9 Likes
6 Likes

Det finnes jo ikke noe sted i verden.

Nei, dessverre

En interessant summering på Evergrande, og potensielt utfall:

Ikke sikker om jeg kan være helt enig med sammenligningen med Lehmans som gjøres, men at dette kan forårsake en ripple effect er det lite tvil om!

5 Likes