Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnetråden: 2.2 - Det klargjøres for Bearfest 202x 1

Det må jo komme en smell i Tesla snart. Er priset hinsides over forventet inntjening.

Tenker smellen kommer når det er klart at de vanlige bilmerkene kan ta mye av elbilsegmentet tilbake og det ser sannsynlig ut at Tesla ikke er først ute med selvkjøring.

Det er retails som pumper opp TSLA og andre Blue Chips. Samme som Bitcoin i 2018. Folk har ikke peiling på andre aksjer, og kaster penger etter de store navnene. Folk har fått med seg rekordvekst i markedet det siste året, løper til eToro eller RH for å lage konto, og kjøper de eneste aksjene de vet navnene på. Siden de også ikke har peiling på indikatorer eller beregninger av verdier, vet de heller ikke hvordan/hvorfor TSLA er overpriset, så da sitter de blindt uvitende i aksjen så lenge det varer

3 Likes

Korrekt, de trenger ikke å regne heller. Det holder så lenge mange nok tror på det samme :slight_smile:

2 Likes

Jeg ser på Tesla som ett kyllingrace mellom retail og shortere. Aksjen faller når shorterne dekker seg. Om det skjer fordi kursen pumpes videre eller retail mister troen på videre gevinst får man gjette på.

Er ingen fundamentalister igjen i Tesla vel, er bare de kule folka som eier den. Så da får man ikke dekket shortposisjonen med aksjer fra fundamentalister som regner på casen.

1 Like

prøvd med bear på tesla flere ganger, brent hver gang - til slutt gidder en ikke prøve mer…

dog mulig eg prøver igjen på rundt 700-800 :wink:

Hvis den kan prises til 800, hvorfor ikke prise den til 2800 med det samme? Hva er forskjellen i perma-bullene sine øyne?

3 Likes

Appropo image

Nei, like gale begge deler …

men laster litt bjørner i dag, lenge siden siste blod røde dag…

1 Like

Bruker du TA til å sette short-bets i Tesla? Eller FA? Jeg tenker at når ikke FA men hype er det som styrer kursen, så må man bruke TA for shorting.

Prøver å sette etter sterke dager og nyheter etc, men den har jo bare gått på - så det er ikke blitt bra.
Men prøver litt i dag igjen. Så får vi se om det blir bra her.

Thightner seg til … :slight_smile:

Zoomet in (4 hr)

Zoomet in (1 hr)

1 Like

Jeg sliter med å se hvor i dette chartet du ser teknisk svakhet?

Så lenge det ikke er noe svakhet, så vil du jo mest sannsynlig svømme motstrøms, og det er ikke så hot :stuck_out_tongue:

nei, eg sa ikke det hadde vært hot :wink: Prøvde lenge å se om den ville bryte ned der på 400-430 som den lå en periode. Det tjente eg ikke penger på.

Så satser eg på det blir like flatt nå på 620-650, og at den knekker her.

Eg liker å være litt i forkant av evt signaler, så venter ikke til de er bekreftet.

redigert: kurs tastefeil

Åpner bear TSLA. Facedive from start, tipper jeg.

Nei det skjer ikke Tesla skal bosette Mars.

1 Like

Tesla melder at selskapet skal gjennomføre en emisjon der målet er å hente inn opptil fem milliarder dollar.

Wall Street faller fra start

23 minutter siden · Benedicte Storm Bamvik

To av de tre hovedindeksene på Wall Street så et svakt fall mandag, etter at de tre viktigste indeksene nådde nye rekorder før helgen

Tirsdag fortsetter nedgangen, og alle de tre hovedindeksene faller fra start etter økende smittetall i landet.

Ifølge det amerikanske universitetssykehuset Johns Hopkins, er det nå registrert 14.956.227 smittede og nesten 284.000 dødsfall i USA, forårsaket av coronaviruset.

I tillegg ble det slått nye daglige smitterekorder i helgen, med nærmere 230.000 smittetilfeller daglig.

Slik ser det ut ved børsåpning:

  • Dow jones faller 0,30 prosent

  • Nasdaq ned 0,09 prosent

  • S&P 500 faller 0,26 prosent

I løpet av dagen har oljeprisen falt 0,08 prosent, og et fat nordsjøolje (brent) handels for 48,58 dollar ved børsåpning.

Tesla ser også nedgang, etter at elbilprodusenten meldte at de skulle selge aksjer til en verdi opp mot 5 milliarder dollar.

Ved børsåpning faller selskapet med 2,30 prosent.

Saken oppdateres

1 Like

DET ER IKKE EN BILPRODUSENT!!!?!!

:smiley:

1 Like