Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Forskjell fra kjøpegruppe til kjøpegruppe, men må jeg velge så vil jeg si enebolig her. Vi har jo landets laveste kvm pris av alle byer. 21-22000 per kvm. Får stor bolig for pengene. Skal legge ut en nå med panorama sjøutsikt, vestvendt enebolig på 365 kvm eid av direktøren for Gassco. Dobbel garasje + egen båtgarasje i betong og båtplass med uterigger 50m nedenfor - 15 min fra sentrum 3.990.000. Kommer folk fra Stavanger for å se på den :slight_smile: så billig er det… :wink:

4 Likes

Betydelig mer behagelige priser enn i Oslo området ja :blush:

1 Like

Er spent på det neste kalenderåret jeg. Analytikerne prøver jo å mane til edruelighet, men jeg ser gjerne en fortsatt prisvekst i Oslo. Så kan markedet gjerne kræsje i Kristiansund/Molde, når jeg flytter hjemover.

1 Like

Det høres ut som den prisen ligger godt under byggekost…

1 Like

Ja huset er fra 1998 :slight_smile:

2 Likes
1 Like
2 Likes
3 Likes

OK for meg. Har ikke kommet meg inn ennå.

1 Like

Skal oppgradere, passer meg og perfekt.

:slight_smile:

1 Like

Overskriften forteller jo ikke alt… de spår videre vekst ut 2017

Er ikke mye av dette tatt allerede?

Siden boligprisene har steget kraftig gjennom 2016 og tidlig i 2017 vil likevel boligprisveksten på årsbasis bli nær 6,5 prosent i 2017

Ca 1 % er vel tatt ut i januar og februar?
@Morti har kansje statistikk på dette?

Tror det ligger rundt 3,2 (2,5+0,7)% til nå. Sesongjustert.

4 Likes

En ting er sikkert, det kommer ikke til å skje noe brått med at renten går mye opp. Det hadde skapt panikkstemning i markedet, noe jeg er 100% sikker på at Norge’s økonomi og vilje kan styre seg unna om de må. Er det noe man kan sette penger på her i Norge, så er det bolig. I verste fall taper man kanskje noen % på feil plass til feil tid.

1 Like

Denne var i overkant optimistisk

1 Like

Håper den slår til, jeg skal selge meg ut av Oslo og inn i M&R!

1 Like

Kommer til å bli folksomt ute hos meg på Sørumsand om dette slår til :sweat_smile:

Leier leilighet i Oslo nå mens jeg og samboer sparer nok EK til å kjøpe første bolig. Drømmen nå er et lite småbruk i nogenlunde distanse fra min jobbb og hennes eventuelle jobb (Akkurat ferdig med sin master). Å løpe etter toget her i Oslo har vi lagt fra oss, fordi vi får kanskje råd til en 2 roms, som blir altfor lite. Håper på utflatning og at toget sakker litt.

2 Likes