Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Boligmarkedet

Boligmarkedet i sentrum vil nok fortsette opp i Trondheim, når flere campuser legges til gløshaugen vil dette øke konkurransen om “studie-leiligheter”. Sett noe på møllenberg?
Hvor skal du studere?

Men hva skjer når renten faller fremover, og tilbudssiden øker?

Ikke noe “rally” i markedet hvertfall:

Sitter selv og vurderer å kjøpe min første bolig rundt Oslo, men synes det er litt usikkert akkurat nå så jeg sitter foreløpig på gjerdet. Har veldig billig leie så er heller ingen hast.

Schuman har mye bedre oversikt over Oslo enn meg. Han er ikke negativ. Jeg tror vel på en nokså flat utvikling fra nå og ett år frem. Mer er vanskelig å spå.

1 Like

Støtter meg på det Glein sier her. Blir nok ingen priseksplosjon, men er som regel mer lønnsomt å eie enn å leie uansett. Sett tilbake burde jeg ha kjøpt da jeg flytta til byen som student for første gang selv. Særlig lønnsomt blir det om du har mulighet til å kjøpe treroms og leie ut et soverom skattefritt. Nå skal det sies at det også har vært bygd mye studentboliger de siste årene så er nok et visst press på leiemarkedet. Beliggenhet og standard betyr desto mer og de områdene du nevner er i så måte gode gode alternativer. På Lade bygges det veldig mye og ser ut til å bli mer å mer populært. Ligger nye studieleiligheter ute der til under to millioner.

Schuman er jo veldig positiv til Oslo da. Så dette klippet på HO tidligere i dag: https://www.hegnar.no/TV/video/622635e3-00080348-645c952d

Deler i stor grad hans optimisme fremover i Oslo, selv om det blir spennende å se hva renteoppgangen får å si for stemningen.

Jeg og exen har lagt ut eiendommen vår for salg nå :slight_smile:

7 Likes

Blir nok Kalvskinnet, liten sjanse for Gløshaugen. Så det er nok også en god grunn til at jeg vil bo sentralt da

lykke til med salget!

2 Likes

Takk!

Lykke til👍

1 Like

Ingen som vil kommentere mai-stigningen?:slight_smile: Et spm: Hva er en liten balkong verdt i Oslo(Sagene)?

Er på farten, og kom over dette. En advarsel, om du skal selge bolig. Vær obs på Bopartner AS, registrert i Førde.
Kjøper boliger, vil ha nøkler før overtagelse for å pusse opp, leier ut hele greia. Uten å gjøre opp for seg. Nå politianmeldt.
Skjermdump

2 Likes

Vanskelig å si, men du kan se på det slik: en reell del av markedet ser ikke etter bolig uten balkong. Det vil si at du kan få færre budgivere, som kan gi vesentlig lavere pris enn naboleiligheten med balkong. Ellers koster en balkong kjapt rundt kr 200.000 å bygge ny dersom sameiet bygger til alle enhetene(de er ofte litt større enn det jeg antar du mener med liten balkong men jeg tror du lett får 200’ ekstra med balkong selv om den er liten). Uansett er dette psykologi ikke en eksakt vitenskap. Hilsen en som har drevet flere meglerkontor i Oslo og selv vært megler i en årrekke.

2 Likes

Ny rekord, 16 salg på en dag og 21 på en uke mandag til fredag :blush::yum:

God helg!

17 Likes

Holy crap @morti, ikke rart vi ikke har hørt fra deg i det siste! :stuck_out_tongue:

1 Like

Ja det er høysesong nå. Helt utladet. Gåen. Og lykkelig :blush:

3 Likes

RÅTASS! :smiley:

1 Like

Har du fått solgt ditt hus da?

1 Like

Nei søren. Ingen bud på det enda. Irriterende å måtte bruke andre meglere

1 Like

Om du har solgt så mange eiendommer på en uke i samme område som din egen eiendom så er det jo hyggelig for oss andre som har objekter ut for salg på Haugalandet :slight_smile: