Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bruk av aksjonærlister fra www.StockTalk.no

Hei alle sammen - og godt nytt år!

Vi er kjent med at det legges ut aksjonærlister fra www.StockTalk.no her - uten at det er hentet inn samtykke.

Dette godtas allikevel under forutsetning av at følgende to punkter blir overholdt:

  1. Kildehenvisning - www.StockTalk.no
  2. Ingen av aksjonærlistene hentet på www.StockTalk.no kan legges ut her før tidligst 48 timer (2 dager) etter at de er lagt ut på StockTalk.

Denne regelen gjelder fra og med mandag 7. januar 2019.

Begrunnelsen for dette er enkel: Det er StockTalk og våre betalende medlemmer som tar hele kostnaden knyttet til innhenting av disse aksjonærlistene, og da er det urimelig at noen legger det ut her eller på andre konkurrerende nettsteder med en gang listene er offentliggjort for våre medlemmer. Følgelig ber vi om at det går minst 48 timer før listene legges ut her.

Normalt kommer www.StockTalk.no med oppdaterte aksjonærlister hver mandag før børsåpning, og det betyr at lister kan “repostes” her eller andre steder tidligst onsdag morgen.

Når dette er sagt, håper vi at dere overholder disse 2 enkle reglene.

Takk for godt samarbeid - og lykke til med deres investeringer!

Mvh
ST

20 Likes

Må jo være helt fair det vel?
Bra man kan “samarbeide” mellom diverse forum, flott at dere tillater dette da. Om en liste kommer hit 5 eller 7 dager etter at den er gyldig (er vel til og med onsdager,som kommer mandager?), spiller vel ingen rolle?
Sheriff @pdx følger nok opp :sunglasses::+1:

2 Likes

Helt fair :smile:

2 Likes

Uten å drive reklame for StockTalk så må jeg jo si at medlemsprisen er en liten pris å betale for å få tilgang til disse aksjonærlistene. Var ikke i tvil i ett sekund om å støtte dere! Sparer meg for mye manuelt arbeid. Og jeg hater arbeid :stuck_out_tongue:

2 Likes

Stocktalk og tekinvestor er ikke konkurrenter, men kollegaer :slight_smile:

5 Likes

God morgen!

Da er aksjonærlistene allerede oppdatert på www.StockTalk.no - slik de er ajourført i VPS pr. 07.01. Disse viser flere interessante endringer i flere aksjer.

Viser til vilkårene for bruk av disse, dvs. lister kan “repostes” her på Tekinvestor tidligst førstkommende onsdag morgen.

Ha en fin dag - og en forhåpentligvis innbringende børsuke!

Mvh
ST

1 Like

Hei!

I god tid før børsen åpnet i dag fikk StockTalks medlemmer oppdaterte aksjonærlister, noe de får hver mandag. Prisen for dette er fra kr 62,50 – 90,00 per måned, avhengig av hvilken tidsperiode man velger i abonnementet sitt.

Dersom dette blir oppfattet som reklame og administrasjonen her på Tekninvestor enten unnlater å publisere dette innlegget – eller kutter i det - vil vi som motsvar ikke lenger tillate at aksjonærlister fra oss gjengis her etter 2 dager, men at dette ikke tillates før etter 5 dager i fortsettelsen.

Dette er et svar på at jeg har fått endret/ikke publisert innlegg de siste dagene. Dette til orientering.

Ønsker ellers alle en god børsuke.

Mvh
ST

1 Like

Er nok ikke noe mer sinister enn at nye brukere sine innlegg havner i moderasjonskø. :slight_smile:

2 Likes

Usympatisk. Hilsen en som inntil dette vurderte stocktalk-medlemskap. Direkte umerket reklame er ikke jeg som bruker av dette forumet interessert i.

5 Likes

Der tok i alle fall jeg en beslutning om å ikke bli medlem i Stocktalk noen gang.
To dagers regel er helt kurant og forståelig, men denne typen trusler har jeg lite til overs for… Beklager min tydelige tilbakemelding her, men det er mitt syn på saken😊

14 Likes

+1…

Snart på tide at TK lager en egen aksjonærliste-funksjon hvis dette skal være sjargongen til Stocktalk. Ville kanskje vært en fin inntektskilde, jeg kan i hvert fall allokere pengene mine.

Har også vurdert å melde meg inn i Stocktalk, men når man ser hvordan de som driver der oppfører seg her, så er den ferdig vurdert, og det blir ikke noen innmelding der.

1 Like

Vurderer å melde meg inn i stocktalk kun for å distribuere aksjonærlistene på TI umiddelbart etter at de er lagt ut som en motreaksjon på trusselen over her.

tja, det vil vel funke en gang hehe

Venter i spenning på @pdx

1 Like

dere må huske på at de listene er det eneste stocktalk har , som er bedre enn her, så forstår godt at han er litt nazi på de :wink:

edit: min mening :wink:

2 Likes

Synes ikke innlegget til StockTalk var noe problem. Er medlem der.

3 Likes

Yupp.
Samt det står i FAQ at de ikke ser gjennom innlegg før de ligges ut så litt merkelig at ikke hans innlegg ikke har blit postet; sett at han snakker sant :wink:

“In order to maintain our community, moderators reserve the right to remove any content and any user account for any reason at any time. Moderators do not preview new posts in any way; the moderators and site operators take no responsibility for any content posted by the community.”

tror det ble gjordt en endring , slik at folk ikke bare kunne registrere seg meg en haug brukere for å spamme siden