Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Euronext er ny eier av Oslo Børs - hvordan blir veien videre?

Svenskene skriver “snart slut med tidliga stengninger for baggarna?”
Regner med Medel-Svensson tar feil der, blir vel norske åpningstider på børsen i Norge uansett?
Ikke så mye svenskene får rett da, bare å se på politikken der, det kaoset nå og ødeleggelsene som politikken der i mange år har forårsaket…
Og det stemmer de på enda? Er jo jaggu verre enn Norge :joy::stuck_out_tongue:
Litt sidestep her, back on track: synes IKKE den norske børsen skal selges til utlandet, synes allerede altfor mye selges ut av landet allerede…

fast euronext har öppet en timme längre än oslo börs. så om euronext köper den så kommer tiden ändras.

1 Like

Welcome!! Funcom kupperne skal nå få kjørt seg.

Dere vet at euronext allerede eier mer enn 50% av børsen right? Idiotene har jo bundet seg til å selge uten at nasdaq fikk sjansen til å by

4 Likes

Men Finanstilsynet må godkjenne kjøperen. Og det er store aksjonærer som ikke har solgt. Ikke gitt at euronxt gidder støyen.

Er vel ikke sagt at noe tilsier at ikke eierene får selge til hvem de vil?

Nei. Men det er et regulatoriske hinder, som man må over.

Nå melder DN at London Stock Exchange har hyret inn en bank for å vurdere et bud på Oslo børs…

1 Like

Hva faen er agendaen til de som har utformet budet, og enda mer de som har akseptert det?

4 Likes

Godt spørsmål. Var jo antydet at prosessen har bakgrunn i et aksjonæropprør. Men har de gjort en god jobb med prosessen? Med så mye forhåndsakseptering av bud.

Jeg skal i dag gjøre aksjonæroppgjør mot NANO, det skal jeg gjøre ved å lage meg en deilig kopp kaffe så kan de ha det så godt. Men før jeg drikker den skal jeg la den bli kald. Jeg får fremdeles kaffe, men det blir ikke så godt. Win win.

6 Likes
2 Likes

Bekreftes i dag, hele våset om et bud fra andre aktører er jo bare svada når euronext allerede eier mer enn halvparten av aksjene.

5 Likes

Herregud for idioti… her fucket noen opp (trolig med viten og vilje).

2 Likes
3 Likes

OSE bør selges. Børsen er pill råten og korrupt på norske hender.

1 Like
1 Like