Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Euronext er ny eier av Oslo Børs - hvordan blir veien videre?

Britiske medier rapporterte forresten tidligere i uka at London skulle med i budkrigen og.

Tidenes budrunde det her… /s

Euronext har alt gevinst på innvesteringen sin om de selger aksjene til Nasdaq, men det gjør de nok ikke. Nasse er litt i seneste laget spør du meg. Nytter ikke komme med bud når budrunden er over.

Spørsmålet er jo om Carniege fucket opp hele den prosessen (med eller uten hensikt).

2 Likes

budrunden er da ikke over, og hvis euronext skal kjøpe OBX så er det slik at de må betale aksjonærene det som nasdaq nå har budt.

dessuten skal budene godkjennes av norske myndigheter gjennom en konsesjonssøknad fra budgiverne.

1 Like

Var en pluss-sak…
Men jeg likte overskriften! “de Italienske lommetyvene” :joy:

Han er ikke god han fyren der

1 Like

De 45% har gitt bindende tilsagn til euronext på den prisen de har gitt.

Er det ikke samme fyren som holdt leven med Funcom tidligere?

Jo.

«Tulleaksje»

«Tjener ikke penger»

«Må ikke være dum…men det hjelper»

Fyren er komplett nedsnødd.

1 Like

Fyren får lønn basert på klikk. Så han må jo lage så dustete artikler som mulig for at folk skal trykke.

Ja, men hvis du velger dét som liv, virke og metode så oppnår du nedsnøddstatus i min verden :wink:

4 Likes

Husker det nå ja, for en fjomp.
Utrolig at sånne får lønn for å jobbe i finanspressen!
Det finnes også enkelte i Hegnar som virkelig ikke fortjener lønna si…

https://www.dn.no/DNtv/video/2019/01/30/1233/dette-vil-nasdaq-sjefen-gjore-med-bygningen-om-de-far-kjope-oslo-bors

1 Like

Fet fyr. :slight_smile:

Må si det klinger mye bedre med Nasdaq Oslo enn Euronext Oslo

8 Likes

Utrolig om Nasdaq ikke har vært informert om budrunden tidligere! Jeg tror vi kan komme over 7mrd. Egentlig synes jeg disse nivåene er lave.

Nasdaq har jo innrømmet at de var invitert. Men avslo da de forsto at de største eierne ikke var endel av prosessen.

1 Like

Vet ikke om denne er lagt ut tidligere: