Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Euronext er ny eier av Oslo Børs - hvordan blir veien videre?

Pengar är en sak, men det blir svårt för myndigheterna att släppa igenom ett bud som motarbetas av både styrelse & de största ägarna. De kan säkert försvara ett ”nej” med att det inte är det bästa för norsk ekonomi…

Är oavsett en intressant process och det är positivt att EN ökar budet ytterligare :slight_smile:

Tidligere har Euronext varslet at de trolig vil endre navn på Oslo Børs dersom de fikk kjøpe Børsen. I mandagens melding bekrefter Euronext at navnet vil bli uendret under Euronexts eierskap

Kult… Men forstår ikke helt hva som skjer her Er det i hele tatt igjen folk som ikke har akseptert binde bud?

Greia er vel at ingen av dem har klart å skaffe seg 90%+, så de eier hele børsen og kan gjøre akkurat som de vil. Inntil det skjer, så er det nok et spill her.

like i said… öppet till 17.30. Lär även gälla ifall Nasdaq vinner budkriget.

1 Like

Med dette siste utspillet er nok saken avgjort at euronext kommer til å skaffe seg sine 50,5? Prisen nå føles vel litt mer markedseksponert.

2 Likes

såklart att inga personer med olje och laks bakgrund som byggt upp denna börs vill se förändring.

Og hva skal man si om dette?

Jeg antar at de tidligere statssekretærene har hatt karantene for sine respektive saksfelter og nok er ute av denne nå. Hvis ikke bryter de karantenebestemmelsene. Det behøver ikke være noe her, men artikkelen er bak pay-wall, så jeg vet ikke mer enn det som står i tittel og ingress.

Kan det tänkas att det blir en synlig köp och sälj sida på avslutade ordrar igen på Oslo börs ? Osäker på hur det ser ut på övriga börser.

Da har dep sagt ja til salg.

3 Likes

Så noen nevne at Euronext tar betalt for å lese børsmeldinger i andre land. Blir dette ståa på Oslo børs også?

Jeg har tenkt samme tanke. Hvorfor kjøpe opp Oslo Børs hvis du ikke har tenkt å tjene penger på det? Du kjøper jo i praksis opp et monopol, så det er jo bare å skru opp prisene og ta betalt for ting som tidligere var gratis.

1 Like

Håper definitivt KLP og DNB blir sittende med sine poster.

4 Likes

Ser ikke sånn ut…

wow…dette må vel være den lengste oppkjøpsMASET jeg noen gang har vært vitne til??

enig?

og hva betyr dette nå i etterkant?..blir det noe kleine dyre praktiske forandringer ved handel på oslo børs fra nå av?

:face_with_raised_eyebrow:

Det blir i alle fall tvangsinnløsning av de siste 2,3 prosentene som Euronext ikke har fått kjøpt hittil…