Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛢

Ja, jeg har satt av 150K her og er happy med en snittavkastning på 15-20% de neste årene😊

Kommer vel utbytte i morgen. Går rett inn i kjøp av flere BWO aksjer for min del.

1 Like

Ditto👍

1 Like

Kommer ikke før 9/9 men ellers er jeg enig og gjør det samme.

2 Likes

Godt driv her i dag. Synd volumet ikke henger med.

Ny rente

Harald Espedal har BWO på 6.plass i portisen, og tenker langsiktig😉
#langsiktighet #tålmodighet🙏

1 Like

Det samme gjelder first generator og first xx - samme forvalteren i begge.

1 Like

Denne begynner vel å nærme seg ett kjøp igjen nå?

Skal et stykke tilbake i tid for å matche dagens kurs.

Må si denne begynner å friste, nå bare 25,80% opp siden bunnen i oktober ifjor, men håper egentlig på at olja skal dumpe under 70 USD slik at man kan få en enda bedre pris på denne :smiley:

Følger litt med på subsea 7 også, synes den begynner å fremstå som lavt priset også.

2 Likes

Den var billig for 5 kroner siden og syntes jeg… Så er alt lastet.

Utviklingen for energi er helt jævlig.

Er blytungt, er kun ett par selskaper som stiger.

Kan ikke skjønne annet enn at inngang på lavt 27-tall er et godt kjøp. Prøver meg litt her. Holder igjen litt krutt i tilfelle den faller mer.

Olje er blytungt ja, og det kommer det til å fortsette med.
Blir som tobakksindustrien.
Bare å høste utbytter.

Sjekk ut nøkkeltallene på denne ETFen.
Deler ut utbytte.

Litt off topic, men allikevel:

https://www.morningstar.no/no/etf/snapshot/snapshot.aspx?id=0P0000M80B&tab=3&InvestmentType=FE

Spørsmålet er hvor lenge det kommer til å fortsette. Sentimentet er avtagende, men kan snu når verdien synliggjøres - eller er dette bare en naiv selvrettferdigjørelse…

BWO kommer tilbake ila 3 år, hvilket er en evighet for kortsiktige «investorer»:smirk:

1 Like

Evig eies kun det tapte. Det gjelder i høyeste grad innen aksjer som en blir sittende med. Men på en annen side når selskaper har en P/E på 5-6 og betaler ut utbytter deretter, så kan en jo bare bli sittende i en evighet. Det er jo sparing med forventet positiv avkastning en er på jakt etter stort sett. Så en eller annen gang så begynner folk å se på de faktiske tallene igjen og prissette deretter.

3 Likes