Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛢

BW Offshore: Invitation to Q3 2022 Presentation 18 November

BW Offshore: Third quarter results 2022

BW Offshore: Dividend information

Hva er det røde flagget ?

De begynner nå å snakke om inflasjon og supply chain utfordringer på Barossa, og bruker ordet «sound» istedenfor «robust» mht lønnsomheten.
Jeg vetta faen, men liker ikke slike signaler🤷‍♂️

Økte kostnader til prosjekter følger av inflasjon - økt pris på råvarer og energi. Wisting feltet foreksempel ble dumpet dels av denne årsak. Q3 til de fleste selskapene jeg følger inneholder en post med kommentar knyttet til økte kostnader som følge av makroøkonomiske årsaker.

Når det gjelder ordlyden så tror jeg du har et godt poeng, selv om jeg ikke vektlegger semantikk i så stor grad selv. Bwo er underlig, men betaler utbytte, ned på gjeld, sikrer nye kontrakter og jobber seg sakte mot 2025 og den cash flow dette vil bringe.

Om de nå har regnet seg til at prosjektet ikke lenger er lønnsomt er det grovt villedende å kalle det “sound economics”. Så det har jeg ingen tro på at har skjedd. Jeg legger ikke så stor vekt på den spesifikke ordlyden. Jeg vil tro det er regnet til å være litt mindre lønnsomt, jfr kommentarer om inflasjon og kostnader, og det er kanskje grunn god nok til å selge? Jeg sitter enn så lenge.

Hadde vært bedre med tall enn ord.

1 Like

BW Offshore: Update on the Gato do Mato project

1 Like

Kan dette forklare den negative utviklingen i det siste?!

1 Like

Kan begynne å lure. Kun 11 dager siden de forlenget LNTP🤷‍♂️ Hjelper jo ikke at oljekursen har stupt greit heller da. Alltid ekstremt “over” følsom når olja går ned.

Når det er sagt så har ikke dette prosjektet etter min mening, vært priset inn i det hele tatt.
Men skal vel videre ned på meldingen uansett.
Får trøste seg med en jevn og grei yield her noen år til tydeligvis.

2 Likes

Denne er som en jojo, vært det de 2 siste årene.

2 Likes

Det har du rett i. Men man blir litt mistenksom ved slike BM og korresponderende kurs utslag

Absolutt, men vet ikke hva som holder igjen denne. Vil seg liksom ikke uansett, ligger å hopper mellom 23-30kr.

1 Like

Det er jo greit at den svinger sånn. Blir noen kr pr aksje mellom bunn og topp.

Fin å trade, om man orker :slight_smile:

1 Like

Har ikke vært så flink til det selv😅

1 Like

BW Offshore: Ex dividend

BW Offshore: USD 297,400,000 Senior Unsecured Convertible Bonds due 2024