Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛱

Jeg har ogsÄ tegnet meg, har tro pÄ dette blir et bra bet :+1:

kikker pÄ BW Energy
der de har plan Ä bÞrsnotere seg,med totale 187 400 100 aksjer.

-Der de de skal oppjustere produksjonen til 50 000 oljefat pr Är frem mot 2023,- til hele 100 000 fat olje ila 2025,og produksjonskostnaden (eksklusive royalty) var 21 dollar per fat(iflg. Q3 2019).

• Blir flagget i Bermuda (slipper “ekstraskatten” norske oljeaktĂžrer har her i Norge?)

sammenligner litt med regnskapet fra Aker BP,og fant ut at hvis de faktisk klarer Ä prestere 100 000 fat i produksjon,sÄ kan utbyttene komme helt opp i 20-tallet,-mao en real utbyttemaskin,-Ja ,utbyttegraden hos Aker BP er over 100%,men alikevel,-kan dette bli en pengemaskin tro? :thinking:

Akerbp betaler vel fort 80% skatt, pga produksjon i Norge.
Aner ikke hvilke satser BWE betaler tilsammen, men leste noe om 34% i Brasil? Aner desverre ikke hvilke skattesatser som gjelder i landene de produserer i.

Gitt at de fĂ„r til sine mĂ„lsettinger, og oljeprisen holder seg over 60$, sĂ„ “mĂ„â€ dette vĂŠre et solid bet.

Ikke helt heldig med timingen pĂ„ noteringen her nĂ„, i disse Corona tider og kollaps i oljeprisen. Vurderer Ă„ gĂ„ inn, men usikker pĂ„ om det kan vĂŠre likesĂ„ dumt Ă„ handle over bĂžrs etter notering. Ikke helt opplagt for meg at denne starter pĂ„ “bunn” for Ă„ si det sĂ„nn.

2 Likes

BW Offshore Limited: Information Relating to Contemplated Dividend Payment

BW Offshore: BW Energy Limited - Update on the BW Energy IPO process

BW Offshore: BW Energy Limited - Application by Primary Insider

BW Offshore: Update on the BWE IPO Process

BW Offshore: BW Energy Limited - Publication of Supplemental Prospectus

BW Offshore: BW Energy Limited - Applications by Primary Insiders

BW Offshore: Updated Information Relating to Contemplated Dividend Payment

BW Offshore: BW Energy Limited - Status of Bookbuilding

BW Offshore: BW Energy Limited - Application by Primary Insider

BW Offshore: BW Energy Limited - Bookbuilding for the IPO Successfully Completed

BW Offshore: BW Energy Limited - Allocation of Shares to Primary Insiders

BW Offshore: Invitation to Q4 2019 Presentation 28 February

BW OFFSHORE: USD 297,400,000 Senior Unsecured Convertible Bonds due 2024

BW Offshore: Fourth quarter and full year results 2019