Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

BW Offshore Limited (BWO) 🛱

Ny rente

BW Offshore: Mandatory notification of trade

Ny rente

Ny rente

BW Offshore: Contract extension for Abo FPSO

BW Offshore: Contract extension for FPSO Polvo

BW Offshore: Targeting Q1 2020 IPO of BW Energy as an independent E&P company

BW Offshore: BW Energy Reserve reports

BW Offshore: BW Energy completes second production well of the Tortue Phase 2 development

BW Offshore: BW Energy Limited- Announcement of Terms for the Initial Public Offering

Noen her med kvalifiserte tanker?
KjĂžpte tilfeldigvis BWO for et par timer siden, og vurderer ytterligere tegning i IPOen til BW Energy.
SmÞr pÄ flesk, eller vinn-vinn?

BW Offshore: BW Energy Limited - Applications by Primary Insiders

1 Like

er det noen som har sett nermere pÄ prospektet ifbm. bÞrsnotering av BW Energy?

eier ikke noen oljeaksjer,og derav av en grunn,-store svingninger i profitt


men det ser greit ut,der de “lover” 50 000 fat produksjon ila 2023


Jeg har ihvertfall tegnet meg, for hva det er verdt :joy:

Verdsettes til 6-7mrd, og vil produsere olje for 10mrd pÄ $60 oljepris i 2023. Lifting cost $12,5.

Burde vÊre bra cashflow om ting gÄr som det skal noen Är frem i tid.

1 Like

Jeg har ogsÄ tegnet meg, har tro pÄ dette blir et bra bet :+1:

kikker pÄ BW Energy
der de har plan Ä bÞrsnotere seg,med totale 187 400 100 aksjer.

-Der de de skal oppjustere produksjonen til 50 000 oljefat pr Ă„r frem mot 2023,- til hele 100 000 fat olje ila 2025,og produksjonskostnaden (eksklusive royalty) var 21 dollar per fat(iflg. Q3 2019).

  • Blir flagget i Bermuda (slipper “ekstraskatten” norske oljeaktĂžrer har her i Norge?)

sammenligner litt med regnskapet fra Aker BP,og fant ut at hvis de faktisk klarer Ä prestere 100 000 fat i produksjon,sÄ kan utbyttene komme helt opp i 20-tallet,-mao en real utbyttemaskin,-Ja ,utbyttegraden hos Aker BP er over 100%,men alikevel,-kan dette bli en pengemaskin tro? :thinking:

Akerbp betaler vel fort 80% skatt, pga produksjon i Norge.
Aner ikke hvilke satser BWE betaler tilsammen, men leste noe om 34% i Brasil? Aner desverre ikke hvilke skattesatser som gjelder i landene de produserer i.

Gitt at de fĂ„r til sine mĂ„lsettinger, og oljeprisen holder seg over 60$, sĂ„ “mĂ„â€ dette vĂŠre et solid bet.

Ikke helt heldig med timingen pĂ„ noteringen her nĂ„, i disse Corona tider og kollaps i oljeprisen. Vurderer Ă„ gĂ„ inn, men usikker pĂ„ om det kan vĂŠre likesĂ„ dumt Ă„ handle over bĂžrs etter notering. Ikke helt opplagt for meg at denne starter pĂ„ “bunn” for Ă„ si det sĂ„nn.

2 Likes