Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Calliditas Therapeutics AB (CALTX)

Jo men poenget mitt var at jeg så på Q1 tall: “Net sales amounted to SEK 49.7 million” og så så jeg på dagens tall og så tenkte jeg at dette kommer aldri til å bli positivt resultat - men da gikk jeg i en felle altså. Tarpeyo sales i Q1 var 18 MSEK.

Fra Redeye: Our fundamental value proposition is a base case value of SEK 280 (Bull 450, Bear 125) and Calliditas now trades substantially below our Bear case.

1 Like

Calliditas Therapeutics - Sales up by 247% from Q1 to USD 6.6m (1.9), & more coming

Calliditas therapeutics today released their Q2 report, which marks the second quarter since Tarpeyo was launched in the US. Calliditas increased their sales on a quarter-to-quarter basis by 247% to USD 6.6m (1.9) – we expected USD 6m as per our initiation in June. The company increased its reach to unique prescribers from 111 in Q1 to 314 in Q2 and patient enrollment from 134 in Q1 to 315 in Q2. To further meet the strong demand, Calliditas’ will increase their US sales force by 20 FTEs (from 40 to 60) in Q3 – a very good sign that they will manage to continue accelerating sales as per our forecasts. Following the European approval in July, we expect the launch in the region by Calliditas’ partner STADA in this half of the year. Calliditas’ partner in China, Everest Medicines, is also expected to file for approval soon. The company is hosting a webcast today at 14:40 CET (link). We will follow-up with more details thereafter. With these positive developments we reiterate our Buy rating on CALTX with a target price of SEK 300 (our due diligence derived 2-3 years upside is at SEK 503).

5 Likes

Ned i åpningen??? Er det noe jeg har misforstått med rapporten?

Satser på at det er amatørtimen som gjør seg gjeldende nå, øker under 100

Noen analytikere hadde forventet høyere salg - og noen har misforstått prisingen og trodd at de får betalt for 9md medisin upfront.

Fra RedEye:

The US sales of SEK 64m in Q2 is a robust growth even if it is slightly below market expectations at SEK 78m and our expectations of SEK 73m.

1 Like

Erik Penser Bank hadde vel klasket til med forventninger på 115 mill i Q2 og således “ødelagt” snittforventningene. Da kaster mange ut aksjer i panikk. Både Pareto og Carnegie sine forventninger lå under de tallene som kom.

Har du link/snapshot av de rapportene, resultat en smule lavere enn Redeye, men det opprettholder basecase på 280 eller no

er gratis her:
https://epaccess.penser.se/bolag/calliditas-therapeutics/analys/

Pareto

Takk, også en kjapp til, hva har Pareto som estimat for q3?

Har ikke sett det ennå.

169 msek

2 Likes


Carnegie

2 Likes

Hvor mye har de i inntekt per pasient per kvartal?
I Q3 vil det være i behandling: 134 + 315 + nye pasienter i Q3 - de som faller fra

Mener å huske ~ 15k$ per pasient pr mnd. Men ta det med en klype salt

1 Like

Da blir det fort hyggelige tall!

Kjapp utregning gav ca USD 14 500 per pasient i kvartalet i Q2, men mulig frafallet er høyt. Og så har det jo betydning når det kommer inn selvfølgelig.

Husker du lengden på behandlingen også?

9 mnd

1 Like

3 mnd x 450 pasienter x 150 000 SEK => 200 MSEK => tredobling neste Q selv uten særlig med nye rekrutteringer?

2 Likes