Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Canopy Growth Corporation (WEED, CGC) 🚬

Hva er et passende tidsperspektiv tror dere på at det vil bli lov å dyrke i norge til medisinsk bruk? Om 15-20 år?
Vil nok kreve ganske stygge store festninger… vet ikke om jeg vil ødelegge hele område med 2,5 m høyt piggtrågjære :stuck_out_tongue: skal mye til å stoppe en tom stoner :smiley:

Sikkerhet er noe jeg også har tenkt på. Nå snakker de om Cannabis på radioen! Lol. Flere og flere politikere mener det bør legaliseres for å stoppe kriminelle som omsatte for 400 millioner kroner i 2008 - vil anta tallet ikke er lavere i dag.

2 Likes

Jeg har erfaring. Både fra jobbsammenheng og på hobby-basis :man_farmer:

Og ingen kommentar… :wink:

2 Likes

Hadde jeg fått tilbud og støtte til å rigge plantasjen til så hadde jeg sterkt vurdert det :slight_smile: spennende tider, men vi er nok ikke helt der enda…
Vi liker jo godt å følge i fotsporene til USA så hvem vet

Jeg har tenkt ganske mye på dette de siste månedene etter å ha fulgt sektoren i Canada + sett hva Danmark har fått til. Ut fra gateverdien så er marginene enorme pr. plante - og selv med statlige skatter og avgifter så klarer jeg ikke å få et negativt regnestykke. Det som er x-faktoren er jo hvor mange skapstonere det finnes i landet. Jeg vil tippe mørketallene er store.

Gartnere har vi :wink:

Prøvekaninen er klar ihvertfall, bare og si ifra.:grin:

1 Like

Heftig korreksjon ute og går, fikk ikke kroner tidsnok til å snitte i går og nå sitter jeg litt på gjerdet og ser på. Går jeg inn nå øker jeg med 50%. Vurderer å snitte inn 2 ganger for å være safe.

Canopy Growth CEO on legal marijuana business

Er det noen klar grunn til å velge NYSE fremfor Toronto? :blush:

Høyest volum og Canadisk selskap så tenker at det er greit å være der.

Valuttaeksponeringen er vel det eneste tenker eg. Kursene følger hverandre ganske tett :thinking:

1 Like

“Now wholly-owned subsidiary, Canopy Health Innovations (“CHI”), received approval to conduct Phase IIb “in-human” clinical trials to evaluate the use of medical cannabis in the treatment of insomnia, trials are first in planned series of trials to investigate and quantify the therapeutic effect of cannabis and cannabinoids in humans;”

Meget interessant! Jeg tror uten tvil at det vil komme positive resultater ut av det studiet: Det er jo alt påvist gjennom andre studier at thc/cbd har en beroligende effekt og hjelper personer med søvnproblemer.

1 Like

Bra at det endelig kommer kliniske tester. Så kan man bli ferdig med « det funker for meg» mentaliteten

1 Like

Constellation Brands to Invest $5 Billion CAD [$4 Billion USD] in Canopy Growth to Establish Transformative Global Position and Alignment

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-08-15/constellation-invests-3-8-billion-in-cannabis-grower-canopy

https://seekingalpha.com/article/4199692-constellations-risky-leveraged-bet-canopy-growth

3 Likes

Det forklarer kanskje litt av årsaken bak de enorme lagertallene. :muscle:

EDIT:

“Constellation Brands will increase its ownership interest in Canopy Growth by acquiring 104.5
million shares directly from Canopy Growth, thereby achieving approximately 38 percent ownership when
assuming exercise of the existing Constellation warrants. Constellation Brands is acquiring the new shares at
a price of C$48.60 per share, which is a 37.9 percent premium to Canopy’s 5-day volume weighted average
price of the common shares on the Toronto Stock Exchange (“VWAP”), and a 51.2 percent premium to the
closing price on August 14, 2018. Constellation will also receive additional warrants of Canopy that, if
exercised, would provide for at least an additional $4.5 billion CAD to Canopy Growth.”

Goddaium!

HOLY SHIT opp 35% PREMARKET :smiley:

2 Likes

Grattis :slight_smile: Var litt skeptisk til åpningen idag :+1:

Har sittet lenge med denne og har hatt tro på casen. Ser ut som det begynner å snu seg rundt noe alvorlig.

Btw, Constellation Brands vil jo eie rundt 55% av Canopy hvis warrants i fremtiden innløses.
Det blir jo 55% mindre aksjer å herje med så lenge de har tenkt å være den største aksjonæren. :slight_smile:

Ser ikke ut som markedet følger opp 48,6 C$ idag :slight_smile:

Nei. Ikke i dag. Det føles dog mye bedre å sitte med Canopy i dag enn i går :sunglasses: så jeg kommer til å handle mer om den dupper ned et stykke under 30usd. Classic kjøpsanledning selv om selskapet fortsatt er litt stivt priset så beviser de nå at de har the “IT” factor; dominerer og disrupter sin konkuranse.

Vil ikke si for sikkert at den blir sendt ned, da. Isåfall snitter eg inn på 30tallet når kursen etablerer seg mer rundt de nivåene. Lykke til i hvert fall, morro sålangt. :sunglasses:

1 Like