Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Canopy Growth Corporation (CGC) 🚬

weed_to
cgc
Investeringer: #<Tag:0x00007fb2699df0d0> #<Tag:0x00007fb2699def40>

How “high” can we go? :money_mouth_face: :smoking:

EDIT: New ATH apparently :crazy_face: Price target of $45 CAD achieved (see https://midasletter.com/2018/05/bmo-initiates-conservative-price-targets-on-canopy-growth-corp-aphria-inc).

Helsikke… Sparte litt på kruttet på 32,37 (usd)i tilfelle den ikke var ferdig å duppe :man_facepalming:

Tok helt av dette :deciduous_tree::money_mouth_face:

@NoBrain @Nocturne hva tenker du om CEO Bruce Linton?

Må si eg har sansen for visjonen hans. Ikke starte produksjon i land hvor det ikke er legalisert på et federalt nivå f.eks. Liker at han heller ikke har planer om å ekspandere ved å kjøpe opp andre bedrifter. Han vil ha kvalitet og symbiose innad i bedriften og ser det tungvindt å integrere eventuelle oppkjøp. Får litt Musk feeling over han. Mancrush? Kanskje. :star_struck:

Har sansen for CEO Bruce og tenker å være langsiktig i WEED. Har som du sikkert forstått kjøpt aksjen på Toronto-børsen (ticker: WEED) og ikke New York-børsen (ticker: CGC).

Til opplysning tok jeg et lite lodd i Aphria i dag, jfr. https://www.shareville.no/aksjer/aphria-inc/kommentarer/2018-06-21-69775043 Usikker på hvor lenge jeg sitter i denne. Tanken er å gjøre en kortsiktig trade.

På tide å gjøre alvor av planene :smile: @kaei og @Gostemning hadde plass?
Jeg har kapital. Vi har prøvekanin i @senci123 - trenger bare en gartner… :smile:

Hva er et passende tidsperspektiv tror dere på at det vil bli lov å dyrke i norge til medisinsk bruk? Om 15-20 år?
Vil nok kreve ganske stygge store festninger… vet ikke om jeg vil ødelegge hele område med 2,5 m høyt piggtrågjære :stuck_out_tongue: skal mye til å stoppe en tom stoner :smiley:

Sikkerhet er noe jeg også har tenkt på. Nå snakker de om Cannabis på radioen! Lol. Flere og flere politikere mener det bør legaliseres for å stoppe kriminelle som omsatte for 400 millioner kroner i 2008 - vil anta tallet ikke er lavere i dag.

Jeg har erfaring. Både fra jobbsammenheng og på hobby-basis :man_farmer:

Og ingen kommentar… :wink:

Hadde jeg fått tilbud og støtte til å rigge plantasjen til så hadde jeg sterkt vurdert det :slight_smile: spennende tider, men vi er nok ikke helt der enda…
Vi liker jo godt å følge i fotsporene til USA så hvem vet

Jeg har tenkt ganske mye på dette de siste månedene etter å ha fulgt sektoren i Canada + sett hva Danmark har fått til. Ut fra gateverdien så er marginene enorme pr. plante - og selv med statlige skatter og avgifter så klarer jeg ikke å få et negativt regnestykke. Det som er x-faktoren er jo hvor mange skapstonere det finnes i landet. Jeg vil tippe mørketallene er store.

Gartnere har vi :wink:

Prøvekaninen er klar ihvertfall, bare og si ifra.:grin:

Cannabis-selskaper - generell tråd

To nye pressemeldinger fra Canopy dukket opp i innboksen min. Står på mailingliste :wink:

Heftig korreksjon ute og går, fikk ikke kroner tidsnok til å snitte i går og nå sitter jeg litt på gjerdet og ser på. Går jeg inn nå øker jeg med 50%. Vurderer å snitte inn 2 ganger for å være safe.