Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Canopy Growth Corporation (CGC) 🚬

weed_to
cgc
Investeringer: #<Tag:0x00007f585332df40> #<Tag:0x00007f585332ddd8>

Er det noen klar grunn til å velge NYSE fremfor Toronto? :blush:

Høyest volum og Canadisk selskap så tenker at det er greit å være der.

Valuttaeksponeringen er vel det eneste tenker eg. Kursene følger hverandre ganske tett :thinking:

Kjøpte WEED på TSX før den ble børsnotert på NYSE, så for mitt vedkommende vil jeg fortsette med å handle aksjen på TSX. Dessuten så er tickeren mye kulere på TSX :grinning:

Litt mer matnyttig info. Q1 2019-resultater presenteres 14. august med påfølgende webcast 15. august. Se PDF-filen under for detaljer.

Canopy Growth Announces Further Consolidation of Latin America Assets with Full Acquisition of Spectrum Cannabis Chile

Canopy Growth Corporation Reports First Quarter Fiscal 2019 Financial Results

“Now wholly-owned subsidiary, Canopy Health Innovations (“CHI”), received approval to conduct Phase IIb “in-human” clinical trials to evaluate the use of medical cannabis in the treatment of insomnia, trials are first in planned series of trials to investigate and quantify the therapeutic effect of cannabis and cannabinoids in humans;”

Meget interessant! Jeg tror uten tvil at det vil komme positive resultater ut av det studiet: Det er jo alt påvist gjennom andre studier at thc/cbd har en beroligende effekt og hjelper personer med søvnproblemer.

Bra at det endelig kommer kliniske tester. Så kan man bli ferdig med « det funker for meg» mentaliteten

Constellation Brands to Invest $5 Billion CAD [$4 Billion USD] in Canopy Growth to Establish Transformative Global Position and Alignment

Det forklarer kanskje litt av årsaken bak de enorme lagertallene. :muscle:

EDIT:

“Constellation Brands will increase its ownership interest in Canopy Growth by acquiring 104.5
million shares directly from Canopy Growth, thereby achieving approximately 38 percent ownership when
assuming exercise of the existing Constellation warrants. Constellation Brands is acquiring the new shares at
a price of C$48.60 per share, which is a 37.9 percent premium to Canopy’s 5-day volume weighted average
price of the common shares on the Toronto Stock Exchange (“VWAP”), and a 51.2 percent premium to the
closing price on August 14, 2018. Constellation will also receive additional warrants of Canopy that, if
exercised, would provide for at least an additional $4.5 billion CAD to Canopy Growth.”

Goddaium!

HOLY SHIT opp 35% PREMARKET :smiley:

Grattis :slight_smile: Var litt skeptisk til åpningen idag :+1:

Har sittet lenge med denne og har hatt tro på casen. Ser ut som det begynner å snu seg rundt noe alvorlig.

Btw, Constellation Brands vil jo eie rundt 55% av Canopy hvis warrants i fremtiden innløses.
Det blir jo 55% mindre aksjer å herje med så lenge de har tenkt å være den største aksjonæren. :slight_smile:

Ser ikke ut som markedet følger opp 48,6 C$ idag :slight_smile:

Nei. Ikke i dag. Det føles dog mye bedre å sitte med Canopy i dag enn i går :sunglasses: så jeg kommer til å handle mer om den dupper ned et stykke under 30usd. Classic kjøpsanledning selv om selskapet fortsatt er litt stivt priset så beviser de nå at de har the “IT” factor; dominerer og disrupter sin konkuranse.

Vil ikke si for sikkert at den blir sendt ned, da. Isåfall snitter eg inn på 30tallet når kursen etablerer seg mer rundt de nivåene. Lykke til i hvert fall, morro sålangt. :sunglasses:

Videointervju på Bloomberg: “Bruce Linton, chief executive officer at Canopy Growth, discusses Constellation Brands boosting its stake.”

Vurderer stop-loss på 30%-50% av beholdningen i dag, as. Historisk sett så skal vi vel 15%-30% ned igjen i dag :stuck_out_tongue:
Hva tenker dere andre?

Mener nå at weed er så betent politisk at det å forvente at det ikke kommer en trigger før oktober er urealistisk. Avventer å ser om volumet følger opp nå de nærmeste dagene hvis ikke går jeg nok ut om den bryter hva jeg anser som motstand på 40 C$.
Det er en lampe som blinker at så mange var villige til å selge 15% under constellation.

Yupp. Pluss prisingen er vel fortsatt ganske høy ift inntjeningen (PDD, that is). Kortsiktig duker det muligens for en del støy; som det alt har gjort de siste ukene. Tenkte 30usd SL selv men vi får se.
Fikk litt håp igjen etter å ha hørt interjuvet med CEO i Constellation. Analytikerne mener dette bare er første move fra aktør i den bransjen og at mer oppmerksomhet rundt Cannabis vil komme til statene nå som de anser “Prohibition” mot cannabisplanten som løftet. CEO estimerte et 200bill usd marked innen 2030; pdd var den lovlige delen av cannabissalg i USA på 6bill usd. Enormt marked å dekke; og mtp at Canopy er verdens leder og at de nå går inn i tungt sammarbeid med verdens største “beverage” selskap med kontor i USA så tror jeg også at oppsiden de kommende årene blir enorme.
Får vurdere å fylle på mer kanskje istedet for å selge. Må si jeg er litt usikker… :sweat_smile:

Tilfeldig at kursen vaket rundt 42.0? Viktig psykologisk nivå dette :smile: