Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Canopy Growth Corporation (WEED, CGC) 🚬

Vurderer stop-loss pÄ 30%-50% av beholdningen i dag, as. Historisk sett sÄ skal vi vel 15%-30% ned igjen i dag :stuck_out_tongue:
Hva tenker dere andre?

Mener nÄ at weed er sÄ betent politisk at det Ä forvente at det ikke kommer en trigger fÞr oktober er urealistisk. Avventer Ä ser om volumet fÞlger opp nÄ de nÊrmeste dagene hvis ikke gÄr jeg nok ut om den bryter hva jeg anser som motstand pÄ 40 C$.
Det er en lampe som blinker at sÄ mange var villige til Ä selge 15% under constellation.

Yupp. Pluss prisingen er vel fortsatt ganske hÞy ift inntjeningen (PDD, that is). Kortsiktig duker det muligens for en del stÞy; som det alt har gjort de siste ukene. Tenkte 30usd SL selv men vi fÄr se.
Fikk litt hĂ„p igjen etter Ă„ ha hĂžrt interjuvet med CEO i Constellation. Analytikerne mener dette bare er fĂžrste move fra aktĂžr i den bransjen og at mer oppmerksomhet rundt Cannabis vil komme til statene nĂ„ som de anser “Prohibition” mot cannabisplanten som lĂžftet. CEO estimerte et 200bill usd marked innen 2030; pdd var den lovlige delen av cannabissalg i USA pĂ„ 6bill usd. Enormt marked Ă„ dekke; og mtp at Canopy er verdens leder og at de nĂ„ gĂ„r inn i tungt sammarbeid med verdens stĂžrste “beverage” selskap med kontor i USA sĂ„ tror jeg ogsĂ„ at oppsiden de kommende Ă„rene blir enorme.
FÄr vurdere Ä fylle pÄ mer kanskje istedet for Ä selge. MÄ si jeg er litt usikker
 :sweat_smile:

Tilfeldig at kursen vaket rundt 42.0? Viktig psykologisk nivÄ dette :smile:

3 Likes

Der sniffet den pÄ 4% pre-trade, alt! Ser forelÞbig ikke ut som at vi skal ned igjen i dag :sunglasses:
PĂ„ igjen med sikkerhetsbeltene! :bullettrain_side:

Er det ingen av dere nyankomne Weed-investorer som er interesesrt i $VFF? Etter min mening det soleklart beste weed-caset som ingen tydeligvis vet om
 :smile:

Hallais! Nei, de har jeg ikke sett pÄ fÞr. Fortell gjerne litt om dem hvis de er Ä anbefale :grin:

Kort fortalt er VFF den stĂžrste produsenten av grĂžnnsaker i nordamerika. I Juni i fjor inngikk de et samarbeid med Emerald Health om Ă„ starte et joint ventre - Pure SUnfarms - om Ă„ konvertere noen av de eksisterende drivhusene om til Weed-plantasjer :smiley:

Dette betyr at de raskt - innen 2020 vil bli den stĂžrste produsenten av weed, til laveste kost (sub 1 usd). I tillegg har de eksisterende grĂžnnsaksbusiness som alene omsetter for mer enn dagens MCAP.

Det mest spennende er dog deres nettverk og fasiliteter i USA. Se pÄ presentasjonen her (http://villagefarms.com/investor-relations/presentations), samt fks disse videoene for en start pÄ din egen due dilligence:


https://www.youtube.com/watch?v=lTd9pr-1n-s&t=916s (village farms 9 minutter ut i video)

Med dette er du godt igang :wink: BÞr gÄ 4-5 gangeren frem mot 2020 (valget i USA). Det er iallefall min tidshorisont.

jeg var all inn i canopy aphria og cronos tidligere, men er nÄ nesten all inn i VFF. SÄ langt har det ikke vÊrt en god ide - VFF lider av liten markedsomtale, men nÄr de blir oppdaget vil den eksplodere ala $CVSI - det er jeg overbevist om.

PS! Ingen har fÄtt produksjons + salgslisens raskere pÄ plass enn VFF - de er ekspertene her, vent Ä se :wink:

3 Likes

Absolutt noe jeg skal se pÄ i kveld til kveldsmaten :cloud:
Takk for 10ps :ox:

Interresant, mulig det hives inn litt smÄpenger her i dag ja.

Choo Choo :steam_locomotive:

Ser bra ut dette her; God helg

Protip det der, takk for kronasjene :smiley:

Absolutt en god dag for 420 :grin:
@Snoopzter tipset traff klokkereint det. Synd at jeg gikk glipp av oppgangen i dag. :expressionless:

https://seekingalpha.com/news/3383423-canopy-growth-upgraded-constellation-brands-deal

“Canaccord’s Matt Bottomley upgrades Canopy Growth (NYSE:CGC) to Speculative Buy from Hold. The C$50 price target suggests nearly 20% upside from Wednesday’s close.”

https://marketrealist.com/2018/08/canopy-growth-receives-target-price-upgrades
“Cormark Securities raised its target price for Canopy Growth to 40 Canadian dollars from 33 Canadian dollars, which represents an increase of almost 21%.”

“Cowen & Company was the fourth investment firm that increased Canopy Growth’s target price on August 16. Cowen raised its target price to 56 Canadian dollars from 48 Canadian dollars, which translates into a 17% increase from the previous target price.”

“Overall, the recent target price upgrades that we discussed in this series would give Canopy Growth ~21%–45% upside from the current price levels.”

Canopy fortsetter Ä klatre, begynner Ä fÄ noia her jeg nÄ :smiley::smoking:
Mulig Ä fÄ til stoploss via Nordnet eller andre?

Ser for meg en liten pullback nÄ som vi har bryti ath! kommer den raskt tilbake Þker jeg possisjonen


Ser ikke ut til at SL funker pÄ US aksjer, i hvert fall. Posten min pÄ 37.50 rÞk i gÄr. Det var bare drÞye 20% av totalten for Ä sikre litt gevinst.
Blir videre med resten!

1 Like

main-qimg-9e1bbea99f2212370337ccf0ba5b941e

Kjenner jeg merker hĂžydeskrekken tar meg litt om dagen :stuck_out_tongue:

5 Likes

>"Canopy Growth Corporation, the world’s largest publicly traded marijuana company, rose more than 2% on Tuesday to hit a new record high of $40.26, continuing a surge that began last week and saw the stock rise more than 11% on Monday. "

https://finance.yahoo.com/news/world-apos-biggest-marijuana-stock-194700730.html

1 Like

Noen tanker videre?
Har fulgt det jeg har sagt og dobla, den siste doblingen er om det blir high tight flag, men det tviler jeg sterkt pÄ. Begynner Ä se pÄ muligheten for Ä flytte meg over mot Villagefarm.

1 Like