Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

Canopy Growth Corporation (CGC) 🚬

weed_to
cgc
Investeringer: #<Tag:0x00007fc278eb6918> #<Tag:0x00007fc278eb6490>

Sett på det? Har ikke lest hva investeringer det gjelder men så den gikk ned endel…

Ja. Har lest meg litt opp på Canopy Rivers.

Var klar til å ta et lodd i dag hvis jeg fikk den til rundt 5 CAD per aksje. Men åpnet alt for høyt og det ble følgelig ingen handel. Fortsetter å overvåke denne en stund framover med tanke på handel. Samlet noen nyttige lenker med informasjon under.

You’re the man :slight_smile:

Canopy Growth Shareholders Approve $5B CAD ($4B USD) Investment by Constellation Brands

Canopy Growth Provides Comments on Ontario Retail, BC Production, First Recreational Shipments

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @NoBrain (13 likes)
  1. @Gostemning (10 likes)
  1. @Snoopzter (5 likes)

Resten av topp 10:

1. @Superstefan (4 likes)

2. @theroger (3 likes)

3. @Kakebart (3 likes)

4. @aksjefokus (2 likes)

5. @Rahl (1 likes)

6. @Evilfreud (1 likes)

Gratulerer!

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @NoBrain (13 likes)
  1. @Gostemning (10 likes)
  1. @Snoopzter (5 likes)

Resten av topp 10:

1. @Superstefan (4 likes)

2. @theroger (3 likes)

3. @Kakebart (3 likes)

4. @aksjefokus (2 likes)

5. @Rahl (1 likes)

6. @Evilfreud (1 likes)

Gratulerer!

100 dollar price target :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Canopy Growth partners with Ontario Long Term Care Association to develop medical cannabis pilot study for seniors

Market Cap $9.13B
Sales $66.14M
P/Sales: 138

Den prisingen er helt spinnvill.

Velkommen til en verden der fundamentale verdier og fremtidige kontantstrømmer blir totalt ignorert. Vi lever i en syk verden.

A greater fool…

Eller så blander folk vekstaksjer og aksjer i ting som vokser?

Det er noen som spiller på greater fools, men de er få. Også er det en haug med folk som ikke kan regne, eller ønsker å regne.

Er det bittert å stå på sidelinjen fordi kalkulatoren din sa det?
Husk å se på researchen til canopy også hvis du først regner på det :slight_smile: Se gjerne på markedet for smertestillende ift muskel og bein - smerter. Du kan til og med spekulere i om canopy kommer til å berøre tekstilmarkedet også med hemp :blush:
Masse her som investorer ser som du sikkert ikke har fått med deg!

Hva er din definisjon av en “investor”?

Det er kun spekulanter som er emosjonelt investert som kommenterer en kjøpsanbefaling på den måten, beklager om det kommer litt hardt ut. Kun et velment tips.

Jeg har ikke noe i mot vel kalkulerte bets, men det er ikke et regnestykke å spore i denne tråden.
Bare masse charts, TA og annet rør av mindre relevans.

Det kan være greit å vite hvor stort markedet er, for det er ikke veldig stort… (med P/E på 25 må Canopy sitte igjen med $400m på bunnlinja).

image

https://seekingalpha.com/article/4207813-cannabis-stock-go-smoke

Takk for tipset. Skal avstå fra flere emojier. Eg ser du har en dårlig dag i dag.

Behind The Idea #36: Breaking Down Canopy Growth And The Burgeoning Marijuana Industry

Set aside the recent price action on pot stocks, and a fact still remains - the marijuana industry looks more and more legitimate. But is that the same as it being worth investing in? And what sort of industry is marijuana going to be? We take a couple articles on Canopy Growth Corporation and see if we can part the smoke to find out what might be in the company’s future.

Har litt bedre tid til å svare på disse svada spørsmålene dine i dag; skal til og med krydre det opp med en metafor til deg:

En investor er et individ eller et selskap som investerer. Boom.
Men jeg tipper du vil kverrulere på denne korte forklaringen så la meg utdype:
Jeg elsker epler. Spiser epler hver dag. Men istedet for å kjøpe et eple til 10 kroner på butikken hver dag så kjøper jeg et epletre til 100 kroner og planter det i hagen slik at jeg får hundre; kanskje tusenvis av epler i fremtiden. Det er en investering. Og da er du en dyktig investor.

Ja, for deg er det rør av mindre relevans da du ikke bryr deg om å lese gjennom artikler o.l som blir linket her. Du mener som vanlig at vi må spy opp en haug med tall basert på et market som ikke eksisterer enda for at det skal være “Gudd shit” i dine øyne. Det er her jeg sier takk for meg da dette er ting flere av oss har prøvd å poengtere; både her og i andre tråder i andre selskaper. Man kan ikke regne på ting som ikke eksisterer enda!

Du sier det er “greit å vite hvor stort markedet er”. Ja det er det; men det markedet du peker på eksisterer ikke enda og det er kun spekulativt konsensus for hvor stort markedet bare I Cannada vil være.
Du må jo forstå at å regne P/S når man baserer salgstall på salg i et market som ikke er sammenlignbart med de(t) marked(ene) som kommer blir tull. Spiser du Grandisen med embalasjen på også, kanskje?
Jeg ser du hakker på dette poenget til tross for at markedet ikke eksisterer enda; og at det er 1 av hundrevis av land på denne kloden.
Det leveres medisinsk cannabis olje og cannabis til flere land; men disse markedene har du vel ikke lyst å trekke inn? Da blir jo plutselig regnestykket ditt å se annerledes ut. Se litt på Spania, Polen, Tyskland, Danmark, Portugal, USA osv; for bare å nevne noen.
Og hva med markedet i Argentina, Australia, Belgia, Belize, Bolivia, Chile, Colombia, Costa Rica, Croatia, Kypros, Czech Republic, Ecuador, Estonia, Finland, Georgia, Hellas, India, Israel, Italia, Jamaica (Bloody obvious), Lesotho, Luxenburg, Macedonia… Shall I go on?

Ok… Malta, Mexico, Moldova, Nederland, New Zealand, NORD-KOREA (???Who knows), Norge (lovlig medisinsk alt sånn i tilfelle du ikke viste det heller), Pakistan, Paraguay, Peru, Polen, Portugal, Romania, Russland, San Marino, Slovenia, Sør Afrika, Spana, Sri Lanka, Sveits, Tyrkia, Ukraina, England, USA, Uruguay, Zambia, Zimbawe.

Det samtlige overnevnte land har til felles er at Cannabis er akseptert på ett eller flere nivå; enten medisinsk, rekreasjonelt eller avkriminallisert.

Greit å være flink med kalkulatoren; men det er også greit å vite litt hva man snakker om før man går ut med slike bombastiske, altvitende holdninger som du demonstrerer her. Det får deg bare til å se ut som en bitter, gammal mann; og det tipper jeg du ikke er… Enda :kissing_heart: Det kan kanskje være lurt for deg å jekke deg ned et par hakk og gjerne ligg fra deg kalkulatorperspektivet ditt innimellom. Et velment tips :sunny:
Håper du har en stor kalkulator btw :wink: