Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Canopy Holdings AS ( tidligere Skitude Holding ASA)

Lagde en analyse som jeg delte på flere investeringisgrupper på facebook.
Deler her om noen er interessert:)

Skitude Holding

Har de siste ukene blitt interessert i selskapet Skitude Holding AS som er notert på Euronext Growth Oslo. De har som mål å digitalisere ski, heiskort og kjøp av fjellopplevelser og selger en unik teknologi, programvare og apper for å gjøre ski- og fjellopplevelser enklere og digital. De genererer inntekter fra avtaler med ski, fjell og turist destinasjoner, der de får provisjon gjennom abonnementer, apper og andre tjenester.

For å forklare enkelt kan du tenke deg at du drar i slalåmbakken, men med skitude sin løsning, slipper du å kjøpe og bruke heiskort, og heller fikse alt via en app. Både brukeren sparer tid og får en bedre opplevelse, og eierne av anlegget sparer penger og tid på kort tjenester.

Skitude ledelsen/styret ble i desember enige om at selskapet skal endre navn til canopy for å reflektere at de ikke kun er laget for skidestinasjoner og aktiviteter, men også for andre fjell, natur og turist destinasjoner.

CEO Bent Grøver har selv uttalt i desember 2021 at de forventer at aktiviteten vil være større inn i 2022 når samfunnet åpnes mer og de vil få høyere aktivitet på vinteren og utover året, noe som også vil gi mer inntekter.

De har 111mnok i cash og trenger da ikke mer cash på nåværende tidspunkt. De tapte 25mnok forrige kvartal og kan da overleve 2022 på cash beholdningen og man jo også forvente at inntektene øker når aktiviteten tar seg opp som de selv har sagt slik at cash beholdningen holder lenger.

Teknisk ser kursen ut til å ligge stabilt på 2.5-2.6 og det kan virke som et godt kjøpsnivå før evt nye avtaler/børsmeldinger blir meldt og gir kursen et løft.
Konsernsjef kjøpte også 100.000 aksjer til 2.5kr i desember, og etter at den har falt mye i 2021 kan det jo bli et januar rally i aksjen.

Må sies at det er risiko ved å investere i skitude da de per dags dato går i minus, men de selv mener de skal nå sine høye omsetningsmål på 80millioner euro i 2025 og bli et ledende og lønnsomt selskap.

Sist kursmål var på 4kr fra Pareto
dagens kurs er 2.57 (total mcap 226mnok)

Jeg har aksjer i selskapet selv, og har tro på at 2022 kan bli et bedre år og et vendepunkt for selskapet og aksjonærene. Gjør egen research før du kjøper aksjer, men jeg selv har kjøpt på kurs 2.6 og mener dagens kurs er en god kjøpsmulighet både for en mulig trade og langsiktig.

Skitude Holding AS has changed name to Canopy Holdings AS

Så at Canopy rapporterer Q3 (avvikende regnskapsår) imorgen :slightly_smiling_face:
Siden deres Q3 og Q4 er høysesong, så kan man vel forvente ganske andre tall for disse kvartalene enn for de to foregående kvartalene.

Ifjor så Q3-tallene slik ut hvor EBITDA var nesten positiv:

Ikke akkurat det mest transparente selskapet på børs, for å si det mildt, men prøver å sette opp et veldig forenkla estimat etter beste evne :sweat_smile:. Om jeg legger til grunn 20-30% vekst YoY, så forventer jeg selv en omsetning på mellom 34-37 MNOK , og betydelig mindre operasjonell cashburn enn de to foregående kvartalene :slightly_smiling_face:

Dette er mitt veldig forenkla og amatørmessig estimat(i tusen NOK) for Q3-tallene imorgen:

image

1. COGS ca 30% av omsetning
  2. Employee benefits expenses på 15-16 MNOK i kvartalet de 3 siste kvartalene, uavhengig av omsetning, så legger dette til grunn i Q3. Vet ikke om de har ansatt mer personell i Q3, så tallet kan være høyere.
  3. Other operating expenses rundt 40% av omsetning, men kan være helt på bærtur her også. Det kan også være rundt 10 MNOK.
1 Like

Spørsmålet er vel når de forventer å gå i pluss?

1 Like

Det er nettopp det jeg håper de blir bedre på, guiding. Slik det er nå så vet vel ikke markedet noe særlig mer enn at de guider rundt 800 MNOK innen 2025. Håper, men tviler :stuck_out_tongue:, på at de har tatt det til seg og kan komme med noe mer konkret for årene 2022-2024 mtp. omsetning, EBITDA og når de forventer å gå breakeven.

Ai ai, var helbom gitt ( av Canopy :stuck_out_tongue:) Tenkte meg det at Covid kunne bremse veksten. Catalate fortsetter også å miste kunder grunnet tidligere hendelser ifm. konkursen - de mistet en til i desember. Så betydelig lavere enn estimatet mitt som naivt nok ikke tok med Covid-effekter :sweat_smile:. Andelen ARR innen P&A(Parks & attractions) fortsetter å øke fra 15% fra april 2021 til 28% i feb 2022, så tallene for sommersesongen forventer jeg å bli en del bedre enn tidligere.

Resultat kort oppsummert:

• Omsetningvekst negativ YoY 5% hovedsakelig grunnet Covid :expressionless:.
  • Lavere COGS-margin YoY(64% i år vs 69% ifjor) grunnet høyere andel sesongkort(lavere marginer vs dagsbilletter). Høyere marginer ifjor fordi flere kjøpte dagsbilletter og ikke sesongkort som følge av den rådende covid-usikkerheten.
  • Employee benefits expenses økt med nesten 3 MNOK høyere enn min antagelse. Sikkert flere ansettelser, står ingenting i rapporten om antall ansatte.
  • En ting som er positivt: other operating expenses har stabilisert seg på rundt 8 MNOK hvert kvartal, så betydlig lavere enn mitt estimat som antok at dette varierte med omsetningen.
  • EBITDA ble -10 MNOK vs mitt estimat på -5,35 MNOK :sweat_smile:
3 Likes

Ikke bra. Ikke mye positivt å spore med andre ord. :sneezing_face:

2 Likes

Arctic massakrerer forståelig nok kursmålet på Canopy:

Fra Børsxtra:

CANOPY: Arctic nedgraderer aksjen fra kjøp til hold og massakrerer kursmålet til NOK 2 (10).

Ganske utrolig når alt ligger til rette for reiser og ferie igjen. folk er reisekåte som aldri før. Har vert folksomt på skiferie i alpene hele sesongen. ikke like mye som normalt men veldig bra.

Jeg kjenner bransjen ganske godt, og problemet er at Canopy / Skitude ikke har noen fungerende produkter eller løsninger som er market fit eller løser noen reelle problemer for industrien per dato. Etter børsnoteringen har det visstnok vært mye kaos på bakrommet i regi av de spanske aksjonærene, som kan være grunnen til at ingen har noen som helst formening om selskapets USP´er og hvordan de akter å tjene penger. Bortsett fra blodrøde tall har det ikke akkurat strømmet over av nyheter om lanserte produkter eller signerte kontrakter. CEO måtte gå i går, spent på hvem som overtar rattet på skuta. Uansett er det gode tider for bunnfiske nå.

2 Likes

Ekstremt gode tider for bunnfiske, helt nede i 1,01. Formidabelt kursfall på 17 måneder, men selskapet har fortsatt mye cash på bok. Spent på om det snart kommer nyheter om ny CEO / ledelse og retning. Oppkjøp? Noe må styre og ledelse uansett gjøre rimelig raskt, for med nåværende burnrate og manglende forretningsplan er de jo konkurs om et par år.

1 Like

hva kan vi forvente når Årsrapport kommer i Juni? :grinning: Noen som klarer endre ticker slik vi får rett navn og sykonisert kurs?:grinning:

Da tror jeg du må sende Adm en Mail.

Blei det rett ticker og kurs nå? Alle kan endre, er et Edit-ikon øverst på siden.

2 Likes

Nå ble det rett ja😀

Ny CEO på plass fra neste uke,. Kan dette være riktig person til å snu skuta? Selskapet bærer som sagt preg av dårlig domenekunnskap, og jeg er usikker på en rendyrket SaaS-slugger er rette toppsjef i et selskap som til nå har bommet så formidabelt på hva markedet etterspør.

@Skidataguru Ikke fult med på selskapet på lenge. Men følte denne var litt hypet opp en periode med Svindal i spissen. Ser du noen fremtid her?

Verdt ca.86 millioner med cash på snaue 77 mill. Men taper jo godt med penger da.

De tok tydeligvis en voldsom nedskriving nylig på det teknologiske og kulturelle dødkjøttet, for det var visstnok en del spanske saker som var hauset opp greit, har jeg hørt noen rykter om - dog uten verifikasjon - og som har tatt enormt med båndbredde fra konsolidering og drift/utvikling.
Nå har de tilsynelatende fått ryddet opp i rekkene (byttet CEO) og fått inn nye og dyktige folk i styret, tilsynelatende også med nok domenekunnskap til å kunne snu skuta. Veksten i reiselivsbransjen er jo formidabel, hvor mesteparten av dagens markedsdominerende teknologi snart er klar for museum, og jeg har fortsatt trua på at de kan lykkes hvis de klarer å levere på market-fitness og kommunisere tydeligere på hva og hvordan. Jeg har i hvert fall kjøpt meg opp en del på billigsalg i det siste.

1 Like

Takk for svar, mulig noe å følge litt med på i tiden fremover. Har jo som tech aksje vært kraftig ned, som så mye annet innen spacet det siste året. Mulighet for at mye av nedsiden er tatt ut nå, gjelder vel å få opp interessen for caset og stake ut kursen videre. Du har også noen gode poeng.

Ser man på tallene de meldte sist, syntes jeg ikke det ser så halvgærent ut ift dagens prising, selv om det fremdeles går en del penger ut i minus;

"(Oslo, 19 May 2022) Canopy Holdings AS (OSE:CAN) continues to grow its recurring revenues. As per the end of Q4 of 2021/2022 the Group had total annual recurring revenues of EUR 7.8 million, a y/y increase of 22% since April 21.

Per the end of Q4 2021/2022, ending 30 April 2022, the business-to-business (B2B) annual recurring revenues and annual transactional recurring net revenues were EUR 7.8 million, unchanged from close of Q3 of 2021/2022, ending 31 January 2022.

There was a net increase of 5 resorts during Q4 of 2021/2022 and 24 for the whole year, thereof 17 in the transactional segment that have the highest average revenues."
Newsroom (Canopy Holdings AS – KPI update per end of Q4 2021/2022)

Etter hva jeg har skjønt, så er det Catalate (dynamisk prising-service, primært for Nord-Amerika) som for tiden genererer hovedinntektene i selskapet (transactional recurring). Skitude og Skioo var et eneste stort tapssluk, og er derfor nedskrevet og terminert. Spotlio virker å være en spennende divisjon, med integrasjonsteknologi som er sårt tiltrengt i reiselivsbransjen. Et godt eksempel på mulighetsrom er å forsøke å booke online en komplett ferie på Voss Resort, Norefjell eller Hafjell. En mildt sagt håpløs brukeroppelevelse! Årsaken er at nesten samtlige nordiske destinasjoner driftes på plattformen CityBreak fra svenske VisitGroup, og de har ikke investert en krone i produktutvikling på UX eller integrasjon de siste 15 årene. VisitGroup er dinosaurer uten konkurranse, men Spotlio tror jeg er i ferd med å utfordre hegemoniet. Sjekk lønnsomheten til VisitGroup, så ser man raskt at dette kan være en honningkrukke for Spotlio / Canopy, som teknologisk bør ligge lysår foran VisitGroup (bygget på kodespråk og arkitektur fra 2003).

2 Likes