Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Ser bra ut. Diskuterte med en familievenn som er i biotek-konsulentbransjen at det som regel er billigere å kjøre studier i øst-europa. Men er det noen som har oversikt på cash-beholdning og hvor langt pengene fra siste emisjon holder?

1 Like

Vd Sten R. Sörensens uttaler:
Sammantaget tycker jag att vi har genomfört detta arbete på ett föredömligt sätt, vilket också har resulterat i att vi har ett högkompetent team, en världsledande Scientific Advisory Board med ett fantastiskt kontaktnät inom vårt verksamhetsområde, samt att vi har lyckats hålla våra kommunicerade tidslinjer.


“Världsledande Scientific Advisory Board” er en av grunnene jeg investert i Cereno.
På Cereno`s hjemmeside idag finner jeg dessverre ingen Scientific Advisory Board eller ingen professor… de var der og lett å finne for någre manader siden.

1 Like

For Cereno sin del er det en annen årsak også.

Der var noe med prosedyrene ved enkelte type operasjoner i både Bulgaria og Russland som økte risikoen for blodpropp. Derfor mente de at dette var en pasientgruppe som det ville være lettere å avlese effekt på, dvs at de trengte færre pasienter i en fase 2.(grøvt gjenfortalt etter eget minne)

1 Like

Tenker nå at emisjonen kan komme fra før oppstart av fase 2 engang. Så ca mai til høst

Blir spennende å se om de får med partner her.

De har jo sterke bindinger mot AstraZeneca

Ja.
Skulle tro om fase 2 data blir bra. Så er medikamentet såpass disruption-potent at noen antagelig vil betale en fase 3 for å sikre seg rettighetene i tilfelle.
Jeg ville tro en partner ville kreve exclusive rettigheter for all bruk av preparatet i gitte markeder. Noe jeg støtter. Pga interessen vil kunne bli høyere.

Pga behandlingmetode valgt for studie skulle en tro at første fase 3 kan bli billig også. Noen 100 mill pluss søknad osv.
Så spørs det hvor store og mange studier som kreves for å generelt bli brukt som «blodfortynnende»
Det tror jeg vil koste endel. Men på en annen side er det jo bare å dra til eldrehjem, cafeer og bingon for å se rekrutteringspotensialet. Det er sjukt hvor stor del av populasjonen over 60 som går på blodfortynnende. Enda sjukere hvor mange som gjør det bare preventivt.

0 kostnader og 2-5% topplinje provisjon vil kunne være en pengemaskin om 5 år for 50 år.
Så også høy sjans for at noen bare kjøper selskapet under partnerforhandlinger istedenfor. Så har de jo allerede fått meg seg noen inhouse utviklere videre.

2 Likes

Absolutt!

Potensialet er jo helt ellevilt hvis de lykkes

Hvis de lykkes må vel både helsesektorene og farma starte med ny terminologi eller? «Alle» kaller det jo bare blodfortynnende nå.

Da går man ikke på «blodfortynnende lenger.
Man går på «trombosepreventive» e.l. navn:

  • enten en av 100 blodfortynnende medikamenter.
  • Eller CS1

Også går man på blodfortynnende for de tilfellene det faktisk er den fortynnende effekten av dagens medikamenter legen er ute etter. Det er vel ikke en dominerende del av markedet?

Men det er vel vansklig å få leger til å si noe annet enn det de har sagt i 100 år. Også er det kanskje skumlere for pasientene om de får høre «blodpropp» eller »slagpreventiv» istedenfor den diffuse «blodfortynnende»

«Blodbalanserende»

Ikke blodet CS1 gjør noe med. De oppregulerer «skyllemidlet» som spiser bort troboseoppbygginger i blodbanen. Og nedregulerer det som støvsuger bort skyllemiddel.

Så da blir det «blodåreplumbo» eller blodårediammetervedligeholdene. mer dekkende enn enn «blodballanserende». Som peker på selve blodet.
Kanskje noen fra fluid i oljeverden kan finne noe mer dekkende term.
CS1 har jo lignende sluttresultat som en sånn slaggfjernepigg dere bruker i oljerøra.

Annet tema.
Mange går på blodtrykksdempende for å holde trykket nede fordi blodet er tynt pga blodfortynnende blir brukt for at blodet skal snirke seg over forkalkninger uten å løsne dem.

Så CS1 kan da i tilfeller redusere extra medisinbruk og gi direkte positiv effekt. Istedenfor den inndirekte effekten folk får nå av blodfortynningen.

Pga dette kalles Blodtrykksdempende og blodfortynning. Og CS1 kan erstatte 2 ting ved å overballansere til rensing av blodbanene så er jo ikke forslaget ditt stort mere feil en dagens begrep.
Så kanskje det de velger :wink:

2 Likes

Ser ut som de ikke er glemt her…

  • Den 6 september meddelade Cereno Scientific att styrelsen beslutat att bolaget ska emittera 300 000 teckningsoptioner till medlemmar av bolagets vetenskapliga råd. Teckningsoptionerna har en teckningskurs om 15,26 SEK per option och kan utnyttjas för teckning av aktier av serie B under perioden 1 april 2023 – 31 oktober 2023.

Når man ser på bakgrunnen til både ledelsen og styret, kombinert med at de eier ca 40% av selskapet, så vitner det om en enorm tro på produktet.

1 Like

I alle fall blir det kjempe spennende å følge.
40 sjukehus i Russland og i Bulgaria. Tromboseprofylakse. Kneprotese kirurgi.
Jeg er en del inne i fagfeltet.
Da ønsker jeg veldig at Cereno skal vellykkes :innocent:
Og selvfølgelig som investor :star_struck:
Jeg blir ikke overrasket hvis Astra Zeneca, eller noe andra i Big Pharma skal forsøke samarbeide/kjøpe opp Cereno.

4 Likes

Viser hvilke enorme summer man snakker om når man skal inn i disse volummarkedene som Cereneo sikter seg mot.

Ikke uten grunn styret og ledelsen sitter med 40% av aksjene, de har virkelig ståltro på dette her.

Selv mener Cereno at peak sales for deres hovedkandidat CS1 er et KONSERVATIVT estimat…

2 Likes

Litt bevegelse i loddet i dag

2 Likes

Ser ut som det er en viss volumøkning igjen for CRNO-B. Verdt å holde øye med denne.

2 Likes

Veldig bra :+1:

Uden tvivl, selv om man mangler lidt oplysninger om økonomien deromkring.

Nu tre ben at stå på…