Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Fikk ikke volumet eg ville ha, så bare gikk opp og hentet.

Men nå er porteføljen på plass, eg er klar og full lastet for 2020 eventyret eg håper det blir :wink:

Cereno Scientific Announces Presentation at Biotech Showcase™ 2020


Cereno Scientific B3.65 SEK3,65 SEK+ + 7.04 %7,04%

10.1.2020, 15:26·Cision

Mölndal, Sweden - Cereno Scientific, a company developing preventive therapies to restore the body’s own defense system against blood clots to treat cardiovascular and rare diseases, announced today that Cereno’s Chief Executive Officer, Sten R. Sörensen, will present at Biotech Showcase™ 2020 being held January 13-15, 2020 at the Hilton San Francisco Union Square.

The details of Cereno’s presentation are as follows:

Date: Tuesday, January 14, 2020

Time: 9:30 AM

Room: Yosemite C (Ballroom Level)

Venue: Hilton San Francisco Union Square Hotel, 333 O’Farrell Street, San

Francisco, CA (United States)

Biotech Showcase, produced by Demy-Colton and EBD Group, is an investor conference focused on driving advances in therapeutic development by providing a sophisticated networking platform for executives and investors that fosters investment and partnership opportunities. The conference takes place each year during the course of one of the industry’s largest gatherings and busiest weeks.

For further information, please contact:

Daniel Brodén - CFO

Tel: +46 768 66 77 87

E-mail: info@cerenoscientific.com


Er det nå vendepunktet kommer ? i 2020, Vi får håpe det :slight_smile:

1 Like

Har kjøpt meg videre opp i denne. Helt klart en ´opportunity´ :blush:

Cereno er i siget igjen! :ok_hand:

1 Like

Cereno Scientifics vd Sten R. Sörensen :

Sten R. Sörensen, vd Cereno Scientific

Sten R. Sörensen, vd Cereno Scientific.

– Agendan är fullspäckad och jag ser fram emot en spännande vecka. Jag inledde vistelsen redan under helgen med East/West CEO Conference som resulterade i många spännande möten och givande diskussioner. Nu följer Biotech Showcase, där höjdpunkten blir vår websända presentation på tisdagen kl. 9.30 lokal tid. Presentationen kommer att fokusera på Cereno Scientifics innovativa approach, de framsteg vi har gjort hittills och våra progressiva framtidsplaner. Dessutom kommer jag att ha ett flertal möten i syfte att driva vårt utvecklingsprogram framåt och öka vår tillväxt. Detta gäller möten relaterade till alla delar av vår verksamhet, allt från strategi, klinisk och regulatorisk utveckling, samt investerare och ”financial enablers.”

– Förutom en mängd stimulerande samtal och möten hoppas jag att vistelsen också ger oss möjlighet att fortsätta flytta fram Cerenos positioner samt öka vår dragningskraft på marknaden ytterligare. Vi kommer givetvis också ta chansen att nätverka och öka den internationella medvetenheten om vår vision, potential och de stora kliv framåt som vi har tagit.

Jag vet inte om något bolag ens på marknaden idag har ett mer spännande team bakom sig vars track record inom sin bransch är så imponerande. Jag vet för övrigt inget bolag i branschen värderat under 20 miljarder kronor som har folk av denna rang bakom sig, och då är Cereno Scientific idag värderat till 131 msek i skrivande stund. Hur kommer det då sig att Sveriges ledande forskare och hög positionerade personer inom läkemedelsbranschen sitter här i lilla Cereno, ett bolag på spotlight värderat till 131 msek? Hur kommer det sig att planetens ledande forskare inom ämnet valt att lägga sin tid på att bilda ett vetenskapligt råd kring just Cereno Scientific? Ett litet 131 msek värderat bolag på spotlight?

Jag tycker svaret talar för sig självt. Dessa personer kan branschen mer än någon annan, personerna inom vårt vetenskapliga råd bildar inte ens vetenskapliga råd runt bolag värderat till 100x Cerenos nuvarande värdering, så varför är dem så intresserade av just oss? Jo för att just Cereno sitter på CS1, en banbrytande first in class kandidat.

7 Likes

Begynner å røre på seg igjen nå ja. Men jeg tenker at det bare er den spede begynnelse.

Det tenker eg og, kjøpte ikke for noen skarve prosenter :joy::rocket:

1 Like

Har de lagt ut presentasjon fra US?

Har ikke hatt tid til å lete etter den .

Måtte kaste litt i dag, for å kjøpe mer pcib/nano.

kaster mer, kjøper pcib

Cereno på 10 min

1 Like

Spennende, og bekreftende (?) at de er på riktig vei.

1 Like

Leguamin reguleres ikke av VPA såvidt jeg vet. Men CS1 har antiinflammatoriske egenskaper, så det kan kanskje bidra til å redusere plakk.

Og kursen her går “mot strømmen”. + 9%

1 Like

Vill avslutning i dag. Hva skjedde??