Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Cereno Scientific CRNO-B

Inne fortsatt @Kreft ?

Ja, denne har jeg tro på.
Jeg synes de arbeider godt og langsiktig. Og hjerte/kar er jo en betydlig større sak enn kreft, og griper inn i så mange lidelser.
Jeg har inntrykk av at det er noen som samler langstiktig i denne aksjen.
( Jeg tror, i forhold til antall aksjer og det medisinske potensialet, at denne skal HØYT. )

3 Likes

Försening av CS1

Cereno Scientific väljer förebyggande av trombos som primär indikation för sin prekliniska läkemedelskandidat CS014

1 Like

Sjuk läcka. Tok dump igår og emi idag. Sålde mig ut här för en god stund sedan i avvaktande närmare topline. Många risker kvar innan Topline. Cash var 1st och ytterligare försening är en.
Tycker PM om 1/3 rekryterade var rar. Varför inte avvakta till 50% ?

Neppe så mange som er interessert i det selskapet her, men tenkte jeg bare ville nevne at dette er et skrekkeksempel på ledelse når det kommer til kapitalinnhenting og kommunikasjon med større eiere.

Jeg har vært en av de største eierne i mange år og har flere ganger henvendt meg til ledelsen om man kan bli involvert når de henter kapital (slik man ofte gjør i sånne mindre selskaper), men har egentlig bare blitt møtt med en høflig langefinger. Jeg har også prøvd å oppfordre de til å lære av gamle feil, men de lærer i beste fall fryktelig tregt. Opprinnelig viklet de seg inn i skikkelig dødsspiral lån/konvert runde som gruste kursen fullstendig. Så kom de seg etter en stund såvidt ut av den spiralen (når omtrent all skade var skjedd). Så bar det inn på det klassiske sporet med emisjoner med svære rabatter og tilhørende TO (tegningsretter) som er oppskriften på spekulering mellom aksjen og rettene og pga løpetid på 1-2 år så pågikk det veldig lenge. I tillegg kom jo velkjente Formue Nord (dansker) inn i miksen og da vet man jo fra andre selskaper (eks 5pg, gamle Hugo) hvordan det blir.

Så skulle man jo tro de etter hvert tok litt lærdom, men neida. I begynnelsen av april handles man vel til litt over 2 kroner før det kryper litt nedover og midt i måneden smeller nyheten om ny emisjon til 0,80 kroner, mer enn halvvering av kursen. Selvsagt med enorm omsetning i aksjen dagen før nyheten så det var åpenbart noen som visste, Ikke nok med det så er det friends&families som står som garantister med 12% (cash) eller 15% (aksjer) i erstatning pluss noen heftige fees til Mangold for selve tilretteleggingen (de står selvsagt som største garantist også sammen med … Formue Nord ja). De garanterer 70% av emisjonen.

Selskapet har selvsagt litt nyheter i skuffen, tilfeldigvis, som porsjoneres ut i tegningsperioden, men denne gang er det så utrolig åpenbart hva det er de driver med at markedet gir fullstendig blaffen og aksjen bare faller og faller og er i skrivende stund på 0,53 kroner. Og i morges kom beskjeden om at de fikk bare 10% dekning i emisjonen og garantistene må derfor motvillig ta de resterende 60%. Da er det jo bare frem med kalkulatoren og regne på det absurde antall aksjer som skal ut de nærmeste ukene for disse garantistene har ingen historikk med å sitte på aksjene de får i fanget og de gir fullstendig blaffen i hva som skjer med kursen. Flere har vært i kontakt med disse aktørene for å se om de ønsker selge utenfor børs til en fornuftig pris, men foreløpig har de bare kommet med noen fantasianslag som man ikke kan ta seriøst.

Personlig har jeg ikke helt bestemt meg for om man bare lar det man sitter med gå ut med badevannet her eller om man skal slenge seg på nok en gang i noe spekulering. Paradoksalt nok er det faktisk solid volum til å komme seg ut for Mangold prøver desperat påvirke kursen med å kjøpe aksjer i dag før garantistene sine BTU’er (Betalt tecknad Unit) kommer på markedet de neste dagene (noen veldig få som allerede har fått de).

Uansett kommer jeg til å følge med rent av interesse og en slags fascinasjon over hvor grisete man kan klare gjøre sånne prosesser.

11 Likes

Tusen takk for at du deler dette.

Jeg er i denne, men ikke på ditt nivå og har lurt litt på hva de styrer med på det strukturelle. Betviler ikke teknologien deres, men selve selskapsutviklingen har fremstått merkelig.

Din *utblåsing " var veldig berikende. Så igjen, takk for at du deler.

3 Likes

Og i dag begynner Mangold så smått pumpe ut BTU’ene. Vi snakker vel om drøye 40 millioner av disse som er havnet i fanget på garantiser der de to store har ingen historikk for å sitte med de. Det triste er at jeg vet Mangold har fått bud på 1 krone utenfor markedet på disse, men avslått fordi de krevde mye mer og nå i dag så har de allerede vært nede på 92 øre med sine aller første porsjoner ut. Da kan man ha i bakhodet at den andre store garantisten (Formue Nord) enda ikke er begynt.

2 Likes

Mycket som sker här nu.

1 Like

Det blir en spennende høst!
Anbefaler å få med seg kapitalmarkedsdagen:
Cereno Scientific, Capital Markets Day, 2023 | Financial Hearings 🪄

Er det kun artikkelen som er publisert som får denne til å gå om dagen, eller Lock up, at styret ikke kan selge pluss opsjonsprogrammet til ledelses. ? Eller kombinasjon?

Skjønner vi har et mulig revolusjonerende lege middel men ser ikke helt hvorfor den går så utrolig opp.

Ikke at jeg ikke er fornøyd :star_struck::star_struck:

Tror det är mycket. Insiderhandel, lock-up, det låter som det kommer delresultat på typ hälften av pasienter redan i Oktober troligen. Ganska nära dit.
Hela styrelsen satte ju lock-up tom resultat i Q1

Noen som har sett på antatt verdi på pipeline?
Børsverdi nå omtrent 0,5 mrd.

Ved godkjenning på kandidat 1, CS1, antatt verdi?

Verdi av prekliniske indikasjoner og kandidater? CS014 og CS585

I de siste dagene er det vel, bevisst, trading som har styrt dansen (mest).
Men hvis Cereno kan erstatte de fleste andre blodfortynnende medikamentene , som har blødningsrisiko eller andre bivirkninger , på markedet så vil dette bli stort. Selv etter emmisjonen er det jo ikke så gæærnt mange aksjer totalt.

https://www.youtube.com/@cerenoscientific

Har bare gått opp 431% siden i sommer😂 spennende tider fremover. Eneste Biotec jeg sitter i. Har hatt tro både ned og opp .

1 Like

Ja, men hvis Cereno tar en god del av legemidlene ( f.eks. Maravan) som nå forårsaker blødninger, og i tillegg hjelper bedre mot blodpropper ved operasjoner ( f.eks. keisersnitt), så burde dagens prising være en vits.
Det er ikke SÅ mange aksjer i selskapet, selv etter emmisjonen.
Jeg tror det er mange som er klar over dette.

1 Like

Det har du helt rett i, er jo en lang vei å gå men føler stien ligger ganske så klar :+1:t2:

Det har vært en lang vei. - Med noe usikkerhet. Men nå ser det ut til at det , uansett, går i riktig retning. Og det er slik at hjerte/kar er en mye større dødsårsak enn kreft, w.w.
Det spørs bare hvor mange legemidler/botemidler man kan lage ut av dette.
Og det fine er at det er i samkjøring med kroppens egen måte å regulere.

Link til enkel innføring i Cereno. Kan virkelig anbefale å bli med på Discorden. Masse god informasjon og flinke medlemmer 🤌🏽

https://www.avanza.se/placera/pressmeddelanden/2023/10/13/cereno-scientific-cereno-scientific-rapporterar-positiva-resultat-fran-datakvalitetskontroll-initiativet-i-fas-ii-studien-med-cs1-i-sallsynta-sjukdomen-pulmonell-arteriell-hypertension-pah.html